mot met de automobilist

Als ik (bijna) van m'n sokken word gereden

  • rij ik door

    Stemmen: 7 7,8%
  • geef ik the finger

    Stemmen: 12 13,3%
  • stoppen en praten

    Stemmen: 6 6,7%
  • haal de .45 tevoorschijn

    Stemmen: 29 32,2%
  • de beuk erin

    Stemmen: 13 14,4%
  • blaas handkusjes

    Stemmen: 8 8,9%
  • bel de politie

    Stemmen: 1 1,1%
  • ga huilen

    Stemmen: 14 15,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90

Monsterrr

MF veteraan
15 dec 2003
1.103
0
Amsterdam
ggggrrrrrrrrrrr ik heb sterk de neiging om binnenkort maars in te gaan op de uitnodoging om even te stoppen naast de snelweg als mijnheer de koekblikker denkt mans genoeg te zijn om het daar uit te knokken. sukkel.

Rij ik vanochtend op de A4 met m'n CB uit 77, niet echt een motor die agressie uitstraalt :-) Voor me een bwm motor, en een landrover. Die landrover zeilt wat op de linkerbaan, en de de bmw-er gaat er na er wat achter te hebben gehangen maar rechts voorbij om er vanaf te zijn. Op dat moment komt de landrover zonder richting te geven naar rechts.. |( Niet slim van hem, niety slim van de BMW-er..

Ik rij er langs en gebaar naar de Landrover vent dat ie beter moet opletten als ie naar rechts gaat, aangezien hij de BMW--er bijna had geraakt..

Krijg ik een pissige blik terug, een toeter en een middelvinger :?

Ik geef wat gas, denk laat maar en geef en middelvinger terug (ook niet nodig, ik weet het).

Vervolgens rijdt ie die vent hard naast me, duwt quasi z'n auto tegen de motor aan en roept stop anders ff, dan regel we het wel.. :r

Ik door gereden natuurlijk, en toch denk ik: volgende keer stop ik, en s kijken wat zo iemand doet.

Wat is dat met die gasten?
 
Laten gaan, niet stoppen de volgende keer, want dat maakt het alleen maar erger.

Ik weet dat het moeilijk is om je in te houden soms, maar dat is echt het beste. Ze zitten maar in dat koekblik, ontiegelijk warm, radio, scheren, opmaken, het is net een rijdende badkamer. Daardoor zijn deze mensen er niet lekker bij met hun hoofd en dat veroorzaakt onder meer dit gedrag. Wellicht was ie ook geschrokken en toen kwam jij daar nog eens een keer overheen, en daarna sloegen de stoppen door. Sommige hebben echt een heel kort lontje.

Maar mijn advies zou zijn om toch maar door te rijden, hoewel het aantrekkelijk kan zijn om ff wat stoom af te blazen.

Laat varen die koekblikkers. Ze weten niet wat ze missen.
 
Ik denk dat mijn adrealine zou koken en dat ik gestopt was....

Als iemand gaat dreigen met zijn auto dan ..... :X

<edit> verstandig is kenteken noteren en melden bij de politie...
 
Je bemoeit je dus met iets waar je volledig buiten staat, vervolgens reageer je ook nog eens terug met een middelvinger en dan ga je vragen wat er mis is met die gasten :?

Ik zou zeggen, bemoei je met je eigen zaken! Zolang er geen ongelukken gebeuren, hoef je ook niet te getuigen, dus laat ze het lekker uitzoeken :Y De BMW-er heeft toch ook geen verhaal gehaald, dus waarom zou jij je er dan mee bemoeien :? Wordt je gebaar tenminste ook niet verkeerd uitgelegd ;)
 
Je bemoeit je dus met iets waar je volledig buiten staat, vervolgens reageer je ook nog eens terug met een middelvinger en dan ga je vragen wat er mis is met die gasten :?

Ik zou zeggen, bemoei je met je eigen zaken! Zolang er geen ongelukken gebeuren, hoef je ook niet te getuigen, dus laat ze het lekker uitzoeken :Y De BMW-er heeft toch ook geen verhaal gehaald, dus waarom zou jij je er dan mee bemoeien :? Wordt je gebaar tenminste ook niet verkeerd uitgelegd ;)
:^
 
adem in...adem uit...adem in...adem uit....adem in...adem uit.

niet op reageren Lena..
laat gaan, in hun auto zijn het DE binken en durven en mogen alles.

gewoon doorgaan met je met je eigen zaken bemoeien.
 
Je bemoeit je dus met iets waar je volledig buiten staat, vervolgens reageer je ook nog eens terug met een middelvinger en dan ga je vragen wat er mis is met die gasten :?

Ik zou zeggen, bemoei je met je eigen zaken! Zolang er geen ongelukken gebeuren, hoef je ook niet te getuigen, dus laat ze het lekker uitzoeken :Y De BMW-er heeft toch ook geen verhaal gehaald, dus waarom zou jij je er dan mee bemoeien :? Wordt je gebaar tenminste ook niet verkeerd uitgelegd ;)

:^

Wijze woorden van een Pipo

;)
 
ggggrrrrrrrrrrr ik heb sterk de neiging om binnenkort maars in te gaan op de uitnodoging om even te stoppen naast de snelweg als mijnheer de koekblikker denkt mans genoeg te zijn om het daar uit te knokken. sukkel.

Rij ik vanochtend op de A4 met m'n CB uit 77, niet echt een motor die agressie uitstraalt :-) Voor me een bwm motor, en een landrover. Die landrover zeilt wat op de linkerbaan, en de de bmw-er gaat er na er wat achter te hebben gehangen maar rechts voorbij om er vanaf te zijn. Op dat moment komt de landrover zonder richting te geven naar rechts.. |( Niet slim van hem, niety slim van de BMW-er..

Ik rij er langs en gebaar naar de Landrover vent dat ie beter moet opletten als ie naar rechts gaat, aangezien hij de BMW--er bijna had geraakt..

Krijg ik een pissige blik terug, een toeter en een middelvinger :?

Ik geef wat gas, denk laat maar en geef en middelvinger terug (ook niet nodig, ik weet het).

Vervolgens rijdt ie die vent hard naast me, duwt quasi z'n auto tegen de motor aan en roept stop anders ff, dan regel we het wel.. :r

Ik door gereden natuurlijk, en toch denk ik: volgende keer stop ik, en s kijken wat zo iemand doet.

Wat is dat met die gasten?
Zeker op in gaan volgende keer!!!! kopstootje met de helm en ze leren het wel af
*O*
 
middelvinger lekker laten volgende keer, kenteken onthouden en ad polizei doorgeven, helemaal leuk zou zijn als je een tankcam hebt.

trieste gasten soms... :r
 
voelt zich lekker veilig in zo'n dikke landrover natuurlijk...betaald een hoop wegenbelasting voor die tank en denkt dat ie dat terug kan verdienen door de hele weg te beslingeren...
kijk...daar had blik op de weg nou eens achter moeten rijden om dat te filmen zeg....bah :r ....

maar ik kan me tegelijker tijd indenken dat die landrover behoorlijk grote dooie hoeken heeft, hij zou derhalve die bmw gewoon niet gezien kunnen hebben, dan moet je zelf ervoor zorgen dat je in het zichtveld blijft rijden toch.

je gevoel van boosheid herken ik echter wel hoor
B|
 
Je bemoeit je dus met iets waar je volledig buiten staat, vervolgens reageer je ook nog eens terug met een middelvinger en dan ga je vragen wat er mis is met die gasten :?

Ik zou zeggen, bemoei je met je eigen zaken! Zolang er geen ongelukken gebeuren, hoef je ook niet te getuigen, dus laat ze het lekker uitzoeken :Y De BMW-er heeft toch ook geen verhaal gehaald, dus waarom zou jij je er dan mee bemoeien :? Wordt je gebaar tenminste ook niet verkeerd uitgelegd ;)
tasje
:9
 
Niet dat ik je op ideeen wil brengen maar...

Een collega van mij (nee ik doe het echt niet zelf) loste dit altijd op door z'n voetje uit te steken een flike dot gas te geven en dan de spiegel van de auto eraf te rijden. "Dan hadden ze in ieder geval hun lesje geleerd"

Het is een methode
 
Ben ook een keer goed kwaad gemaakt door een ouwe landrover, op de A9 wisselde hij voor me neus van linker naar rechter baan zonder richting aan te geven en mij al afsnijdende....kon me nog net inhouden.
 
A1 richting Adam bij Amersfoort >> FILE. ((ik in koekblik))

Ik wilde graag naar de linkerbaan en er was op een gegeven moment een gaatje
omdat een meneer in z'n nieuwe Mercer E240 niet op zat te letten. ik netjes
knipperlicht aan en hup ertussen !!! (was meer dan zat ruimte)

Maar op het moment dat ik al over de middenstreep was gaf die kerel gas en porde bijna z'n Mercer achterin mijn Subaru. (klootzak) En daarna houdt hij 15 seconden lang z'n vette klauw op z'n toeter !!!

Dus ik gebaar met handen in de lucht "Wat is er aan de hand" ,, en dan vliegen er dingen door zijn auto en hij zit te vloeken met z'n ramen dicht (airco) en een middelvinger erbij !!!!

Man doe toch is rustig, straks ga je dood aan een hartaanval met deze hitte !!!
 
Je bemoeit je dus met iets waar je volledig buiten staat, vervolgens reageer je ook nog eens terug met een middelvinger en dan ga je vragen wat er mis is met die gasten :?

Ik zou zeggen, bemoei je met je eigen zaken! Zolang er geen ongelukken gebeuren, hoef je ook niet te getuigen, dus laat ze het lekker uitzoeken :Y De BMW-er heeft toch ook geen verhaal gehaald, dus waarom zou jij je er dan mee bemoeien :? Wordt je gebaar tenminste ook niet verkeerd uitgelegd ;)

Een statement waar helaas meerderen het mee eens zijn...ik dus NIET!

TS, complimenten dat je 't opnam voor de mede-motorrijder, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Het bemoeien met de eigen zaken (oogkleppen-mentaliteit) gebeurt helaas veel te vaak...
Zolang er geen ongelukken gebeuren, blablabla, ben je dan niet al te laat? Voorkomen is beter dan genezen, en als TS door zijn actie een bijdrage aan de oplettendheid van deze koekblikker levert, kan dat een toekomstig ongeluk voorkomen. Dat deze koekblikker niet open staat voor dit soort kritiek, balen, maar niet geschoten is altijd mis....

Hoe dan ook, zou hetzelfde gereageerd hebben, en zou me ook heel veel moeite gekost hebben om niet op de uitnodiging in te gaan...
 
Een statement waar helaas meerderen het mee eens zijn...ik dus NIET!

TS, complimenten dat je 't opnam voor de mede-motorrijder, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Het bemoeien met de eigen zaken (oogkleppen-mentaliteit) gebeurt helaas veel te vaak...
Zolang er geen ongelukken gebeuren, blablabla, ben je dan niet al te laat? Voorkomen is beter dan genezen, en als TS door zijn actie een bijdrage aan de oplettendheid van deze koekblikker levert, kan dat een toekomstig ongeluk voorkomen. Dat deze koekblikker niet open staat voor dit soort kritiek, balen, maar niet geschoten is altijd mis....

Hoe dan ook, zou hetzelfde gereageerd hebben, en zou me ook heel veel moeite gekost hebben om niet op de uitnodiging in te gaan...
Als je iemand ermee helpt of een ongeval voorkomt is het wat anders. Maar op deze manier komt het alleen maar belerend over. Wekt alleen maar ergernis.
Als ik een fout maak, kan ik er begrip voor opbrengen dat het 'slachtoffer' erop reageert. Als er dan vervolgens één of andere wijsneus die er geen z*k mee te maken heeft zich er ook zo nodig mee moet bemoeien, word ik daar ook heel rap heel chagrijnig van.
 
Enkele weken geleden in waalwijk; Er staat een bus te wachten om linksaf te slaan, en enkele meters daarachter een mercedes, die rechtdoor moest.
Ik ga naar rechts om langs de bus af rechtdoor te rijden, geeft de man in de mercedes ineens gas en zet zijn blik schuin over de weg, zodat ik er ook niet langs kon. :(
De adrenaline schiet dan omhoog, maar het helpt om te denken:"Nee, dat is geen aso, dat is een zielepoot."
 
Als je iemand ermee helpt of een ongeval voorkomt is het wat anders. Maar op deze manier komt het alleen maar belerend over. Wekt alleen maar ergernis.
Als ik een fout maak, kan ik er begrip voor opbrengen dat het 'slachtoffer' erop reageert. Als er dan vervolgens één of andere wijsneus die er geen z*k mee te maken heeft zich er ook zo nodig mee moet bemoeien, word ik daar ook heel rap heel chagrijnig van.

:^ er is met de bemoeizucht van TS niet een ongeluk voorkomen, maar een tweede "bijna ongeluk" bijgekomen -O-
 
Als je iemand ermee helpt of een ongeval voorkomt is het wat anders. Maar op deze manier komt het alleen maar belerend over. Wekt alleen maar ergernis.
Als ik een fout maak, kan ik er begrip voor opbrengen dat het 'slachtoffer' erop reageert. Als er dan vervolgens ��n of andere wijsneus die er geen z*k mee te maken heeft zich er ook zo nodig mee moet bemoeien, word ik daar ook heel rap heel chagrijnig van.

Sorry Orpheus, dat vind ik dus veel te kortzichtig. Ieder voor zich, God voor ons allen?

Daar geloof en doe ik dus niet aan, ik stap er in amsterdam waar ik woon ook tussen als er ruzie op straat is, wta mij betreft mogen we wat meer betrokkenheid tonen bij wat er gebeurd, en die kop in het zand mentaliteit is wat mij betreft niet erg sociaal..

dat je daar sjaggo om wordt komt waarschijnlijk omdat je zelf ook wel weet dat je fout zat :X

En make no mistake, ben geen moraalridder, rij ook blerend met de KTM door de stad, en ik vindt wel dat je normaal op elkaar kunt reageren als je feedback krijgt op je gedrag door iemand anders..
 
:^ er is met de bemoeizucht van TS niet een ongeluk voorkomen, maar een tweede "bijna ongeluk" bijgekomen -O-

Dat de koekblikker opgefokt reageert is nu de schuld van TS???? :?

Als iemand een fout maakt, wat menselijk is, kun je 2 dingen doen: hem erop wijzen of doen alsof je neus bloedt. Ik wijs mensen erop, en reageer zelf ook normaal als mensen kritiek op mij leveren...9 van de 10 reageren wel normaal door ff een handje omhoog te steken ten teken dat het niet met opzet was....en dan is het ook klaar.

Doen alsof je neus bloedt een optie??? Wat mij betreft niet....maar schijnt een uitzondering te worden in een maatschappij waar mensen liever doorlopen als ze iets zien wat niet door de beugel kan.

Wij motorrijders zijn kwetsbaar in het verkeer, iets wat de meeste koekblikkers niet echt beseffen...gezien deze positie sluit ik me 100% aan bij TS door te zeggen een voor allen, allen voor een. Met een beetje geluk heeft de koekblikker toch nog een beetje nagedacht en zoekt ie volgende keer geen ruzie met een biker, omdat hij dan het risico loopt meerdere bikers tegen zich te krijgen....

En nog even voor de duidelijkheid: veiligheid gaat voor, dus het hazepad kiezen was hier idd de beste optie, maar het gaat mij te ver om TS de schuld te geven van de reactie van die eikel....
 
Ik heb zoiets dus al regelmatig meegemaakt. Meestal ga ik naast de betreffende koekblikker rijden en maak met m'n wijsvinger zo'n gebaar van "Pas nou op mannetje".

Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen met mensen in de auto die dan goed hierop reageren met zo'n "het spijt me gebaar". Beetje de schouders omhoog en zo'n blik van "ik weet het ik weet het, oops".

Wellicht is het de manier waarop ik hun lichaamstaal opvat. Als ze agressief reageren trek ik m'n MP5 uit m'n tanktas en dan komen we er ook wel uit..... :+

Feit blijft hier natuurlijk dat de BMW hier de zwakkere verkeersdeelnemer was en in had moeten zien dat rechts inhalen hier niet de beste keuze was. Waarschijnlijk heeft de BMW rijder daarom ook geen verhaal gehaald bij de bestuurder van de compensatietank.

Zou ik me geroepen voelen een gebaar te maken naar de compentatietank bestuurder zou ik m'n pink gebruikt hebben en niet m'n middelvinger. O-)

Als we allemaal maar gaan stoppen op de vluchtstrook om een partijtje te gaan matten is het eind zoek als je het mij vraagt. Bovendien zijn wij stoere motorrijders zwaar in het voordeel met onze protectors en helm.....
 
Ben het wel met Orpheus eens dat mensen die op zich niks met het voorval te maken hebben, zich er ook niet mee moeten bemoeien. Maar ook ik heb van de week zo'n idiote koekblikker voor me gehad. (was zelf echter ook met koekblik)

Reed op de A58 in de linkerbaan achter een Audi (waarom zijn het allemaal van die grote bakken) terwijl de rechterbaan geheel vrij was. Uiteraard reed ik een tikkeltje te hard (± 140 km/u met m'n dieseltje :9~ ) Meneer vertikte het om naar rechts te gaan en omdat ik al bijna op max. snelheid van m'n trommeltje reed had naar rechts gaan en daar passeren geen zin. Dat lukt me niet meer.

Dus ikke (ja, het is erg fout) middels een beetje dichter op de bumper van meneer rijden aangeven dat ie gewoon naar rechts kon en mij voorbij mocht laten... Gaat die idioot ineens vol in de ho-ijzers staan !!!!! Schrik me de tering.

Ik weet het, ben zelf fout en heb totaal zelf schuld aan zijn reactie, maar zulke mensen beseffen zelf ook niet wat ze doen. Dit soort acties is vaak de oorzaak van ongevallen op de snelweg.

Overigens is spiegeltje trappen als je met de moto bent idd erg verleidelijk, maar ja. Dan heb je altijd nog die gele plaat achterop die genoteerd kan worden. Hou me zelf dus over het algemeen maar gewoon rustig en denk maar dat iedereen wel eens een inschattings- of kijkfout in het verkeer maakt

[/moraal-modus] O-)
 
Hoe zou jij het vinden als jij bijvoorbeeld een automobilist over het hoofd ziet bij het invoegen, en vervolgens in een andere auto een middelvinger opgestoken wordt? Ik weet dat het soms moeilijk is om je in te houden, maar doe het toch maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan