morse ketting

bedoel je hier mee de nokkenas ketting :?
als dit zo is moet je met draaiende motor de 2 kleine dopmoeren op de achterkant van het cilinderblok een paar slagen lossen en terug opspannen. Het beste los je die eerst als hij niet draait en terug opspannen en 1 van die moeren kun je maar lossen met een kleine ratel + vast verlengstuk + flexibel (zelf al gedaan)
De andere gaat met platte ringsleutel. Dit was de aandrijfketting.
Voor de verbindingsketting los je de borgmoer en bout op de voorkant van het clinderblok een halve slag en de bout terug aanspannen+ borgmoer.Ook met draaiende motor.
Voor de aandrijfketting heb je wel fijne handjes nodig.(mijn zoon van 14)
Veel sleutelplezier.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor de aandrijf ketting (denk ik), maar kan alleen op de kop aan de voorkant tussen de twee binnenste bochten een prop vinden met een grote moer en een boutje er in.
Is volgens mij de nokken as.
Waar zit ie dan van de aandrijving?
 
Snap er nog nix van, aandrijf ketting moer los draaien boutje aandraaien (tot hoever?) en moer weer vast draaien? (dit met draaiende motor en voorop de kop)
Het zelfde met de nokken as ketting achter en onder de carb's? :+
 
alles even op een rijtje
morseketting: kun je niets aan doen

aandrijfketting nokkenassen: de 2 kleine dopmoeren op de achterkant van het cilinderblok 2 slagen lossen en terug opspannen met draaaiende motor (stationair)

verbindingsketting nokkenassen: los de borgmoer en bout op de voorkant van het cilinderblok een halve slag en draai die terug aan, dit ales met draaiende motor (stationair)

de bedoeling van alles eerst een paar slagen te lossen en terug aan te draaien met koude en niet draaiende motor is om alles soepel te laten verlopen met draaiende motor en je zeker alle gewenste gereedschap bij de hand te hebben
 
Laatst bewerkt:
Bedenk dat op japanse motoren schroefdraad wordt gebruikt met een lage spoed, dwz fijne/dunne schroefdraad.

Maar belangrijker: Je blok is van aluminium en das lang niet zo sterk als staal.


Maar..., met Helicoil kun je altijd weer de schroefdraad in het blok herstellen. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan