Morini Corsaro/Aprilia Tuono/ Monster/ Superduke?

svdon

Rookie
8 aug 2004
14
0
Tilburg
Iemand ervaring met deze motoren ??
Ben nml op zoek naar wat anders, rij nu een sv650s ('04)
Welke is de betere ??
Heb net de test in Motor Wereld gelezen en daar komt de Duke als beste uit de bus voor Tuono/Corsaro en als laatste de S4RS
Mij gaat niet zozeer om de snelheid maar meer om het bochten rijden.
Op mijn sv was dat al goed (zeker ik nu de vro-3 heb gedaan, weet ik nu wat mogelijk is. Wil ook nog een CRT doen)
Ben ook nog naar een 999 aan het kijken, maar hoor van meer mensen dat een supersport naked veel leuker is om te rijden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen
Alvast bedankt
 
Hoort de Triumph Speedtriple 1050 ook niet in je rijtje? Doet het in de vergelijkende tests ook heel goed. Heb er zelf eentje, geweldig ding!
 
Iemand ervaring met deze motoren ??
Ben nml op zoek naar wat anders, rij nu een sv650s ('04)
Welke is de betere ??
Heb net de test in Motor Wereld gelezen en daar komt de Duke als beste uit de bus voor Tuono/Corsaro en als laatste de S4RS
Mij gaat niet zozeer om de snelheid maar meer om het bochten rijden.
Op mijn sv was dat al goed (zeker ik nu de vro-3 heb gedaan, weet ik nu wat mogelijk is. Wil ook nog een CRT doen)
Ben ook nog naar een 999 aan het kijken, maar hoor van meer mensen dat een supersport naked veel leuker is om te rijden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen
Alvast bedankt
zoveel mensen , zoveel wensen dus gewoon zelf gaan uittesten wat je bevalt en dat gewoon kopen.Wat anderen zeggen/vinden/testen heb ik me al 30 jaar niks van aangetrokken als ik een motor ging kopen. Zelf rijden, zelf testen en dan een keuze maken is mijn motto.

gr Driver
 
zoveel mensen , zoveel wensen dus gewoon zelf gaan uittesten wat je bevalt en dat gewoon kopen.Wat anderen zeggen/vinden/testen heb ik me al 30 jaar niks van aangetrokken als ik een motor ging kopen. Zelf rijden, zelf testen en dan een keuze maken is mijn motto.

gr Driver

Je hebt gelijk, Driver, zo heb ik ook m'n Speedtriple gekocht, na o.a. ook op de Corsaro gereden te hebben. Het is vervolgens natuurlijk best leuk om je eigen keuze 'bevestigd' te zien in goede testresultaten, maar je moet inderdaad in eerste instantie op je eigen gevoel en ervaring afgaan.
 
Ik heb die test ook gelezen en het vreemde is dat ze een fiets altijd afkraken op soms een kleinig heid
Ze zitten te zeuren over de monster over het stuur
Dan zet je er toch een ander stuur op (kost een 70€) en verkoop je het oude op marktplaats voor 40€
Of die schokbreker op een tuono zelfde geval ,ik heb een tijdje geleden een nieuwe volledig instelbare gekocht voor 170€
Ik vindt het belangrijkste dat ik een motor mooi vindt en hem wil hebben
Als dat zo is verander ik hem wel naar mijn voorkeuren
En het zijn allemaal gewoon goeie ,mooie motors
 
Het gaat mij ook meer om ervaringen met die fietsen ( Bochtengedrag etc)
Positief en ook negatief, weet bv dat de Corsaro in het begin problemen had met de injectie maar dat dat door de importeur nu verholpen is
Wil ook graag wat advies voor wat betreft dealers etcetc ( Morini wordt niet overal verkocht, heb wel goede dingen gelezen over MVM)
 
Hey,

Lees gewoon eens alle topics van de naked bikes door.
En ga eens wat proefrijden op verschillende modellen.
Ik heb zo zelf een Tuono gekocht vooral uit passie en emotie.

Groeten,

Rene... :]
 
Als het deze week een beetje mooi weer wordt wil ik dat zeker gaan doen.
Weet wel een paar dealers die meerdere merken hebben zoals Startwin, MVM , Motostretta en een paar Motoports (Rockanje). Dus die moet ik morgen eerst even bellen voor een afspraak en dat ze wel de motoren als demo hebben om proef te rijden
Eigen ervaringen zijn natuurlijk altijd de beste , maar hoe meer info ik heb des te beter
 
Je hebt gelijk, Driver, zo heb ik ook m'n Speedtriple gekocht, na o.a. ook op de Corsaro gereden te hebben. Het is vervolgens natuurlijk best leuk om je eigen keuze 'bevestigd' te zien in goede testresultaten, maar je moet inderdaad in eerste instantie op je eigen gevoel en ervaring afgaan.
Yep...nog sterker....mijn 2005 Tuono kocht ik zo uit de showroom in Aug 2005 zonder er een meter mee gereden te hebben.En heb ik nu spijt ?......eg nie inmiddels staat ie op 11500 km en ik vindt het een hele fijne fiets.

Maar dat vindt ik ook van mijn xjr 1200 en das toch heel wat anders.

gr Driver
 
svdon

Roke in Mijdrecht heeft zowel de Tuono als de Speed Triple staan.

Inderdaad gewoon gaan rijden en zelf je conclusie trekken. Dan heb je voor jezelf de beste fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan