mot met de automobilist

Als ik (bijna) van m'n sokken word gereden

  • rij ik door

    Stemmen: 7 7,8%
  • geef ik the finger

    Stemmen: 12 13,3%
  • stoppen en praten

    Stemmen: 6 6,7%
  • haal de .45 tevoorschijn

    Stemmen: 29 32,2%
  • de beuk erin

    Stemmen: 13 14,4%
  • blaas handkusjes

    Stemmen: 8 8,9%
  • bel de politie

    Stemmen: 1 1,1%
  • ga huilen

    Stemmen: 14 15,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Over van de weg af drukken gesproken:
Gistermiddag uit werk rondje toeren (provinciale weg), kom ik op een punt waar ze de kanten aan het maaien zijn. Forse traktor met maai-arm, die circa 2/3e van de voor mij linker rijbaan bezet houd.
Vervolgens komen er een mercedes en nog een of ander koektrommeltje mij tegemoet die dus om de traktor heen moeten rijden.

Op het punt dat ik heel dat spul genaderd was komt de mercedes een eind de streep over om de traktor in te halen.
Hierbij 'duwt' hij mij dus aan de kant. :( :( :(

Wat vinden jullie? Normaal of niet?
Ik heb altijd geleerd om je plek op de weg op te eisen, daarom was ik ook over de zeik.


sja, niet normaal natuurlijk, obstakel rijdt aan hun kant, dus zij moeten wachten en jij moet je plek op de weg rijden.

Helaas kan je met de motor makkelijker zwenken en wijken dan met de auto, en daar gokken mensen nog wel s op..

Verontwaardiging terecht wat mij betreft hoor!

Lollige is wel dat ik dat weet omdat ik in december m'n rijbewijs opnieuw moest halen wegens onverantwoord rijgedrag,en dus de hele theorie opnieuw moest doen na 10 jaar -O- -O-

Goede is wel dat ik m'n lesje wel geleerd heb, en dus wat bewuster rij..
 
Op het punt dat ik heel dat spul genaderd was komt de mercedes een eind de streep over om de traktor in te halen.
Hierbij 'duwt' hij mij dus aan de kant. :( :( :(
Ja, zulke figuren kom je ook regelmatig tegen. Die denken dat het wel past, of dat je wel aan de kant zult gaan. En natuurlijk is dat ook zo (of je moet zin hebben in een frontale botsing :P ). Ik maak me d'r niet druk om, zwenk er gewoon omheen, werp desnoods even een boze blik naar binnen en rij lekker verder :]
 
Ach ja zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Je hebt altyd agressie in het verkeer. Maar wel dom van die gast om je uit te nodigen om het langs te kant op te lossen. Heb al een keer zo'n gevecht langs de snelweg meegemaakt. Is niet fijn of je nou klappen krijgt of je nou klappen geeft. Rijd zelf ook een LR maar ben niet zo'n aso die zich gelijk heel druk gaat maken on het verkeer als er wat gebeurt. Moet wel heel erg zijn. Je moet jezelf nooit verlagen om een middelvinger op te steken. Het brengt allemaal negatieve emoties naar boven. Is net zoiets als er eentje probeert voor te piepen als je in de parkeergarage staat bij de betaal automaat. Gewoon aan de regels houden en achteraan aansluiten. Wegwezen jo! Die gasten met die pimp bakken denken altyd dat ze voor mogen gaan. Niet bij mij.
 
sja, niet normaal natuurlijk, obstakel rijdt aan hun kant, dus zij moeten wachten en jij moet je plek op de weg rijden.

Helaas kan je met de motor makkelijker zwenken en wijken dan met de auto, en daar gokken mensen nog wel s op..

Verontwaardiging terecht wat mij betreft hoor!

Lollige is wel dat ik dat weet omdat ik in december m'n rijbewijs opnieuw moest halen wegens onverantwoord rijgedrag,en dus de hele theorie opnieuw moest doen na 10 jaar -O- -O-

Goede is wel dat ik m'n lesje wel geleerd heb, en dus wat bewuster rij..

Ik ben er ook altijd wel op bedacht dat er nogal wat koekblikkers zijn die denken van 'die motor is zo smal die heeft toch niet heel de weg nodig, dan kan ik wel wat van zijn rijbaan gebruiken.'

Ook altijd leuk op polderweggetjes met veel fietsers e.d.
 
Ach ja zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Je hebt altyd agressie in het verkeer. Maar wel dom van die gast om je uit te nodigen om het langs te kant op te lossen. Heb al een keer zo'n gevecht langs de snelweg meegemaakt. Is niet fijn of je nou klappen krijgt of je nou klappen geeft. Rijd zelf ook een LR maar ben niet zo'n aso die zich gelijk heel druk gaat maken on het verkeer als er wat gebeurt. Moet wel heel erg zijn. Je moet jezelf nooit verlagen om een middelvinger op te steken. Het brengt allemaal negatieve emoties naar boven. Is net zoiets als er eentje probeert voor te piepen als je in de parkeergarage staat bij de betaal automaat. Gewoon aan de regels houden en achteraan aansluiten. Wegwezen jo! Die gasten met die pimp bakken denken altyd dat ze voor mogen gaan. Niet bij mij.

Ja, het enige resultaat was dat ik me de rest van de weg zat te verbijten, was niet gebeurd als ik lief had gezwaaid en was doorgereden..
 
:Y

Want TS hoeft zich niet te bemoeien met zaken die hem niet aangaan. Dat "de les lezen" wordt niet gewaardeerd en op dat moment bereik je er niets mee, bovendien steekt TS zijn middelvinger ook nog even op (tegenactie) en daarmee fok je iemand zeker op!Helemaal mee eens..... als de fout tegenover jou gemaakt wordt. In dit geval is TS een buitenstaander, die het nodig vindt iemand de les te lezen. Dan hoef je echt geen handje meer te verwachten, tenslotte deed de koekblikker niets fout jegens TS ;)
Hoe weet de koekblikker dat TS een buitenstaander is? Voor hetzelfde geld waren ze samen aan het toeren....Iets zien wat niet door de beugel kan :?
Iemand maakt een fout, of eigenlijk twee iemanden maken een fout! Tenslotte haalt de motorrijder rechts in en de blikker vergeet over zijn schouder te kijken. Dat noem ik niet "iets wat niet door de beugel kan", maar een domme actie van beiden. Ik geloof niet dat TS achter de Beemer aangegaan is om ff te zeggen dat rechts inhalen niet mag. Of wel soms?
Koekblikker vertoonde over het algemeen raar rijgedrag, ook zonder de BMW-er die erlangs ging had ie best terechtgewezen mogen worden..
ps. diefstal is iets wat niet door de beugel kan, of vernielingen. Daar zou ik zeker iets van zeggen, maar bij een verkeersfout van 2 partijen en dan enkel de koekblikker terechtwijzen omdat jezelf ook motorrijder bent, heb ik geen begrip :N zie boven....Hahahaha, de drie musketiersgedachte _O-

Sorry, maar dit is helemaal onzin! De BMW rijder haalt zelf rechts in! Dus die brengt zichzelf in gevaar, dus waarom moet die dan nog verdedigd worden door TS :? Die verrekte BMW rijder bevestigd het slechte imago van de motorrijdende aso en TS wrijft het er nog eens lekker in bij de koekblikker |(
Zelf nooit een linksplakkende koekblikker rechts ingehaald? En ja...als de bestuurder al niet eens in de achteruitspiegel kijkt, ga ik ervan uit dat ie de zijspiegels ook niet gebruikt en rij ik er dus ruim omheen...maar ben ik nu een motorrijdende aso? :? TS komt op voor de mede-motorrijder, en das precies wat ik ook zou doen...

Wordt tijd dat ze hier op MF eens kappen met die moraalridder-modus, lijkt wel of iedere topic-starter gelijk gebombardeerd met alle redenen waarom 't zijn eigen schuld is. Feit blijft dat de meest aso actie van de koekblikker was....als t 'hij die zonder zonde is werpe de eerste steen'-principe ingevoerd zou worden, zou t hier een stuk rustiger worden...

Nogmaals...hulde aan TS, jij bent 't soort motorrijder waar ik respect voor heb...
 
Cres, je hebt helemaal gelijk dat is het akelige van de kwestie, maar je verandert er niets aan. Als motorrijder ben je kwetsbaar en "moet" je je terughoudend opstellen. Ik ben absoluut geen moraalridder en ben een keer voor een stoplicht afgestapt om de automobilist achter me goed duidelijk te maken dat ie veel te dicht op me zat. (Petje achter het stuur scheet in zijn broek toen ik hem zonder veel onduidelijke woorden aangesproken heb en hij is afgegaan voor zijn vriendin. Of hij een volgende keer het niet weer doet? Ik waag het te betwijfelen.)

Jaar later zat ik in het koekblik -doodop na een dag werken- zelf niet goed op te letten en reed bijna achterop een motorrijder die voor de file op de motor afremt en niet zo slim was even zijn remlicht aan te doen. Gelukkig niet geraakt, maar toen is hij afgestapt, volledig overtuigd van zijn gelijk. (Was gelukkig in Duitsland en dan versta ik opeens geen duits O-) ) .) Had ie mij geslagen, dan was ik denk ik met de leasebak vol over zijn motor heen gereden, agressie lokt agressie uit. Gelukkig bond hij in bij het zien van mijn grote lichaam, maar ik vond het walgelijk dat deze motorrijder niet begreep dat ik minstens zo geschrokken was als hij.
 
Enige jaren geleden, reed een goede kennis van me op de vaillantlaan in den-haag.
Op de linkerrijstrook een koekblikker-allochtoon die ineens naar rechts schiet, omdat ie een kennis ziet. Hij snijd op een ongelooflijke aso manier de motor van mijn kennis. Dus die kennis steekt ook zijn middelvinger op, en die koekblikker stopt en stapt uit. Kennis is geen klein ventje, en stapt af. Op het moment dat de twee elkaar in de haren vliegen, stroomt de weg ineens vol medekoekblikkers-allochtonen, en die kennis van me wordt echt volledig in puin geslagen. Resultaat van deze actie: verbrijzelde oogkas, diverse gebroken ribben, gebroken neus, gebroken kaak en twee messteken. Moraal van dit verhaal: steek nooit je middelvinger op als je niet zeker weet of je er ongeschonden vanaf komt.
 
Cres, je hebt helemaal gelijk dat is het akelige van de kwestie, maar je verandert er niets aan. Als motorrijder ben je kwetsbaar en "moet" je je terughoudend opstellen. Ik ben absoluut geen moraalridder en ben een keer voor een stoplicht afgestapt om de automobilist achter me goed duidelijk te maken dat ie veel te dicht op me zat. (Petje achter het stuur scheet in zijn broek toen ik hem zonder veel onduidelijke woorden aangesproken heb en hij is afgegaan voor zijn vriendin. Of hij een volgende keer het niet weer doet? Ik waag het te betwijfelen.)

Jaar later zat ik in het koekblik -doodop na een dag werken- zelf niet goed op te letten en reed bijna achterop een motorrijder die voor de file op de motor afremt en niet zo slim was even zijn remlicht aan te doen. Gelukkig niet geraakt, maar toen is hij afgestapt, volledig overtuigd van zijn gelijk. (Was gelukkig in Duitsland en dan versta ik opeens geen duits O-) ) .) Had ie mij geslagen, dan was ik denk ik met de leasebak vol over zijn motor heen gereden, agressie lokt agressie uit. Gelukkig bond hij in bij het zien van mijn grote lichaam, maar ik vond het walgelijk dat deze motorrijder niet begreep dat ik minstens zo geschrokken was als hij.

Als je dat dan normaal zegt en "entschuldigung" roept! Scheelt weer gezeik. *O*
 
Enige jaren geleden, reed een goede kennis van me op de vaillantlaan in den-haag.
Op de linkerrijstrook een koekblikker-allochtoon die ineens naar rechts schiet, omdat ie een kennis ziet. Hij snijd op een ongelooflijke aso manier de motor van mijn kennis. Dus die kennis steekt ook zijn middelvinger op, en die koekblikker stopt en stapt uit. Kennis is geen klein ventje, en stapt af. Op het moment dat de twee elkaar in de haren vliegen, stroomt de weg ineens vol medekoekblikkers-allochtonen, en die kennis van me wordt echt volledig in puin geslagen. Resultaat van deze actie: verbrijzelde oogkas, diverse gebroken ribben, gebroken neus, gebroken kaak en twee messteken. Moraal van dit verhaal: steek nooit je middelvinger op als je niet zeker weet of je er ongeschonden vanaf komt.


Lullig voor hem, en ben het niet eens met je conclusie..
Moraal: blijven doen, en weten dat je er een risico mee loopt. Alternatief is nl dat asokoekblikkerallochtoon de overhand krijgt, en zo z'n gelijk gaat afdwingen. Is dat wat je wilt? :N
 
ggggrrrrrrrrrrr ik heb sterk de neiging om binnenkort maars in te gaan op de uitnodoging om even te stoppen naast de snelweg als mijnheer de koekblikker denkt mans genoeg te zijn om het daar uit te knokken. sukkel.

Rij ik vanochtend op de A4 met m'n CB uit 77, niet echt een motor die agressie uitstraalt :-) Voor me een bwm motor, en een landrover. Die landrover zeilt wat op de linkerbaan, en de de bmw-er gaat er na er wat achter te hebben gehangen maar rechts voorbij om er vanaf te zijn. Op dat moment komt de landrover zonder richting te geven naar rechts.. |( Niet slim van hem, niety slim van de BMW-er..

Ik rij er langs en gebaar naar de Landrover vent dat ie beter moet opletten als ie naar rechts gaat, aangezien hij de BMW--er bijna had geraakt..

Krijg ik een pissige blik terug, een toeter en een middelvinger :?

Ik geef wat gas, denk laat maar en geef en middelvinger terug (ook niet nodig, ik weet het).

Vervolgens rijdt ie die vent hard naast me, duwt quasi z'n auto tegen de motor aan en roept stop anders ff, dan regel we het wel.. :r

Ik door gereden natuurlijk, en toch denk ik: volgende keer stop ik, en s kijken wat zo iemand doet.

Wat is dat met die gasten?

Ik zal je zeggen, als je wilt kan je de hele dag door op de weg vechten met iedereen. Er zijn zoveel domme achterlijke mongolen in die koelblikkers en daarnaast ook nog aggressief en ook nog zodanig dat ze zelf niet beseffen wat de gevolgen kunnen zijn als het op vechten aankomt.
Het is heel moeilijk om dan door te rijden want diep in je hart ben je zijn organen er al aan het uitrekken en aan het verbranden en aan het voeren aan de varkens.
Maar goed ik denk dat ALS je beslist om te stoppen dat je er vanuit moet gaan
dat je echt ff flink moet gaan huishouden. Als je zeker weet dat je hem aan kan of je bent met z'n tweeen kan je het doen, maar het beste is nog gewoon doorrijden en negeren, want nogmaals als je er aan toe gaat geven kan je de HELE FUCKING DAG gaan VECHTEN op de wegen.
 
Sorry Orpheus, dat vind ik dus veel te kortzichtig. Ieder voor zich, God voor ons allen?

Daar geloof en doe ik dus niet aan, ik stap er in amsterdam waar ik woon ook tussen als er ruzie op straat is, wta mij betreft mogen we wat meer betrokkenheid tonen bij wat er gebeurd, en die kop in het zand mentaliteit is wat mij betreft niet erg sociaal..

dat je daar sjaggo om wordt komt waarschijnlijk omdat je zelf ook wel weet dat je fout zat :X

En make no mistake, ben geen moraalridder, rij ook blerend met de KTM door de stad, en ik vindt wel dat je normaal op elkaar kunt reageren als je feedback krijgt op je gedrag door iemand anders..

:^ .
Overigens, orpheus, jouw reactie geeft ook aan dat jij een relatief kort lontje hebt.. dus in die zin kan je hierover niet echt meepraten, of wel?
Mij kunnen ze 10x bijna van de weg rijden, maar een middelvinger zul je niet gauw zien. Ik scheld wel in mijn helm, maar daar houdt het mee op. Waarom? Omdat mensen zoals jij (met een kort lontje dus) snel kwaad worden, en dan gaat het van kwaad tot erger.
Als iemand fout zit, mag hij daar op gewezen worden, en moet hij niet zo janken. Dus ja, als er een andere motorrijder langskomt die hem er (normaal, geen middelvinger etc) op wijst dat 'ie beter moet opletten, dan vind ik dit niet raar. De landrover-ridder zou moeten denken 'ja, klopt, sorry' in plaats van 'oprotten motornerd' ofzo...

Doe allemaal gewoon eens rustig, zeur niet zo. Ik kan zo moe worden van die mensen die overal maar over moeten zeuren, en die om niets al kwaad worden.

Zie dit overigens niet als een persoonlijke aanval Orph, ik heb je alleen als voorbeeld genomen en ik kan jouw post natuurlijk ook verkeerd geïnterpreteerd hebben

EDIT: Zit ik nou op een post van pagina 1 te reageren? |(
Ik lees wel ff verder, moment :9
 
Enige jaren geleden, reed een goede kennis van me op de vaillantlaan in den-haag.
Op de linkerrijstrook een koekblikker-allochtoon die ineens naar rechts schiet, omdat ie een kennis ziet. Hij snijd op een ongelooflijke aso manier de motor van mijn kennis. Dus die kennis steekt ook zijn middelvinger op, en die koekblikker stopt en stapt uit. Kennis is geen klein ventje, en stapt af. Op het moment dat de twee elkaar in de haren vliegen, stroomt de weg ineens vol medekoekblikkers-allochtonen, en die kennis van me wordt echt volledig in puin geslagen. Resultaat van deze actie: verbrijzelde oogkas, diverse gebroken ribben, gebroken neus, gebroken kaak en twee messteken. Moraal van dit verhaal: steek nooit je middelvinger op als je niet zeker weet of je er ongeschonden vanaf komt.

Precies de reden waarom ik het kan waarderen dat TS voor een mede-rijder opkomt...

Als je dat dan normaal zegt en "entschuldigung" roept! Scheelt weer gezeik. *O*
:^
 
Lullig voor hem, en ben het niet eens met je conclusie..
Moraal: blijven doen, en weten dat je er een risico mee loopt. Alternatief is nl dat asokoekblikkerallochtoon de overhand krijgt, en zo z'n gelijk gaat afdwingen. Is dat wat je wilt? :N
Niet zo dom praten, als het jezelf overkomen was hadden we allemaal met je mee moeten leven.

Sinds wanneer is de trias politica verenigd in een motorrijder?
 
Ik zal je zeggen, als je wilt kan je de hele dag door op de weg vechten met iedereen. Er zijn zoveel domme achterlijke mongolen in die koelblikkers en daarnaast ook nog aggressief en ook nog zodanig dat ze zelf niet beseffen wat de gevolgen kunnen zijn als het op vechten aankomt.
Het is heel moeilijk om dan door te rijden want diep in je hart ben je zijn organen er al aan het uitrekken en aan het verbranden en aan het voeren aan de varkens.
Maar goed ik denk dat ALS je beslist om te stoppen dat je er vanuit moet gaan
dat je echt ff flink moet gaan huishouden. Als je zeker weet dat je hem aan kan of je bent met z'n tweeen kan je het doen, maar het beste is nog gewoon doorrijden en negeren, want nogmaals als je er aan toe gaat geven kan je de HELE FUCKING DAG gaan VECHTEN op de wegen.
[me]Boos B overweegt een carriere als Highway Bookey![/me]
 
Niet zo dom praten, als het jezelf overkomen was hadden we allemaal met je mee moeten leven.

Sinds wanneer is de trias politica verenigd in een motorrijder?

Denk dat TS hier eerder bedoeld dat als we onze neuzen de andere kant ophouden, zoals we langzamerhand steeds meer aan t doen zijn, we het foute gedrag goedkeuren...immers, wie zwijgt stemt toe.

In het verhaal van de allochtone-koekblikker (zonder discriminierende bijbedoelingen) zou het plaatje wel anders zijn als er een paar motorrijders het hadden opgenomen voor hun mede-rijder...

En dus weer terug bij het moraal van het verhaal: ik weiger om de andere kant op te kijken als ik zie dat iemand al dan niet moedwillig iemand anders (bijna) wat aandoet...en ja, een motorrijder heeft daarin eerder mijn steun dan een niet-rijder. De hele reden van deze discussie is dat er een aantal moraalridders zijn die het nodig vinden TS aan te vallen op zijn actie, terwijl hij in mijn ogen een pluim verdient. Als je zelf te laf bent om het op te nemen voor een ander, geen probleem....maar ga dat niet compenseren met een grote mond op een internet-forum.

En voor de reacties 'TS had agressie kunnen voorkomen, blablabla', spreken jullie jezelf niet tegen? TS heeft immers erger voorkomen door niet op het verzoek in te gaan en door te rijden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan