Motegi race gaat door.....

ik snap wel wat je bedoelt, mijn gele bril ligt op mijn nachtkastje ;)

ik denk gewoon niet dat de bevolking erop zit te wachten :N
 
Ik betwijfel of wij hier weten wat de lokale bevolking daar wel of niet wil... 't Is 200 kilometer van de ramp, for all we know probeert Japan daar zo veel mogelijk het normale leven weer op te pakken. De Formule 1 gaat...
 
ik geloof niet dat er geraced gaat worden. als die jonges niet willen ...t voordeel is als ze allemaal massaal niet willen gaat het echt niet door.

Het is zo simpel. Zoals ze al zeiden op BBC. Als de coureur niet gaat wordt gewoon 1/18 deel van zijn salaris ingehouden ivm verzuim. Daarnaast is het een peulenschil om de rijders te vervangen. Er zijn genoeg die graag eens in de motogp willen rijden. Genoeg sbk en bsb heren die plaats nemen op de ultieme fiets. Poncheral van Tech3 was hier erg duidelijk in, als ze niet willen rijden..... prima worden ze gewoon vervangen.

Stel je voor.... 15 rijders gaan niet, dan hebben we een totaal nieuw startveld. :o *O*

Hmm even denken: Haga, Hopkins, Rea, Guy Martin, Melandri, Biaggi enz enz _O-
 
Ps Hoe zit het dan met 125cc en Moto2? Zijn hier ook rijders die niet willen rijden?
Hierover is namelijk nog niks gezegd...
 
Het gaat niet enkel om het stralingsgevaar, ook al wijzen deze cijfertjes uit dat het relatief save is. Het grootste aspect en waar het voor een heel groot deel om draaide is de garantie over seismische activiteiten en aangezien wij de natuur niet kunnen controleren kan het stralingsniveau wel redelijkerwijs op orde zijn, maar er is niemand die een aardbeving kan voorspellen.
En dat wordt door vele journalisten buiten beschouwing gelaten en dat het enkel draait om stralingsgevaar.
De teams verblijven veelal in het gebied waar juist de aardbevingen zijn geweest.
 
:^

Hij kwam als eerste ermee dat hij niet wou rijden in Japan :Y
Al word dat maar weer eens voor de goede orde vergeten :')

Livio Suppo heeft het de wereld ingebracht :Y en heeft diverse gesprekken gevoerd hierover met HRC en zo is het ook bij andere constructeurs rondgegaan.

Dat Rossi een mondelinge petitie heeft opgezet is not true. Hij heeft het er wel over gehad dat hij, wanneer het echt onveilig is, hier met andere rijders over zal willen praten en dat ze sowieso naar hem toe konden komen omdat Rossi onderdeel uitmaakt van de Safety Commission als raadgever.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet enkel om het stralingsgevaar, ook al wijzen deze cijfertjes uit dat het relatief save is. Het grootste aspect en waar het voor een heel groot deel om draaide is de garantie over seismische activiteiten en aangezien wij de natuur niet kunnen controleren kan het stralingsniveau wel redelijkerwijs op orde zijn, maar er is niemand die een aardbeving kan voorspellen.
En dat wordt door vele journalisten buiten beschouwing gelaten en dat het enkel draait om stralingsgevaar.
De teams verblijven veelal in het gebied waar juist de aardbevingen zijn geweest.

Good morning Sports! :W

Als de coureurs bang zijn voor aardbevingen, hoeven ze nóóit meer naar Motegi... Volgens mij is er geen enkele fatsoenlijke reden om het MotoGP feest niet door te laten gaan.
 
Het is zo simpel. Zoals ze al zeiden op BBC. Als de coureur niet gaat wordt gewoon 1/18 deel van zijn salaris ingehouden ivm verzuim. Daarnaast is het een peulenschil om de rijders te vervangen. Er zijn genoeg die graag eens in de motogp willen rijden. Genoeg sbk en bsb heren die plaats nemen op de ultieme fiets. Poncheral van Tech3 was hier erg duidelijk in, als ze niet willen rijden..... prima worden ze gewoon vervangen.

Stel je voor.... 15 rijders gaan niet, dan hebben we een totaal nieuw startveld. :o *O*

Hmm even denken: Haga, Hopkins, Rea, Guy Martin, Melandri, Biaggi enz enz _O-

Maar wie zegt dat deze heren wel naar Japan willen.

Dat rapport van 11 pagina's wat is uitgebracht is allemaal leuk en aardig, maar ik heb daar nog geen waarden in opgemerkt die het stralingsniveau weergeven op een plek waar zich met aangrenzende zekerheid geen onnatuurlijk hoge straling bevind. :?

Bovendien is in deze wereld helemaal niks, of niemand onafhankelijk. :N Er zijn veel te veel belangen en geld mee gemoeid... (lees: contract tussen Motegi en Dorna)
De coureurs zouden zelf een onderzoek moeten laten uitvoeren en aan de hand van de uitkomsten van de twee rapporten moeten beslissen. En dan nog hangt het van individuele interpretaties af. :)

Ik zou me in ieder geval bij Stoner en Lorenzo aansluiten in deze. Als er geen problemen zouden zijn, zou er ook geen negatief reisadvies gelden voor de betreffende regio. -O-
 
ik snap wel wat je bedoelt, mijn gele bril ligt op mijn nachtkastje ;)

ik denk gewoon niet dat de bevolking erop zit te wachten :N

Volgens mij zit de bevolking er wel op te wachten.
Japan is een zeer motorsport minnend land, en de Japanse GP is altijd erg belangerijk voor de fabrikanten.
De bevolking kan wel wat afleiding gebruiken na alle ellende.

m1ezrgnsugs9_ml.jpg


Rare jongens die Jappaners..... :P
 
Denk dat ze het zelf wel kunnen beslissen de Jappanners of het door gaat of niet.
Zo ja , gewoon rijden met de hap. Beslissing ligt niet aan de coureurs i.m.o. ;)
 
Volgens mij zit de bevolking er wel op te wachten.
Japan is een zeer motorsport minnend land, en de Japanse GP is altijd erg belangerijk voor de fabrikanten.
De bevolking kan wel wat afleiding gebruiken na alle ellende.

[afbeelding]

Rare jongens die Jappaners..... :P

zonder twijfel! maar hoe snel ga je naar een GP voor een hoop yen als je huis plat ligt?
 
Ik snap heel het drama niet zo goed: als er ook maar de minste twijfel is dat het niet 100% veilig is ( en tot nu toe is dit zo), moet deze race gewoon worden afgelast, punt einde verhaal. Hoe spijtig het ook is wat er in Japan is gebeurd, dat wilt nog niet zeggen dat andere mensen een risico moeten nemen om hun wat entertainment te geven, wat dat ook is.

En zoals er al is gezegd: als rijder zou ik toch ook wat sceptisch zijn als de dorma een onderzoek laat doen. Zo een verslag kan wel eens wat "subjectief" worden..
Is het dan niet zinnger om de opbrengst van een race of wat dan ook weg te schenken?
 
Laatst bewerkt:
Het is zo simpel. Zoals ze al zeiden op BBC. Als de coureur niet gaat wordt gewoon 1/18 deel van zijn salaris ingehouden ivm verzuim. Daarnaast is het een peulenschil om de rijders te vervangen. Er zijn genoeg die graag eens in de motogp willen rijden. Genoeg sbk en bsb heren die plaats nemen op de ultieme fiets. Poncheral van Tech3 was hier erg duidelijk in, als ze niet willen rijden..... prima worden ze gewoon vervangen.

Stel je voor.... 15 rijders gaan niet, dan hebben we een totaal nieuw startveld. :o *O*

Hmm even denken: Haga, Hopkins, Rea, Guy Martin, Melandri, Biaggi enz enz _O-

biaggi....waar dan? niemand moet hem nog in de gp :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan