Morgen gaat het dan gebeuren!!

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Morgen is de grote dag dat ik mijn motor (Honda CB600f Hornet) ophaal met een busje. De bus is geregeld! De spanbanden zijn geregeld! Mankracht is geregeld! Alleen de oprijplank nog voor de motor :?

Wie weet waar ik deze het beste kan halen :} En welke afmetingen kan ik het beste nemen. Ik een beetje zitten rondneuzen op het net, en de lengte van 2 meter en 30cm breed kwam het meeste voor :?

Thanx............
 
De slopert zal misschien nog wel een paar dikke planken hebben liggen :)
 
Ik zal proberen om wat foto´s te maken als we bezig zijn met het inladen :Y
Is wel leuk om dat even aan de andere forums te tonen.

Zal na het werk of morgenochtend wel effe langs de Praxis of Gamma rijden, om een plank te halen (kopen). Zal gelijk effe vragen hoe dik die moet zijn, want er komt toch een gewicht van 187 overheen *O*
 
Zal gelijk effe vragen hoe dik die moet zijn, want er komt toch een gewicht van 187 overheen *O*
De gemiddelde snotneus winkelmedewerker zal daar schouder ophalend op reageren ;)

Ik weet niet of ze dikke planken hebben, maar anders timmer/schroef je er gewoon 2 op elkaar :)
 
Inderdaad een idee om 2 planken op elkaar te timmeren :}
Zal er gelijk 2 beugels aan vast maken om 2 stuks spanbanden er door heen te kunnen halen, zodat hij niet kan wegglijden :P
 
Morgen is de grote dag dat ik mijn motor (Honda CB600f Hornet) ophaal met een busje. De bus is geregeld! De spanbanden zijn geregeld! Mankracht is geregeld! Alleen de oprijplank nog voor de motor :?

Wie weet waar ik deze het beste kan halen :} En welke afmetingen kan ik het beste nemen. Ik een beetje zitten rondneuzen op het net, en de lengte van 2 meter en 30cm breed kwam het meeste voor :?

Thanx............
niet voor het één of het ander, maar kun jij je moto aan de voorkant niet opheffen en het voorwiel op de rand van de laadruimte te zetten en dan de rest er in heffen/duwen?
Ik heb een aantal keer mijn Bandit 1200S in een aanhangwagen geplaatst, zonder oprijplank. (ok, de benzinetank was wel bijna leeg...) Het kwam er op neer om je onderarm onder het balhoofd? te steken en hem zo op te heffen. (plaats waar voorvorken samenkomen met kader)
 
Dat zout poetst ie er wel af morgen, als het goed is ligt ie de hele dag onder z'n nieuwe fiets en poetst de lak eraf van trots. Jaaa dus, gewoon lekker rijden en dat busje leeg naar huis achter je aan laten rijden!
 
kou kan je je tegen kleden ik rij morgen ook mijn bandit naar huis *O*

thermo ondergoed. nog een gevoerd ding erover en dan nog mijn gevoerde textielbroek

dsc001543bk.jpg
 
Helaas kan ik nog niet zelf rijden,omdat ik een tijdje geleden mij hand had gebroken :(

Over 2 weken gaat het gips eraf *O* *O* Maar tot die tijd wil ik hem natuurlijk alvast bewonderen in de schuur *D
 
P.s.

Maar eh........hebben mensen nog tips waar ik het beste ff een plank kan halen, en hoelang die nou moet zijn :} :}

Volgens mij kun je die toch gewoon bij een bouwmarkt halen :?
 
kou kan je je tegen kleden ik rij morgen ook mijn bandit naar huis *O*

thermo ondergoed. nog een gevoerd ding erover en dan nog mijn gevoerde textielbroek

(Afbeelding)
Presies gewoon op naar huis rijden...ik rij morgen ook met mijn mooie bling bling Hornet een ritje gewwon omdat het best lekker weer is en je nooit te lang zonder je Bjoetie op de weg moet zijn. :Y

Plaats ff die piccies die je in het Hornet topic gezet hebt!! *O* Kunnen ze zien wat een mooiertje je ophaalt... :W Black Hornet Beauty
 
Helaas kan ik nog niet zelf rijden,omdat ik een tijdje geleden mij hand had gebroken :(

Over 2 weken gaat het gips eraf *O* *O* Maar tot die tijd wil ik hem natuurlijk alvast bewonderen in de schuur *D


o! dat is minder. nah ja hopelijk kan je daarna snel weer rijden. het mag wel wat beter weer worden van mijn part. maarja alles boven de 3 graden is mooi meegenomen :9
 
Zoals beloofd hier wat foto's van de Hornet die ik vanmorgen heb opgehaald :Y :Y

Om 8.00 hadden we de Vito opgehaald bij het verhuurbedrijf. Met 5 stuks aan spanbanden en een plank gingen we op weg ;)

Toen we de oprijplank gingen kopen, bleek dat ze geen bredere hadden dan 25cm :(
Dus wij gingen er al vanuit dat het volgens mij net kon gaan met die plank. Hij was overigens wel 2m lang.

Eenmaal aangekomen de plank tegen de achterkant gezet, en wat bleek.....de plank was zo krom als een hoepel |( |(

Ik had de bus op een soort van parkeerplaats gezet waar zand en steentjes lagen voor de grip. In eerste instantie kwam ie er rijdend aan, en wou hij proberen de motor naar binnen te rijden :? :? :? Dat eh......ging dus niet met een vrij smalle plank die nogeens krom was.

Uiteindelijk hebben we hem met z'n drieën goed naar binnen gekregen *O* *O*
Twee aan de achterkant, waarvan één de plank nogeens in de gaten hield en natuurlijk één aan het stuur. Vastzetten met de spanbanden en rijden maar :P :P

We dachten dat het er uithalen van de motor wat makkelijker ging, niet dus.
Het is erg moeilijk op zo'n vrij smalle plank de motor er af te rijden met z'n twee :( Dus maar ff mijn vriendinnetje geroepen of ze kon helpen.

In dit geval was het één achter de motor, één aan het stuur en de ander voor de motor in het busje die af en toe het voorwiel optilde zodat ie recht eraf kon. Er op rijden ging dus veel makkelijker dan er af rijden. Helaas geen foto's toen we hem er op en er af reden, want iedereen was nodig.

Missie geslaagd *O* *O* *O* *O*


full



En nog even een hulde voor de VITO *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan