Motegi race gaat door.....

AppiePappie

MF veteraan
24 jul 2008
8.363
0
http://www.fim-live.com/fileadmin/user_upload/medias/MotoGP/2011/Laguna_Seca/RelazionepreliminaremotoGP-translation.pdf (Hier) een hoop cijfertjes dat er niks aan de hand is in Japan......qua straling dan ;)
Lees vooral de laatste zin.......

Based on the estimate dose it can be said by no doubt that the radiation risk during the race event is negligible.

Ik ben benieuwd hoe Lorenzo en Stoner zich hier uit gaan praten want Honda, Yamaha en Suzuki hebben al medegedeeld dat ze er gewoon gaan rijden......


Moeten toch wat te raden hebben de komende 3 weken tot Brno :P
 
Laatst bewerkt:
lol met Google kom ik uit bij http://www.gelderlander.nl/sport/9170924/Grote-Prijs-van-Japan-op-Motegi-gaat-door.ece (De Gelderlander)

Ik moet reporter worden :+
 
http://www.motogp.com/en/news/2011/fim+statement+about+japan (Hier) de link naar de site van de MotoGP waar je bovenstaand bestand weer kan vinden......
 
de playstation generatie doet t in ze broek?
of gaan er meer niet die kant op....
 
Voor het kampioenschap zou het wel weer mooi zijn.
Het zou zomaar kunnen dat dovi,pedrosa en of rossi nog in de buurt kan komen.
We hebben nog 4 races te gaan voor motegi en als er 1 of 2 races met een verassende uitslag is/zijn,kan het einde van het seizoen nog wel eens leuk worden.
Mocht de voorsprong van stoner en lorenzo te klein worden dan zijn ze er denk ik gewoon bij :Y
 
Ik ben ervan overtuigd dat Lorenzo en Stoner door het stof moeten van Yamaha dan wel HRC......en ze gewoon rijden op 2 Oktober.
 
Laatst bewerkt:
Al die MotoGP coureurs, hebben van die support Japan stickers, op hun motor.
Maar ondertussen hebben op twee na (Aoyama en Abraham) allemaal een petitie ondertekend dat ze niet in Japan willen racen.
Dat is een slag in het gezicht van Japan, ze moeten gewoon gaan racen daar.
Dat is de beste support die je Japan kan geven.
Lorenzo en Stoner lijken te vergeten waar hun werkgever vandaan komt.

Een niet nader genoemde Moto2 rijder, die de petitie niet getekend had, vind het allemaal maar onzin want deze coureurs hebben al zoveel MRI scans en röntgenstraling over zich heen gehad dat ze inmiddels licht geven in het donker.

_O-
 
Laatst bewerkt:
ik geloof niet dat er geraced gaat worden. als die jonges niet willen ...t voordeel is als ze allemaal massaal niet willen gaat het echt niet door.
 
Uit eerdere interviews bleek geloof ik dat er maar één rijder uit de Motogp in Japan wilde rijden. Op de BBC werd het volgens mij in de voorbeschouwing uitgezonden en de baas van Dorna deed er vrij makkelijk over. Ik heb een contract met de teams en niet met de rijders dus het is niet mijn probleem :? Alleen als er 16 niet rijden in de koningsklasse is het denk ik wel zijn probleem ... het gros van het prubliek komt toch echt voor die klasse naar het circuit.

Toch vind ik het niet zo vreemd dat de coureurs er liever niet rijden. Het ligt geloof ik op 200 km van de plek van die kerncentrales. Ik kan mij nog een ramp in Tsjernobyl herinneren waarbij half Europa gevaarlijk gebied was volgens sommigen en het filmfestival van Cannes bijvoorbeeld door bijna geen grote ster werd bezocht.

Ik vind het ook een flauw excuus dat het is om de Japanners te helpen. Laten ze dan allemaal een maandsalaris doneren. Ik denk niet dat als je je halve familie kwijt bent dat je op een Motogp wedstrijd zit te wachten. Stoner zei dat volgens mij ook, dat er betere manieren waren om Japan te steunen dan er te gaan rijden.
 
:^

Hij kwam als eerste ermee dat hij niet wou rijden in Japan :Y
Al word dat maar weer eens voor de goede orde vergeten :')

Is dat echt zo? Ik dacht dat Lorenzo als eerste de knoop doorhakte om niet te willen rijden en dit naar buiten bracht. Maar wie het ook is ... ik geef ze groot gelijk.
 
Volgens mij kaarte Rossi alleen aan dat de 'risico's' goed onderzocht moeten worden.

Lorenzo sprak voor het eerst openbaar uit dat hij niet ging, als ik het goed heb
 
Dat is nou Mind Games van de bovenste plank. Iedereen overtuigen niet te gaan, dan in je eentje lekker je eerste race voor Ducati winnen. Gooo Vale! *O*
 
rossi kwam er als eerste mee. toen was t ook nog vers.
ik weet niet hoe een ieder er nu over denkt nu er wat meer info over is.
 
Dat is nou Mind Games van de bovenste plank. Iedereen overtuigen niet te gaan, dan in je eentje lekker je eerste race voor Ducati winnen. Gooo Vale! *O*

net als ferrari destijds in de F1 :P

dit jaar gewoon zoveel mogelijk data verzamelen en volgend jaar knallen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan