MoriHonda replica

Dasimo

MF veteraan
5 nov 2006
1.145
48
Hilversum
emotionheader6682791_8.jpg

Gestart met een nieuw projectje; Basis '84 CBX750 blok in '91 GSXR750 Slingshot frame.
 

Bijlagen

  • Mor 6feb.JPG
    Mor 6feb.JPG
    66,9 KB · Weergaven: 40
Jammer .Ik denk dat je beter een SLABBY 1985 GSX-R 750 frame had kunnen nemen lekker hoekig lijkt ook meer op de Grote foto .
dit is veel te modern . toch veel suc 6
 
Dan koop je toch een ander Frame je maakt een REPLICA en dan moet het er wel op lijken
Slabby frame lijkt er ook niet echt op. Blijft toch een beetje behelpen. En bovendien past het CBX blok veel beter in het slingshot frame.. kleppendeksel kan er niet af in het slabby frame, lastig bij kleppen stellen oid. Slingshot frame heeft net iets meer ruimte waardoor deksel er wel af kan terwijl het blok er in zit.
 
Laatst bewerkt:
Ook een leuke variant trouwens.
 

Bijlagen

  • tumblr_nm3xt9oHrL1s8lm9qo1_1280.jpg
    tumblr_nm3xt9oHrL1s8lm9qo1_1280.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 42
Ja ook leuk . dan bouw je die toch ? maar een Replica is een nauwkeurige KOPIE van een ORGINEEL . geen slap aftreksel .
Nou, wees eerlijk Ted, jouw Moriwaki Z1000 was ook niet bepaald een echte replica..veel Yamaha spul, geen juiste wielen/remmen, stalen tank, enz.. dus dan maar een mooi ''slap aftreksel" , sorry.
 
Dat van het frame was ook mijn eerste gedachte. Nou niet liegen trouwens; de eerste gedachte was 'wat een prachtige fiets die MoriHonda'.
Gebruik van een nieuwer frame neemt niet weg dat dit een prachtige fiets kan worden!

Noem het anders een TRIBUTE dan blijft het hier misschien wat gezelliger :):t.
 
Aha een geestelijke verwerking . Mijn Creaties Eddie Lawson Kawasaki S1 was best wel een 1 op 1 Replica oke met verlichting en startmotor
de Kawasaki Moriwaki voorbeeld M. Tokumo uit 1980 ( Daytona ) was toen al bij elkaar geraapt M K 2 met Z1R kuipje en Tank
de laatste een yamaha FZ 750 van Eddie Lawson Daytona 1985 deze Bikes hebben in div. Motor bladen gestaan .
Mijn laatste Bike ( Restore ) is een Echte Racer is bijna klaar de Kampioens Formule Motor uit 1982 de rijder was Gerard Flameling
gebouwd door Nico Bakker en Bruinsma Kawasaki BV import NL . en staat natuurlijk bij Nol Bikker Kawasaki Record dag
dus Ik ben ( M- F ) benieuwd naar jou Creatie ?
 
In de Engelstalige wereld is er het onderscheid tussen een replica (Beale die de Honda 6-cilinder 99% letterlijk na heeft gebouwd) en een tribute-bike (ons niveau).

Heb je eigenlijk informatie over welke dingen Moriwaki allemaal heeft aangepast aan deze fiets?
Ik ben wel benieuwd wat er officieel allemaal ander is.
 
Ga je ook voor stereo vering achter?
En van die mooie race remklauwen?
Verder heeft de tank van zo'n gsxr al wel ongeveer de lijnen die de moriwaki ook heeft.
Wordt vast een leuke fiets
 
Ik heb nog wel een Tip voor Rob . Voor het bouwen van een Replica doe heel veel RESEARCH dus veel foto`s en techniek
dan krijg je geweldige Zoektocht naar de ( juiste onderdelen ) in binnen & buiteland .
voor mijn S1 Kawasaki liet Ik de schokbrekers ( WORKS ) uitlaat KERKER uit de USA komen de Remschijven 330 m/m heb ik laten maken in Duitsland
ja een hobby mag geld kosten maar dan krijg je wel wat
 
Project kabbelt voort maar komt ergens. Nu op het programma;
- uitlaat bedenken met juiste header.
- Oliekoeler aansluitingen aanpassen ivm andere frame maten.
- Belangrijkste; keuze straat en/of race gebruik. (bedrading/verlichting/uitlaat enz)
- Kleurtje erop


sept. 1.jpg
sept 3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tof dat je het topic weer oppakt! 👍

Ben meer suzuki minded en dan is dat honda blok best wel vloeken maar vind je project heel leuk om te volgen.

Naast blok de rest (vork, brug, wielen etc) suzuki?
 
Ja dat vind Ik ook hang er dan ff een SUZUKI blok in dan is alles SUZUKI mooi Blauw / Wit Yoshimura Style
en dan klaar maken voor SPA Bikkers Classic`s ( 2020 )
 
Tof dat je het topic weer oppakt! 👍

Ben meer suzuki minded en dan is dat honda blok best wel vloeken maar vind je project heel leuk om te volgen.

Naast blok de rest (vork, brug, wielen etc) suzuki?

- '91 GSXR 750 frame
-'88 GSXR wielen, vork
- FZR 1000/ Yzf seat / spatbord
- BMW 1000RR achterschok.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
O nee nog een ? Maak nu eerst die Suzuki af en haal dat Honda blok eruit . plaats een lekker ( SUZUKI ) 1000 cc lucht gekoeld er in
en spuit hem dan in Kevin Schwantz kleuren USA . luister naar een Man met ervaring op dat gebied en later ben jij mij daar dankbaar voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan