Morgenochtend AVD! Zo zenuwachtig als maar kan zijn!

Wealth

MF'er
1 jul 2016
151
2
Lieve motorrijders :)

Ik heb morgenochtend (9:50!) het avd examen maar ik ben zo zenuwachtig :(! Heeft iemand een tip om lekker te gaan slapen en er met (iets minder) zenuwen dat examen in te gaan. Zenuwen voor het AVB examen was niet te vergelijken, had niet gedacht zo zenuwachtig te zijn.

Iemand tips?

Nou las ik een topic van heul lang geleden over een banaan eten voor het examen, dat heb ik gedaan voor het AVB en dat ga ik natuurlijk morgenochtend ook weer doen!
 
Echte tips vwb zenuwen heb ik niet. Examens zijn ook niet mijn favoriete dingen, heb toen zelf ook niets speciaals tegen mijn zenuwen gedaan.

Heb laatst afgereden voor mijn vrachtwagenrijbewijs, de examinator zei ook "gewoon rijden alsof je een normaal ritje gaat doen". Vooral goed vooruit kijken en anticiperen daarop, ook geregeld spiegelen. Het is het over je heen laten komen en "gewoon even" het kunstje laten zien.

In ieder geval succes morgen... :]
 
Laatst bewerkt:

Niet denken dat je geen enkele fout mag maken. Ik heb mijn AVD in 1x gehaald maar wel fouten gemaakt. Instructies opvolgen ben ik altijd bijzonder slecht in. Verkeerde wegen ingeslagen waaronder een doodlopend parkeer terrein waar hij wel hard om moest lachen. Zegt de instructeur links ga ik regelmatig rechts en andersom :+ Verder nog ingehaald op een (overzichtelijk, dat wel) kruispunt.

Zelfde voor het auto rbw en een tijdje terug mijn E rbw. bij het E rbw scheler achteruit ingeparkeerd dan ik ooit heb gedaan met een aanhanger, vond hij wel best want hij kon er blijkbaar wel uit afleiden dat ik beter kon dan dat.

Dus ja geen paniek. Als je ook maar een beetje motor kan rijden zien ze dat heus wel en mag een foutje door de zenuwen best is mijn ervaring.
 
Lieve motorrijders :)

Ik heb morgenochtend (9:50!) het avd examen maar ik ben zo zenuwachtig :(! Heeft iemand een tip om lekker te gaan slapen en er met (iets minder) zenuwen dat examen in te gaan. Zenuwen voor het AVB examen was niet te vergelijken, had niet gedacht zo zenuwachtig te zijn.

Iemand tips?

Nou las ik een topic van heul lang geleden over een banaan eten voor het examen, dat heb ik gedaan voor het AVB en dat ga ik natuurlijk morgenochtend ook weer doen!
Bij mij werkte heel veel alcohol zuipen wel goed. Iig tegen zenuwen.

Helaas blokkeert het rationeel denken, verlaagt grenzen, geeft stinjende bek, belemmert goede erectie en mag niet in t verkeer....



Tis een kwestie van rust bij jezelf vinden. Niet meer druk maken dan nodig. Spanning mag, meer niet, want dan wordt t beklemmend. Je weet wat je wel en niet kan, en dan kun je morgen laten zien. :)

Succes!
 
Dat is fijn om te horen. Het CBR is dus zo slecht nog niet. Je hoort altijd dat ze alleen maar op geld uit zijn. Misschien is dat alleen zo met de auto? Vond mijn autorijbewijs een aantal jaar terug vreselijk (e.g. Gezakt op te dicht langs geparkeerde auto's rijden... In utrecht)
 
Heel veel succes morgen!
Vanmorgen moest ik voor theorie en toen zaten er ook een paar voor avd. Zaten ook aan een banaantje.
 
Haha banaantje blijft er in, van jullie geleerd! En bedankt!
 
Laatst bewerkt:
In dat zelfde topic van heul lang geleden werd volgens mij ook gesproken over een aardappel in je jaszak, nietwaar? Schijnt ook heel goed te helpen :Y
 
Succes morgen!

Naar ik heb begrepen (van mijn instructeur ;) ) zit er in bananen een werkzame stof die ook in de 'kalmeringspilletjes' zit die mensen die erg zenuwachtig zijn weleens van de huisarts voorgeschreven krijgen. Twee niet al te kleine bananen zouden overeenkomen met één pilletje van een lichte dosering.

De werking van die stof is dat het de adrenalineproductie afremt. Adrenaline werkt vochtafdrijvend (wat verklaart waarom voor rij- en schoolexamens iedereen naar de wc moet) en blikvernauwend.
Dat blikvernauwende was vroeger prima als je op de vlucht was voor een beer ofzo, maar is minder handig in het verkeer.

Daarnaast was zijn suggestie om van tevoren een blikje Red Bull te nemen (geen namaakmeuk zoals ik meestal naar binnen giet, maar echte). Het gaat daarbij om de taurine.
In 'echte' RB zit 0,4% taurine, in de namaakmeuk van o.a. de Jumbo 0,03%.
Heeft voor mijn AVB prima geholpen.

9:50 is een mooie tijd, net na de ochtendspits en net voordat de ouden van dagen boodschappen gaan doen ;)
De koters zitten inmiddels op school of op de opvang en rond die tijd is het lekker weer maar nog niet zo warm.

Gewoon blijven ademen en op je eigen manier je 'ding' doen. Je hoeft je niet te bewijzen en het niet beter te doen dan tijdens je lessen, de examninator wil gewoon even zien dat je veilig met een motorfiets door het verkeer kan. Meer is het niet.
En af en toe vriendelijk in je spiegels lachen :)

Succes!
 
Ik zie hem morgen nog zo afrijden :+

ejguf5ydfcwzw.jpg
 
Relax, je kunt het vast wel anders zou je niet op examen gaan.

Geniet van je ritje en have fun. Heerlijk weertje, goed tijdstip.
 
Jongens bedankt :) jullie stellen me weer wat gerust. Het is inderdaad zo dat de examinator gewoon even wilt zien dat ik veilig door het verkeer kan. Had ik natuurlijk nog niet aan gedacht.

Ik neem nog even een douche en dan ga ik proberen te slapen.

Uiteraard laat ik jullie het goede of slechte nieuws morgen even weten!
 
Beste Wealth,

Voor mijn part eet je een banaan.
Maar ik denk dat je daarnaast beter uit kunt gaan van je eigen kennis en kunnen wat je geleerd hebt.
Zorg gewoon dat je uit problemen blijft kijk ver vooruit schat het verkeer goed in en zoek je weg.
Goed timen door vooruit te kijken en zeker als je moet invoegen op een snelweg.
Hou geen rekening met diegenen in de auto geef gas en rij je eigen race wacht nooit op hun.
Succes.
 
Beste Wealth,

Voor mijn part eet je een banaan.
Maar ik denk dat je daarnaast beter uit kunt gaan van je eigen kennis en kunnen wat je geleerd hebt.
Zorg gewoon dat je uit problemen blijft kijk ver vooruit schat het verkeer goed in en zoek je weg.
Goed timen door vooruit te kijken en zeker als je moet invoegen op een snelweg.
Hou geen rekening met diegenen in de auto geef gas en rij je eigen race wacht nooit op hun.
Succes.


en gelijk heb je! Ik weet dat ik het kan! :) bedankt voor de tips!
 
3 bananen eten! Je kunt nooit genoeg relaxed zijn ;)

Tja.. gewoon je ding doen, niet extra je best proberen te doen. Koppie erbij houden. En proberen te genieten van de rit!
Je gaat gewoon een stukje rijden, meer niet.. geloof daar maar in :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan