Motegi race gaat door.....

Het verbaasd mij enigzins hoe meelevend er hier gereageerd wordt op de houden van de MotoGP coureurs. In mijn ogen is dit echt een smet op de sport!!!

Wie denken ze wel dat ze zijn! Ze hebben een contract voor een levensgevaarlijke sport. Nu is er een tijd terug een ramp geweest, waarvan nu blijkt dat de straling minimaal is. En een aardbeving?? Ik denk dat er meer landen op de kalender staan waar de kans op een aardbeving aanwezig is dus dat lijkt me geen reden. Waarom hoor ik geen 125 en moto2 rijders huilen hierover?

Het feit wie hiermee gestart is vind ik minder belangrijk dan het feit dat dit door alle rijders, op 1 na gesteund wordt. Inderdaad erg schijnheilig om wel met Japan vlaggetjes op je kuip te rijden en vervolgens niet naar dit land af te willen reizen.

Japanners zijn geen volk die in zak en as gaan zitten. Ze zijn keihard en kijken vooruit, likken hun wonden en leunen niet achterover wachtend op hulp van andere landen (zoals je vaak ziet). Ze zijn daar te trots voor en werken nog harder om er weer bovenop te komen.

Japanners werken kei en keihard!! Hebben amper vrije dagen in het jaar en besteden die ook heel goed, door vaak verre reizen te maken. Ze houden van extremen...dat hebben ze ook nodig als uitlaatklep voor hun hectische levensstijl. Racen is daar slechts 1 ding van en daarom zitten zij echt wel te wachten op de MotoGP race! Spijtig juist daarom dat de houding van de rijders deze vormen aanneemt.

Zoals Herve Poncheral al aangaf, al moeten we alle rijders vervangen, wij gaan racen in Motgegi!

Ik durf te wedden dat ze uiteindelijk toch allemaal overstag gaan en gewoon racen en de mannen die nu het hoogste woord hebben straks wel zwaaiend naar het publiek hun uitloopronde volbrengen en met een big smile op het podium de champagne spuiten.
Helaas (in dit geval) is het Japanse volk ontzettend respectvol en zullen ze nog klappen en zwaaien naar de coureurs ook. Wat dat betreft had het er hier denk ik wel anders aan toegegaan.

Dat rijders hun bedenkingen hadden over het stralingsniveau kan ik inkomen, maar om op voorhand al de stelling in te nemen dat je ongeacht de uitkomst van het onderzoek hoe dan ook niet gaan rijden....geen woorden voor!!!

Zoals al eerder in het topic gezegd...de meeste hebben nog eens een Japanse werkgever ook!

(btw..@ forummoderator: waarom worden dergelijke posts die puur persoonlijk gericht zijn en niets met het topic te maken hebben binnen het hele motor-forum niet simpelweg verwijderd???)
 
Zoals Herve Poncheral al aangaf, al moeten we alle rijders vervangen, wij gaan racen in Motgegi!

Die dag zet ik al me telefoons aan!! heb me nummers al gemaild!!

edit... en de dag ervoor ook.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij komen de MEESTE onderdelen en motoren ook uit Japan, die zijn toch ook stralings vrij (of niet is het daarom mss dat die Yamaha`s en Honda`s zo verrekte snel zijn *D )En dan Moet Rossi er dus wel rijden want dan krijgt de Ducati mss ook wel vleugels :? :+
 
Volgens mij komen de MEESTE onderdelen en motoren ook uit Japan, die zijn toch ook stralings vrij (of niet is het daarom mss dat die Yamaha`s en Honda`s zo verrekte snel zijn *D )En dan Moet Rossi er dus wel rijden want dan krijgt de Ducati mss ook wel vleugels :? :+
Ducati heeft ook onderdelen uit japan hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Yep....de race gaat door in Japen begin oktober....heel benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.............
 
Rossi:

"I'm afraid to race at Motegi, and the people I work with feel the same way. I don't think it's a good idea to race just a few kilometers from an unsecured nuclear reactor. I'm not calling the ARPA study into question, but the radiation isn't the main issue; it's the dangerous reactor in a high-risk seismic area. I think we could hold the race at another track that's further away, like Suzuka." })
 
Wat een gelul allemaal over het stralings gevaar, de coureurs lopen meer schade op door de X-rays die ze iedere keer maken na een valpartij. ;) ;)
Gewoon rijden met die hap. :]
 
Wat een gelul allemaal over het stralings gevaar, de coureurs lopen meer schade op door de X-rays die ze iedere keer maken na een valpartij. ;) ;)
Gewoon rijden met die hap. :]


MRI scan geeft geen straling... Een normaal radiology onderzoek levert geen nuclaire straling. De rontgen straling die ze wel krijgen overstijgt nauwlijks tot niet de normale omgevings straling.

Dus tenzij ze een NM of een PET onderzoek krijgen wat me wel heel raar lijkt bij bot breuken is dit een beetje een rare stelling...
 
Laatst bewerkt:
MRI scan geeft geen straling... Een normaal radiology onderzoek levert geen nuclaire straling. De rontgen straling die ze wel krijgen overstijgt nauwlijks tot niet de normale omgevings straling.

Dus tenzij ze een NM of een PET onderzoek krijgen wat me wel heel raar lijkt bij bot breuken is dit een beetje een rare stelling...

Helaas heb ik heel wat rontgen straling in het ziekenhuis gehad, niet voor botbreuken trouwens.
Maar je krijgt wel een aardige dosis mee hoor, maar dat is nog niet schadelijk nee.
Ik bedoel het dan ook met een knipoog, maar de heren coureurs kunnen zouden zich meer zorgen moeten maken dat er toevallig nog een aardbeving plaats vindt als ze op de motor zitten. :+
 
Helaas heb ik heel wat rontgen straling in het ziekenhuis gehad, niet voor botbreuken trouwens.
Maar je krijgt wel een aardige dosis mee hoor, maar dat is nog niet schadelijk nee.
Ik bedoel het dan ook met een knipoog, maar de heren coureurs kunnen zouden zich meer zorgen moeten maken dat er toevallig nog een aardbeving plaats vindt als ze op de motor zitten. :+

Je hebt gelijk hoor....

Risico dat je eraf gereden word door simoncielli is weer een heel stuk hoger dan die aardbeving :+
 
Laatst bewerkt:
MRI scan geeft geen straling...
Ander soort straling, magnetisme.
Niet grappig als je een metaalsplinter in je oog hebt. O-)
En voor de rest weten we nog niet wat radio of magneetstraling doet met ons lichaam.
Net zoals we vroeger tien keer voor de grap onder de rontgen gingen.
Maar dat is een andere discussie. :$ ;)
 
Die Japanners lopen met een kapje voor de mond als alle coureurs nou hun helmpje ophouden :+ :+ en :] met die kanonnen hoe sneller hoe beter des te eerder kunnen ze weer weg :W
 
Honda Boss: Let's Race At Suzuka
by staff
Thursday, August 25, 2011
The Japanese Grand Prix, rescheduled for Sept. 30-Oct. 2 at Motegi due to the earthquake and tsunami in the country in March, still is causing friction within the MotoGP paddock due to fears of lingering radiation from the damaged Fukushima nuclear plant.

Two teams, Aspar and Tech 3, have declared they will participate in the race. Other riders are leaning toward going, while World Champions Jorge Lorenzo and Valentino Rossi remain unsure.

Honda MotoGP Team Principal Shuhei Nakamoto has a solution: Return to Suzuka for the Japanese GP this year.

Nakamoto told Motosprint that Suzuka - which played host to the Japanese GP from 1987-2003 - would work because it's 400 miles from the Fukushima plant. Motegi is just 100 miles away.

There's one problem with that plan. The FIM removed Suzuka's certification following the death of Daijiro Kato in the 2003 Japanese GP.

"I say that we could race this year at Suzuka and then go back to Motegi from next year," Nakamoto said. "Besides, I like Suzuka better: The circuit is nicer and more technical. The international federation has taken away the homologation of the Suzuka track, so it would need some dispensation, and that would need to be done quickly.

"For sure, three years ago, the Suzuka track has undergone important renovation works to the circuit, the run-off areas, and the service roads around the track. The paddock has remained a bit outdated, but for just once it wouldn't bother anyone. And the Suzuka Eight Hours, held regularly, demonstrates that bikes, too, can race there."
 
Racen op Suzuka geen optie

Het is nog steeds een groot vraagteken wie wel en wie niet naar Motegi zullen afreizen voor de Japanse Grand Prix, een ding is wel duidelijk, uitwijken naar Suzuka is geen optie al leek dat even wel het geval te zijn.

nakamoto-stoner_800.jpg

Shuhei Nakamoto en Casey Stoner

Wie dacht dat er na het onafhankelijke stralingsrapport vanuit de MotoGP rijders snel duidelijkheid zou komen over het racen op Motegi, heeft zich danig vergist. Rebellen van het eerste uur – Jorge Lorenzo en Casey Stoner – leken een beetje in te binden maar toen begon Valentino Rossi tegengas te geven.

In de week na de Grand Prix van Brno vroeg HRC baas Shuhei Nakamoto zich hardop af waarom er voor deze ene keer eigenlijk niet werd uitgeweken naar het Suzuka circuit wat zo’n 400 km van het rampgebied ligt.

“Volgens mij kunnen we dit jaar makkelijk op Suzuka racen en dan volgend jaar weer naar Motegi gaan. Ik heb zelf een voorkeur voor Suzuka: het circuit is fijner en meer technisch. De internationale federatie (FIM) heeft wel de homologatie van het circuit verwijderd, dus daar zal dispensatie voor moeten komen maar dat zou snel kunnen gebeuren. Het Suzuka circuit heeft drie jaar geleden een belangrijke update gehad aan de uitloopstroken en de weggetjes rondom het circuit. Het paddock is misschien wat ouderwets maar dat zou voor deze ene keer geen probleem zijn. De recente 8 uur van Suzuka heeft laten zien dat daar nog steeds motoren kunnen racen,” aldus Nakamoto.

In Indianapolis liet de HRC baas echter weten dat Suzuka, waar van 1987 tot het fatale ongeval van Daijiro Kato in 2003 de Grand Prix werd gehouden, toch geen optie is, er zou te veel gedaan moeten worden om het circuit gehomologeerd te krijgen.

“Om de juiste homologatie te krijgen vereist de FIM vele veranderingen en we kunnen niet alles doen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de hairpin, de uitloopstrook is te klein maar daarachter zit een weg waardoor we deze niet groter kunnen maken. Zonder deze problemen zou Honda Suzuka als een optie zien maar op dit moment is dat uitgesloten.”

In Indianapolis had Rossi overigens ook de andere MotoGP rijders, die op drie na allemaal aanwezig waren, bij hem in het motorhome uitgenodigd om in een besloten informele bijeenkomst over Motegi te praten. De rijders hebben een uur bij elkaar gezeten maar er werden nog geen conclusies getrokken of verdere plannen gemaakt.

Van de teams is in ieder geval bekend dat Yamaha (incl. Tech 3), Honda en Suzuki verwachten dat hun rijders naar Motegi zullen afreizen. Wordt vervolgd …
 
YAMAHA have confirmed that both of their factory riders; Jorge Lorenzo and Ben Spies will race at Motegi in Japan in October.

The round was postponed after the Japanese earthquake in March, where rumours were that the round would be replaced by MotoGP at Istanbul Park, Turkey. It was later confirmed that the race would go ahead at Motegi in October.

Read more: Spies and Lorenzo will race at Motegi
 
Als de coureurs bang zijn voor aardbevingen, hoeven ze nóóit meer naar Motegi... Volgens mij is er geen enkele fatsoenlijke reden om het MotoGP feest niet door te laten gaan.

...en kijk aan: storm in een glas water, dat hele gemiep van het MotoGP circusje. Stelletje clowns ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan