Motans?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denniswpels

MF'er
20 mrt 2007
52
0
Iemand ervaring met Motans?

http://www.motans.nl/ (motans.nl)

Wil er een achterdemper kopen maar ken de mannen eigenlijk niet.

Gr. Dennis
full
 
Laatst bewerkt:
De link op z'n site naar motor-forum is wel grappig _O-

Toen ie nog in Veldhoven zat ben ik meerdere keren onderdelen wezen halen. Aardige gast en niet te duur. Sinds ie op de Croy zit ben ik twee maal langs gereden, maar kreeg ik geen sjoege.
 
De link op z'n site naar motor-forum is wel grappig _O-

Toen ie nog in Veldhoven zat ben ik meerdere keren onderdelen wezen halen. Aardige gast en niet te duur. Sinds ie op de Croy zit ben ik twee maal langs gereden, maar kreeg ik geen sjoege.
Het lijkt wel of ie niet gecharmeerd is van MF. Dat vraagt om het gebruiken van de zoekfunctie.

Hij zit zelf ook op MF:
Motans
 
Laatst bewerkt:
ik ben er ook wel eens wat wezen halen, benzinekraantje om precies te zijn.
stereotyp motorsloper, als ie je mag dan krijg je wat klaar, en zoniet dan.. tja, dan niet dus..

hij is niet duur, maar je weet helaas niet wat je krijgt, in mijn geval wat het kraantje in dezelfde staat als het kraantje wat ik wilde vervangen. helaas, maarja tis een sloper he, dus je weet nooit of het wat is..

verder geen vervelende dingen meegemaakt ofzo..
koop er alleen nooit zonder goed te kijken een motor,
het is een sloperij, en ik kreeg de vraag toen of ik geen alu-frame kon lassen, heb ff gekeken naar dat frame, was over zeker 40cm open gescheurd.
de bedoeling was dit frame weer op te bouwen en te verkopen..
duss...

voor losse onderdelen prima, maar beschouw die gast maar gewoon als particulier..

wel is hij verhuld eerlijk,
kijk maar eens bij http://www.motans.nl/Disclaimer.htm (zijn disclaimer)op de site.
"Caveat emptor":
Caveat emptor is een Latijnse uitdrukking die zich laat vertalen als koper wees op je hoede.

De uitdrukking verwijst naar eens gekocht altijd gekocht. Volgens deze lezing dient een koper eerst na te denken voor hij tot koop overgaat. Laat hij dit na dan is hij aan de koop gebonden, zelfs als hij achteraf een kat in de zak heeft gekocht.

De spreuk komt het beste tot uitdrukking in de onderzoeksplicht die wordt gesteld voor een beroep op dwaling. Een koper kan zich in principe niet beroepen op een onjuiste voorstelling van zaken als hij niet eerst zelf onderzoek heeft verricht. Wie dit onderzoek nalaat en zijn billen brandt, zal op de blaren moeten zitten. In principe geldt in de meeste rechtsstelsels namelijk "afspraak is afspraak", en worden overeenkomsten niet zo snel ontbonden.
 
Laatst bewerkt:
Ja mijn demper is af. Kwam ik vorig jaar in Italië achter, hij ligt niet strak meer. Heb de schokdemper besteld en hoop hem van de week binnen te krijgen. Is geen nieuwe hoor, maar heeft iets van 5000km onder een motor gezeten. En ik kan hem alsnog laten reviseren bij Hagon Shocks en dan weet ik zeker dat ik een goede demper heb.
 
wel is hij verhuld eerlijk,
kijk maar eens bij http://www.motans.nl/Disclaimer.htm (zijn disclaimer)op de site.
"Caveat emptor":
Caveat emptor is een Latijnse uitdrukking die zich laat vertalen als koper wees op je hoede.

De uitdrukking verwijst naar eens gekocht altijd gekocht. Volgens deze lezing dient een koper eerst na te denken voor hij tot koop overgaat. Laat hij dit na dan is hij aan de koop gebonden, zelfs als hij achteraf een kat in de zak heeft gekocht.

De spreuk komt het beste tot uitdrukking in de onderzoeksplicht die wordt gesteld voor een beroep op dwaling. Een koper kan zich in principe niet beroepen op een onjuiste voorstelling van zaken als hij niet eerst zelf onderzoek heeft verricht. Wie dit onderzoek nalaat en zijn billen brandt, zal op de blaren moeten zitten. In principe geldt in de meeste rechtsstelsels namelijk "afspraak is afspraak", en worden overeenkomsten niet zo snel ontbonden.
= van Wikipedia.. en is volgens mij niet anders dan elke andere motorsloop doet of zoals zovelen met de verkoop tweedehand onderdelen omgaan..
 
tja, als het een sloper is dan is dat toch een ander wereldje denk ik.

bij een sloper kun je het beste langs gaan en zorgen dat je verstand van zaken hebt, en laat ook zien dát je er verstand van hebt. (dus niet in je 3 delig pak aan komen lopen)
 
= van Wikipedia.. en is volgens mij niet anders dan elke andere motorsloop doet of zoals zovelen met de verkoop tweedehand onderdelen omgaan..

fijn dat je me quote en me feitelijk herhaald, maar was overbodig.
verder heel scherp van je, stukje latijnse vertaling komt idd van wiki.

maar punt was dus, het is een motorsloper, en geen motorzaak zoals velen die in de kop hebben..

met die wetenschap kun je daar prima handelen hoor, verder niks mis mee..

gr.
 
fijn dat je me quote en me feitelijk herhaald, maar was overbodig.
verder heel scherp van je, stukje latijnse vertaling komt idd van wiki.


gr.
..voel je niet aangevallen, niet nodig.. als je een stuk overtikt/herhaalt/quote is het altijd goed & netjes erbij te zetten waar je het vandaan hebt.. hoort erbij !

verder ben ik het helemaal met je eens overigens :)
 
Laatst bewerkt:
fijn dat je me quote en me feitelijk herhaald, maar was overbodig.
verder heel scherp van je, stukje latijnse vertaling komt idd van wiki.

maar punt was dus, het is een motorsloper, en geen motorzaak zoals velen die in de kop hebben..

met die wetenschap kun je daar prima handelen hoor, verder niks mis mee..

gr.
Dus een motorsloper hoeft zich niet aan zijn afspraken te houden maar een motorzaak wel :?
 
De eerder vermelde berichten doen toch anders vermoeden.
Als hij zegt, volgende week is het binnen, is dat dan geen afspraak?


ik had dus 126 euro overgemaakt,
en krijg dus te horen van "tja.... dat kan gebeuren dat de post iets kwijtraakt"
maar als ik om het pakketnummer begon te vragen, was het meteen het einde van het gesprek,
"Nooit gekregen" was zijn antwoord......
terwijl je bij elke internationale verzending een pakketnummer krijgt... :(
Meer ga ik niet posten, want ik begin me er weer aan te ergeren |(
 
..voel je niet aangevallen, niet nodig.. als je een stuk overtikt/herhaalt/quote is het altijd goed & netjes erbij te zetten waar je het vandaan hebt.. hoort erbij !

verder ben ik het helemaal met je eens overigens :)


voel me ook niet aangevallen hoor 8-)

maaruh, wat bterfd dat afspraken gebeuren. het is een sloper, dus garantie op onderdelen is niet echt aan de orde lijkt mij. maar gemaakte afspraken moeten altijd worden nagekomen, of dat nu een sloper, een motorzaak of een particulier is, dat staat helemaal buiten kijf.

het enigste wat met grote zekerheid is op te maken uit de posts, is dat hij het niet zo nauw neemt met de service, en eenmaal geld binnen en uit de gratie heb je misschien een probleem...

ik mag niet hopen dat de schijn die deze meneer wekt op deze manier gegrondt is, want dan komt er een dag dat ie tegen de lamp loopt, of ernstiger :+

leuker is eigelijk nog een koekje va eigen deeg, maarja, das wel lastig te organiseren O-)
 
Heb de veer binnen hoor zonder problemen, hij is alleen een beetje vies maar verkeerd verder in topconditie!!! Weet iemand trouwens hoe je dat ding kan instellen?
 
Laatst bewerkt:
tja, als het een sloper is dan is dat toch een ander wereldje denk ik.

bij een sloper kun je het beste langs gaan en zorgen dat je verstand van zaken hebt, en laat ook zien dát je er verstand van hebt. (dus niet in je 3 delig pak aan komen lopen)


Valt mee, ik heb regelmatig wat bij Hans (Motans) gekocht en ik kom altijd in pak. Altijd super geholpen :)

Grtz Zieke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan