mot met de automobilist

Als ik (bijna) van m'n sokken word gereden

  • rij ik door

    Stemmen: 7 7,8%
  • geef ik the finger

    Stemmen: 12 13,3%
  • stoppen en praten

    Stemmen: 6 6,7%
  • haal de .45 tevoorschijn

    Stemmen: 29 32,2%
  • de beuk erin

    Stemmen: 13 14,4%
  • blaas handkusjes

    Stemmen: 8 8,9%
  • bel de politie

    Stemmen: 1 1,1%
  • ga huilen

    Stemmen: 14 15,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Sorry Orpheus, dat vind ik dus veel te kortzichtig. Ieder voor zich, God voor ons allen?

Daar geloof en doe ik dus niet aan, ik stap er in amsterdam waar ik woon ook tussen als er ruzie op straat is, wta mij betreft mogen we wat meer betrokkenheid tonen bij wat er gebeurd, en die kop in het zand mentaliteit is wat mij betreft niet erg sociaal..

dat je daar sjaggo om wordt komt waarschijnlijk omdat je zelf ook wel weet dat je fout zat :X

En make no mistake, ben geen moraalridder, rij ook blerend met de KTM door de stad, en ik vindt wel dat je normaal op elkaar kunt reageren als je feedback krijgt op je gedrag door iemand anders..
Als er ruzie op straat is, is er op dat moment wat aan de hand en kun je er wat aan doen (misschien).
Dat is iets heel anders dan achteraf een belerend vingertje naar iemand opsteken...
Om jouw voorbeeld te volgen: er is ruzie geweest, het is inmiddels gesust of anderszins afgelopen en vervolgens kom jij aan lopen en zegt tegen (één van de) partijen 'joh, dat was niet zo netjes, dat moeten jullie niet meer doen, hoor'. Wat bereik je daarmee, behalve ergernis?

Het punt is dat achteraf met een vingertje niet handig is.
 
Als er ruzie op straat is, is er op dat moment wat aan de hand en kun je er wat aan doen (misschien).
Dat is iets heel anders dan achteraf een belerend vingertje naar iemand opsteken...
Om jouw voorbeeld te volgen: er is ruzie geweest, het is inmiddels gesust of anderszins afgelopen en vervolgens kom jij aan lopen en zegt tegen (één van de) partijen 'joh, dat was niet zo netjes, dat moeten jullie niet meer doen, hoor'. Wat bereik je daarmee, behalve ergernis?

Het punt is dat achteraf met een vingertje niet handig is.

Wanneer had hij dan zijn vingertje moeten wijzen? tijdens de inhaalmanoeuvre (ja die heb ik opgezocht in het woordenboek O-) )

Okee domme opmerking '(

Ik was er niet bij, maar rechts inhalen vind ik sowieso al geen slimme actie. Misschien heeft die BMW-er daar ook wel goed over nagedacht en heeft hij er zelf niks van gezegd.
Misschien heeft die koekblikker al zijn excuses aangeboden en zag jij dat niet doordat jij erachter reed?
Misschien heeft die BMW er wel op gerekend (zou wel verstandig zijn in zo'n situatie) dat de auto naar rechts zou kunnen komen?
Misschien had je het op een wat 'vriendelijkere' manier duidelijk kunnen maken?

Misschien...
 
Dat de koekblikker opgefokt reageert is nu de schuld van TS???? :?

:Y

Want TS hoeft zich niet te bemoeien met zaken die hem niet aangaan. Dat "de les lezen" wordt niet gewaardeerd en op dat moment bereik je er niets mee, bovendien steekt TS zijn middelvinger ook nog even op (tegenactie) en daarmee fok je iemand zeker op!

Als iemand een fout maakt, wat menselijk is, kun je 2 dingen doen: hem erop wijzen of doen alsof je neus bloedt. Ik wijs mensen erop, en reageer zelf ook normaal als mensen kritiek op mij leveren...9 van de 10 reageren wel normaal door ff een handje omhoog te steken ten teken dat het niet met opzet was....en dan is het ook klaar.
Helemaal mee eens..... als de fout tegenover jou gemaakt wordt. In dit geval is TS een buitenstaander, die het nodig vindt iemand de les te lezen. Dan hoef je echt geen handje meer te verwachten, tenslotte deed de koekblikker niets fout jegens TS ;)

Doen alsof je neus bloedt een optie??? Wat mij betreft niet....maar schijnt een uitzondering te worden in een maatschappij waar mensen liever doorlopen als ze iets zien wat niet door de beugel kan.
Iets zien wat niet door de beugel kan :?
Iemand maakt een fout, of eigenlijk twee iemanden maken een fout! Tenslotte haalt de motorrijder rechts in en de blikker vergeet over zijn schouder te kijken. Dat noem ik niet "iets wat niet door de beugel kan", maar een domme actie van beiden. Ik geloof niet dat TS achter de Beemer aangegaan is om ff te zeggen dat rechts inhalen niet mag. Of wel soms?

ps. diefstal is iets wat niet door de beugel kan, of vernielingen. Daar zou ik zeker iets van zeggen, maar bij een verkeersfout van 2 partijen en dan enkel de koekblikker terechtwijzen omdat jezelf ook motorrijder bent, heb ik geen begrip :N
Wij motorrijders zijn kwetsbaar in het verkeer, iets wat de meeste koekblikkers niet echt beseffen...gezien deze positie sluit ik me 100% aan bij TS door te zeggen een voor allen, allen voor een. Met een beetje geluk heeft de koekblikker toch nog een beetje nagedacht en zoekt ie volgende keer geen ruzie met een biker, omdat hij dan het risico loopt meerdere bikers tegen zich te krijgen....

En nog even voor de duidelijkheid: veiligheid gaat voor, dus het hazepad kiezen was hier idd de beste optie, maar het gaat mij te ver om TS de schuld te geven van de reactie van die eikel....
Hahahaha, de drie musketiersgedachte _O-

Sorry, maar dit is helemaal onzin! De BMW rijder haalt zelf rechts in! Dus die brengt zichzelf in gevaar, dus waarom moet die dan nog verdedigd worden door TS :? Die verrekte BMW rijder bevestigd het slechte imago van de motorrijdende aso en TS wrijft het er nog eens lekker in bij de koekblikker |(
 
Als er ruzie op straat is, is er op dat moment wat aan de hand en kun je er wat aan doen (misschien).
Dat is iets heel anders dan achteraf een belerend vingertje naar iemand opsteken...

Ik stak geen belerend vingertje, op gebaarde dat ie goed uit z'n ogen moest kijken aangezien er meer mensen op de weg rijden..

En als je een auto rijdt met grote dode hoeken, dan eh moet je dus nog beter uit je doppen kijken 8-)

Mijn middelvinger sloeg oook nergens op, weet het, en ik vindt de reacties wel goed om te lezen. Of je denkt kennelijk: bemoei je er niet mee, ieder voor zich, of reacties gaan uit van een breder sociaal besef dan je eigen wereldje...

(word ik toch nog links na m'n 30e) :+
 
en ja, de BMW-er was ook niet slim bezig met z'n rechts inhalen, en daar gaat het me ook niet om.

Het gaat om de reactie van de koekblikker die agressief wordt en vraagt om het ff uit te knokken op de vluchtstrook, als reactie op het feit dat ik m'n wijs op het feit dat ie beter uit moet kijken.. That's all folks.
 
en ja, de BMW-er was ook niet slim bezig met z'n rechts inhalen, en daar gaat het me ook niet om.

Het gaat om de reactie van de koekblikker die agressief wordt en vraagt om het ff uit te knokken op de vluchtstrook, als reactie op het feit dat ik m'n wijs op het feit dat ie beter uit moet kijken.. That's all folks.
Die reactie slaat ook nergens op. Dat ben ik zonder meer met je eens.
 
Ik stak geen belerend vingertje, op gebaarde dat ie goed uit z'n ogen moest kijken aangezien er meer mensen op de weg rijden..

En als je een auto rijdt met grote dode hoeken, dan eh moet je dus nog beter uit je doppen kijken 8-)

Mijn middelvinger sloeg oook nergens op, weet het, en ik vindt de reacties wel goed om te lezen. Of je denkt kennelijk: bemoei je er niet mee, ieder voor zich, of reacties gaan uit van een breder sociaal besef dan je eigen wereldje...

(word ik toch nog links na m'n 30e) :+

En je denkt dat hij verwacht had dat de BMW-rijder rechts in zou gaan halen :?
Heb je die BMW man ook aangesproken, want dan zou je helemaal goed bezig zijn geweest :)
en ja, de BMW-er was ook niet slim bezig met z'n rechts inhalen, en daar gaat het me ook niet om.

Het gaat om de reactie van de koekblikker die agressief wordt en vraagt om het ff uit te knokken op de vluchtstrook, als reactie op het feit dat ik m'n wijs op het feit dat ie beter uit moet kijken.. That's all folks.

Hoe zou jij het vinden als jij en een ander allebei een fout maken en een derde enkel tegen jouw zegt dat je uit je doppen moet kijken? Jij gaf de koekblikker aan dat "rechts inhalen" kennelijk normaal is en dat hij daar beter naar moet kijken! ;)

Overigens, dat hij jou aan de kant wil hebben en wil knokken keur ik zeker af! Zijn middelvinger kan ik nog enigzins begrijpen (tenslotte is rechts inhalen niet normaal en daar koppelt hij jouw gebaartje wellicht aan), maar verdere agressie moet zeker uitblijven B|
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat iedereen zich wel in de eerste situatie (beknelde BMW) kan herkennen. Iedereen wordt boos als je zoiets ziet. De vraag is hoe je er mee omgaat. En eerlijk gezegd, ben ik zo iemand als TS, die toch even zijn boosheid uit. Maar, als de automobilist daadwerkelijk van koers verandert met de intentie om je te intimideren, dat is toch HEEL wat anders.

We hebben allemaal een te kort lontje in Nederland, maar dat is echt geen reden voor bedreiging / poging tot doodslag (in mijn eerlijke mening komt het hierop neer).       Ik zou zeer zeker de politie verwittigen.

Daarnaast vind ik persoonlijk ook, dat er best wel meer op verkeersveiligheid gecontroleerd mag worden. Niet alleen snelheidovertredingen, maar andere zaken die agressie opwekken. Vooropgesteld bij deze stelling moet staan de vraag wat is de oorzaak en het gevolg. Bumperkleven en rechts inhalen zijn vaak het gevolg van onnodig links rijden. Snijden vaak het gevolg van te lang doorrijden. Eigenlijk gewoon de ergernissen top 10. En ja, ik ben hypocriet, want ik rijd ook te hard, kleef ook wel eens en haal ook mensen in die onnodig op de middelste strook plakken.

Just my 2 cents…
 
Keiharde bescherming op de knokkels van je handschoenen, een helm en laarzen, overal op je lichaam beschermende stukken......gewoon knokken, hij kan je niets maken! })





Serieus: gewoon lekker laten gaan. Als je gelijk hebt, hoeft iemand anders je dat ook niet meer te geven toch?

*O*
 
Hmmm, de verleiding is natuurlijk groot om te denken dat je zo iemand op zijn fout kunt wijzen en dat ie daar dan misschien ook nog iets van leert... Maar gezien zijn reactie van "stop maar effe aan de kant" denk ik niet dat je bij dit soort figuren iets bereikt. Hij leert het hoogstens af als er een keertje iemand, die groter en sterker is dan hij, op zijn verzoek ingaat. Maar ja, voor hetzelfde geld is het de één of andere kamper met een pistool in z'n dashboardkasje, en dan komt ie er dus altijd mee weg. Laatst die gasten niet gezien in die SUV met aanhanger die bij Blik op de Weg aan de kant werden gezet en die cameraman liepen te bedreigen? Politie stond ernaast, maar daar trokken ze zich niks van aan (en die deed trouwens ook niks -O- ). Zulke figuren komen jij en ik dus ook tegen op de weg, en denken dat je die wel eens even op kunt voeden of een lesje leren is volgens mij een illusie. En ja, natuurlijk kun je even z'n spiegel eraf trappen, maar zo'n type is in staat om je achterna te komen en je van je fiets te rijden...
 
Maar, als de automobilist daadwerkelijk van koers verandert met de intentie om je te intimideren, dat is toch HEEL wat anders.
Valt mij ook op dat bijna niemand reageerd op:
Vervolgens rijdt ie die vent hard naast me, duwt quasi z'n auto tegen de motor aan

Volgens mij zouden de meeste hier dan ook pissig reageren als het bij hun gebeurd.
 
Laatst die gasten niet gezien in die SUV met aanhanger die bij Blik op de Weg aan de kant werden gezet en die cameraman liepen te bedreigen? Politie stond ernaast, maar daar trokken ze zich niks van aan (en die deed trouwens ook niks - O-) .
Wel gezien een keer op tv gezien dat ze een kamper aanhielden en dat er uit voorzorg al collega's werden opgeroepen.
En de kamper was juist heel vriendelijk en gaf zijn eigen stommiteit toe ondanks zijn rijbewijs was ingetrokken :+
 
Valt mij ook op dat bijna niemand reageerd op:
Vervolgens rijdt ie die vent hard naast me, duwt quasi z'n auto tegen de motor aan

Volgens mij zouden de meeste hier dan ook pissig reageren als het bij hun gebeurd.

Tuurlijk zou ik pissig zijn ;)
Maar waar het mij om gaat is hoe komt het zover :?

Als TS zich niet met deze situatie bemoeit (tenslotte zijn er 2 fout), dan gebeurd er helemaal niets! Maar hij doet het wel en steekt dan ook nog zijn middelvinger op en dan komt de actie die jij omschrjft en die ik zeker afkeur! :(

Ik probeer TS enkel uit te leggen hoe hij de hele situatie had kunnen voorkomen ;)
 
Serieus: gewoon lekker laten gaan. Als je gelijk hebt, hoeft iemand anders je dat ook niet meer te geven toch?

*O*
Mee eens: Je kent de man niet, je wilt de man niet kennen en je wilt niet een enorme nasleep hebben.

Ik ben 1.91 en kan aardig karate maar tegen een wapen of getrainde vechtsporter begin je ook met je pakkie aan niet veel. Beste is kenteken onthouden en politie inlichten. Indien die meer meldingen van deze man hebben, gaan ze daar achteraan.

Neem je niet de moeite dit te melden, dan was het ook niet zo erg....
 
Wat ik nou niet snap he.. is dat de meesten die tegen deze actie van TS zijn, helemaal schijnen te vergeten dat de tankbestuurder zwalkend over de wegrijd... en de reactie van TS niet alleen gericht was op wat de tank deed toen de BMW hem in haalde... maar wat hij de hele tijd eigenlijk al aan het doen was. namelijk zwalkend rijden.. van baan veranderen zonder richting aan te geven... dat soort dingen. Of zit ik er nou zo ver naast??
[me]Fladder denkt dat hij er waarschijnlijk gewoon langs geknald was op een geschikt moment, maar heeft wel respect voor TS dat hij zich geroepen voelt om iemand er op te wijzen dat hij niet lekker bezig is in het verkeer :Y [/me]
 
Ik rij dagelijks met mijn motor in de file en maak dus vaak genoeg mee dat automobilisten niet continu zitten op te letten. Het is dus aan ons, als meest kwetsbare weggebruiker, om daar op te anticiperen. We maken allemaal wel eens fouten in het verkeer en we kunnen toch ook niet verwachten dat iedereen maar dubbel rekening met ons houdt omdat een fout van een andere weggebruiker vaak grotere consequenties voor ons heeft? Het zou wel super zijn maar dit gebeurt alleen in een perfecte wereld. Ik merk dat automopbilisten zich vaak de pl**ris schrikken als ik er ineens voorbij kom in een file, en al helemaal als het aan een kant is die zij niet verwachten.
Ik reed laatst, zoals het hoort, in de meest linkse doorgang van een file (en ik rij zelf ook vaak ietwat te snel er tussen door O-) ) en op het zelfde moment komt er een motorrijder in de rechter doorgang die mij op deze manier inhaalt. Die auto die naast mij reed had mij wel gezien maar niet die motorrijder die hem ook nog eens rechts inhaalde en schrok zich rot waardoor hij een ruk aan het stuur gaf naar mijn kant toe.....en bedankt hè, collega-motorrijder..... B|
Dus denk nou allemaal niet dat alleen koekblikrijders stomme dingen doen want over motorrijders kan ik ook nog wel een boekje open doen! B|

Probeer er zoveel mogelijk op te anticiperen en bedenk dat de volgende keer JIJ degene wel eens zou kunnen zijn die zegt: 'sorry, ik had u helemaal niet gezien!!'
 
Wat ik nou niet snap he.. is dat de meesten die tegen deze actie van TS zijn, helemaal schijnen te vergeten dat de tankbestuurder zwalkend over de wegrijd... en de reactie van TS niet alleen gericht was op wat de tank deed toen de BMW hem in haalde... maar wat hij de hele tijd eigenlijk al aan het doen was. namelijk zwalkend rijden.. van baan veranderen zonder richting aan te geven... dat soort dingen. Of zit ik er nou zo ver naast??
[me]Fladder denkt dat hij er waarschijnlijk gewoon langs geknald was op een geschikt moment, maar heeft wel respect voor TS dat hij zich geroepen voelt om iemand er op te wijzen dat hij niet lekker bezig is in het verkeer :Y [/me]

Ha Fladder, dat is inderdaad wat ik probeerde bij te brengen, dat ie aan t zwalken was EN daarna zonder knippers naar rechts ging EN daarmee verwarring zaaide bij de achter hem rijdende motorrijders (in dit geval) en dat ie beter een beetje kon opletten.

Dat die BWM fout zat, tuurlijk. Maar das nog geen reden om te flippen, en net te doen of je me van de weg af gaat rijden, ook al krijg je de middelvinger (die hij zelf eerder gaf)

Anyway, genoeg erover gezegd, ik zal het blijven doen, en mafkezen blijven mafkezen en op en sjaggo dag zal ik vast m'n 190, 85 kilo, schouderbescerming, leren jack en jaartjes boksles gaan inzetten O-)
 
Heel leuk hoor, knokken met je pak en je helm en je handschoenen aan.
Maar hoe lang denk je dat vol te houden met dit weer???
Als je vol in het leer gaat lopen vechten met dit weer ga je waarschijnlijk binnen korte tijd over je nek :+
 
Ik rij dagelijks met mijn motor in de file en maak dus vaak genoeg mee dat automobilisten niet continu zitten op te letten. Het is dus aan ons, als meest kwetsbare weggebruiker, om daar op te anticiperen. We maken allemaal wel eens fouten in het verkeer en we kunnen toch ook niet verwachten dat iedereen maar dubbel rekening met ons houdt omdat een fout van een andere weggebruiker vaak grotere consequenties voor ons heeft? Het zou wel super zijn maar dit gebeurt alleen in een perfecte wereld. Ik merk dat automopbilisten zich vaak de pl**ris schrikken als ik er ineens voorbij kom in een file, en al helemaal als het aan een kant is die zij niet verwachten.
Ik reed laatst, zoals het hoort, in de meest linkse doorgang van een file (en ik rij zelf ook vaak ietwat te snel er tussen door O-) ) en op het zelfde moment komt er een motorrijder in de rechter doorgang die mij op deze manier inhaalt. Die auto die naast mij reed had mij wel gezien maar niet die motorrijder die hem ook nog eens rechts inhaalde en schrok zich rot waardoor hij een ruk aan het stuur gaf naar mijn kant toe.....en bedankt hè, collega-motorrijder..... B|
Dus denk nou allemaal niet dat alleen koekblikrijders stomme dingen doen want over motorrijders kan ik ook nog wel een boekje open doen! B|

Probeer er zoveel mogelijk op te anticiperen en bedenk dat de volgende keer JIJ degene wel eens zou kunnen zijn die zegt: 'sorry, ik had u helemaal niet gezien!!'
gister op de A13 had ik ook een knaap op een BMW en dito kleding :r die mij (Fuck Het Milieu) wel even zou laten zien dat het veel sneller kon dan die 40 kmh. Even daarvoor op de A12 had hij mij ook ingehaald, echter rijd hij zichzelf klem in de voorgesoorteerde rij blik. Dus mr BMW kwam mij weer tegen en moest en zou mij inhalen. Ja dat mocht van mij. KOMT NU HET MORAAL VAN HET VERHAAL: Tuurlijk laat ik zo iemand voor die sneller wil dan mij. Kan hij mooi de weg vrijmaken en ik kan er op het gemakkie achter aan. Crasht hij, kan ik er mooi omheen. Ben ik dan een klootzak dak zo denk? Nee hij kiest ervoor om de held te spelen. Mazzia, kijk ook in de file regelmatig in je spiegel of je zo'n held ziet. Spaart je uiteindelijk tijd en geld. ;)
 
Heel leuk hoor, knokken met je pak en je helm en je handschoenen aan.
Maar hoe lang denk je dat vol te houden met dit weer???
Als je vol in het leer gaat lopen vechten met dit weer ga je waarschijnlijk binnen korte tijd over je nek :+

_O- _O- _O- _O- Ik was ook niet van plan er een meerder ronde gevecht van te maken, gewoon ingaan op de uitnodiging van mijnheer met de grote bek, helm, jack en handschoenen aanhouden, dierct op m af stappen, even hard door het midden en dan weer naar huis.

En hoe slecht ook, dat lijkt me ondanks alle morelen bezwaren zoooooooooo lekker om s te doen :X :X :X
 
Theoretisch hebben jullie gelijk en moet je eigenlijk de confrontatie niet aangaan. Practisch is het soms verrekte moeilijk om jezelf in te houden. Ik sta dan ook achter de TS en vind het persoonlijk noemens waardig, dat hij het hier uit in plaats van erop los te slaan...

Tevens wordt er genoemd, dat er ook gevaarlijke motorrijders die voor onveilige situaties zorgen. I.m.h.o. heb je gelijk, maar is dat nu even niet ter sprake. Er zijn genoeg gevaarlijke gekken op de weg in ieder vervoersmiddel, motor, auto, fiets, te voet, noem het maar op, maar ook naar hen zou ik een reactie kenbaar maken....
 
Eens Boos, ik denk dat als er iets meer sociale controle en betrokkenheid zou zijn, we mindermafkezen hebben.

Mooi voorbeeld was het onderzoek laatst dat in de media stond van de ogen in de koffiezaak.

Er is een test geweest waarbij ze in de horeca waar je zelf moest betalen (dus geen kassiere) een paar ogen aan de wand hebben gehangen. Er werd drie x minder zonder betalen weggelopen..

Ik denk dus dat wat meer sociale betrokkenheid zorgt voor een prettigere samenleving, en minder spanningen.

dat sommigen daar ff aan moeten wennen, sja *D
 
Over van de weg af drukken gesproken:
Gistermiddag uit werk rondje toeren (provinciale weg), kom ik op een punt waar ze de kanten aan het maaien zijn. Forse traktor met maai-arm, die circa 2/3e van de voor mij linker rijbaan bezet houd.
Vervolgens komen er een mercedes en nog een of ander koektrommeltje mij tegemoet die dus om de traktor heen moeten rijden.

Op het punt dat ik heel dat spul genaderd was komt de mercedes een eind de streep over om de traktor in te halen.
Hierbij 'duwt' hij mij dus aan de kant. :( :( :(

Wat vinden jullie? Normaal of niet?
Ik heb altijd geleerd om je plek op de weg op te eisen, daarom was ik ook over de zeik.
 
Mazzia, kijk ook in de file regelmatig in je spiegel of je zo'n held ziet. Spaart je uiteindelijk tijd en geld. ;)
Doekook!!! :Y Ik laat ze er ook altijd gelijk voorbij, ik word er zelf namelijk een beetje zenuwachtig van als ze me gaan opduwen, deze bewuste motorrijder gunde mij daar niet eens de tijd voor en schoot al voor hij mij had bereikt naar de rechter doorgang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan