Moto 35kw + RBW

Hoelahoep

Rookie
23 okt 2014
1
0
Beste motards :),
Mezelf even voorstellen;
Ben een man van 21 jaar en heb al lange tijd interesse in het motorrijden..
Lijkt mij fantastisch om te kunnen doen.

Ben nu op het moment gekomen om over te gaan tot actie.
Ik zou mijn rijbewijs graag willen halen.
Maar.. gezien mijn leeftijd en de nieuwe motorwetgeving kan ik “slechts” voor een rijbewijs A2 gaan (35kw max.).
Ik heb eigenlijk twee vragen..;
1) Wat is volgens jullie de beste optie? Nu trachten voor mijn rijbewijs te gaan met het oog om op mijn 23 over te kunnen schakelen naar een full A?
Of beter gewoon wachten tot mijn 24 en dan meteen meedoen voor A..?

2) Beetje voorbarige vraag aangezien ik nog twijfels heb voor het rijbewijs, maar welke moto schaf ik mij het beste aan..
Wel belangrijk te vermelden is dat ik nogal groot ben :)
Ben 2 meter groot en de lengte zit hem voornamelijk in de benen.
Is er een motor aan te raden? Of is er iemand die in mijn situatie zit op dit forum die mij wat raad kan geven? :)
(Heb zelf zo al eens gekeken naar wat ik mooi zou vinden en dit is het bijvoorbeeld; http://www.triumphmotorcycles.be/motoren/tiger/2015/tiger-800-xc#verkrijgbaar-in-35kw – vindt Triumph een merk met hele mooie motoren, en meer bepaald de 800XC staat mij aan omdat je die in 35kw kan krijgen..)

Alvast bedankt voor reply!
 
als je een Motor rbw wilt gaan halen.. gewoon doen. 2 jaar rijden is toch een mooie tijd om ervaring op te doen. Vervolgens maar een enkel AVD examen (wat geen probleem zou moeten zijn).

Weet verder over motoren niet veel te vertellen, Gewoon gaan testrijden lijkt mij het beste.
 
Beste motards :),
Mezelf even voorstellen;
Ben een man van 21 jaar en heb al lange tijd interesse in het motorrijden..
Lijkt mij fantastisch om te kunnen doen.


1) Wat is volgens jullie de beste optie? Nu trachten voor mijn rijbewijs te gaan met het oog om op mijn 23 over te kunnen schakelen naar een full A?
Of beter gewoon wachten tot mijn 24 en dan meteen meedoen voor A..?
...

:W
Ik zou zelf, als je alles kunt betalen, nu voor je 35 kW A2-rijbewijs gaan. Zeker aangezien je al lange tijd interesse hebt in het motorrijden. 3 jaar wachten tot je 24e duurt enorm lang!
Nog een bijkomend voordeel is dat wanneer je vol vermogen mag rijden dat je dan al mooi 2 jaartjes rij ervaring hebt. Wat op zich ook wel lekker is als je op een gloednieuwe 70 kW(+) Triumph wilt stappen.
 
Ben nu 20, en 35kW is meer dan zat, genoeg om je te introduceren naar hogere cc's.
Koop eerst maar een bmw f650 oid, is ook een (redelijk) hoge motor.
Op een goedkopere motor leren is veel leuker dan op een duur ding, dan is het niet zo erg als je het een keer laat vallen. (wat zowieso ooit zal gebeuren).
Ik zeg, begin maar met de lessen! Hoe vroeger je begint, hoe beter.
 
35kw is zeker genoeg vermogen om lekker mee uit de voeten te kunnen en te leren motorrijden.
Begrijp ik trouwens goed dat je die triumph tiger nieuw wilt aanschaffen?? Zou ik niet doen.. Waarom? Je bent een beginnende motorrijder en de kans is dus best groot dat je een keer (of meerdere malen) in je beginperiode onderuit gaat. Toch zonde met zo'n dure (nieuwe) motor.

Wil je btw ook echt op zo'n allroad/off road motor rijden of heb je ook nog andere voorkeuren?
De meeste motoren in dit segment zijn wel redelijk groot volgens mij en anders kun je misschien nog wat aanpassen betreft de voetsteunen e.d. Zou zelf kijken naar honda transalp, yamaha tenere et cetera om mee te beginnen
 
prachtig ding zo'n triumph tiger, maar ligt dat binnen je budget ?

f650 lijkt hoog maar heeft toch best een laag zadel, kle500 heeft best een hoog zadel
 
Terug
Bovenaan Onderaan