moto-detail zijkoffers, is dat wat?

GuidoZXR

Die hard MF'er
10 aug 2002
651
0
Swifterbant
ben voor mijn nieuwe motor(vfr 800 vtec) alvast een beetje aan het orienteren voor zijkoffers. de originele hondakoffers zijn natuurlijk erg mooi maar ook erg aan de prijs. zo rond 900 euro heb ik hier en daar begrepen. dus verder gezocht.
heb op internet gekeken naar givi en krauser. en bij de lokale motorzaak hier hadden ze kappa koffers. wat weer precies givi is. incl. rek ook nog 400 euro.

nou zie ik bij motozoom en louis.de ook koffers van moto-detail staan die maar 60 euro per stuk kosten.

nou wil ik best geloven dat die moto-detail koffers kwalitatief wat minder zullen zijn dan givi/krauser/kappa maar het prijsverschil is dan ook wel enorm.

maar die moto-detail, is dat nou nog wat of koop je dan gewoon rotzooi. en zijn er ook motorzaken die dit merk verkopen.

wil altijd eerst even graag voelen voor ik iets koop.

Ik heb originele GIVI V46 koffers aangeschaft en kwam toen ruimte te kort. aangezien het wel erg prijzig werd heb ik bij louis.de een Mototdetail koffer erbij gekocht. Inderdaad iets minder maar een gewone Mono Key koffer van GIVI eigenlijk.

Sterker nog. Zover ik heb kunnen nagaan is Kappa een B-merk van GIVI. En in de koffer van Motodetail zaten de bijsluiters van Kappa. Dus ik kwam er achter dat ik mijn setje welliswaar een stuk minder flitsend, maar wel heel veel goedkoper had kunnen aanschaffen.

M.a.w. het zijn best goede koffers. Ik zou er voor gaan en heel veel geld besparen. Helaas voor mij te laat ;(

misschien kun je voor 2e hands kijken op marktplaats. Zelf heb ik nu Hepco Beckers besteld omdat de Krausers achteraf niet geschikt waren voor mijn motor.
Informeer dus wel even of de koffers voor je motor geschikt zijn.

de koffers zullen altijd wel passen. he gaat om de drager. in de lijst bij de moto-detail koffers staat mijn motor niet bij. maar in de beschrijving zeggen ze dat die moto-detail drager ook geschikt is voor givi en krauser koffers. lijkt mij dat het dan andersom ook werkt. dus moto-detail koffers op een givi of krauser drager.

Wij hebben de motodetail koffers/tassen. Het zijn geen echte koffers, meer tassen in koffer model. We zijn er super tevreden over! Niet helemaal waterdicht ( na een ENORME stortbui) maar dat los je met een paar plastic zakken op. Omdat we die tassen maar een paar keer per jaar nodig hebben vonden we het zonde om er honderden euro's aan uit te geven.

En ik zou ze gewoon bij Louis bestellen. Binnen 4 dagenheb je ze in huis!!! Prima service geen gedoe. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die bij motozoom bestellen als je al die verhalen hier leest en de service van louis kent.

Jep goed spul bij Louis.

Was er laatst heengegaan om inkopen te doen en ze hebben al koffers vanaf 29,95 euro. En als je lid bent en je hebt een bepaald aantal punten kun je ook nog paar procenten korting op de producten daar.

Veel succes!

De bevestiging van de Moto Detail koffers is precies hetzelfde als van de GIVI/Kappa koffers. Maar ook daar is weer een verschil in er zijn 2 verschillende bevestigingsmethoden die niet uitwisselbaar zijn. Die ik heb zijn met 2 gleuven in de bodem en eentje voor het slot. Je hebt ze ook met 2 nokken aan de achterzijde. Dus dat is even oppassen. Maar als het hetzelfde systeem is zijn ze zondermeer onderling uitwisselbaar.

En Motozoom :r , Louis :)

Kijk eens voor dragers bij www.mo-tech.de die kun je er ook afhalen als je ze niet gebruikt. Heb ik en is uitstekend.

Laatst bewerkt:
MOTO-DETAIL Koffer / Top Case 42 Liter.
Dieses neue Hartschalen-Produkt von moto-detail hat ein Volumen von ca. 42 Litern und ist somit für jede größere Reise geeignet. Durch die im Lieferumfang enthaltene Universal-Adapterplatte kann der Koffer mit wenig Aufwand an nahezu jeden Rohrgepäckträger montiert werden. Er ist sowohl als Top Case-, als auch als Seitenkoffer einsetzbar. Farbe: Schwarz. Maße Adapterplatte: 34x25x1,7 cm. Koffermaße (LxBxH): 55x27x39 cm.

Motorradfahrer EMPFEHLUNG (Heft 06/2004)!!!

full

zo op het plaatje ziet het eruit als hard plastic koffer.

moto-detail Seitenträger. In unserer Listung dieser Träger haben wir nicht nur an die aktuellen Motorräder gedacht, sondern v.a. an eine kleine Auswahl der grössten "Evergreens". Hochwertige, stabile und dennoch preisgünstige Stahlrohrträger, speziell auf das jeweilige Fahrzeug abgestimmt. Es können der moto-detail Koffer (Best.Nr. 10025920), sowie alle Kappa- und Givi Koffer montiert werden! Bitte berücksichtigen Sie bei Ihrer Bestellung folgendes: -Im Katalog mit "B" gekennzeichnete Seitenträger können aus Stabilitätsgründen nicht "solo" montiert werden, es ist zusätzlich ein Top Case-Träger als Abstützung notwendig. In diesem Fall bitte den aufgeführten Five Stars Top Case-Träger gleich mitbestellen. - Soll der moto-detail 44 Liter Koffer (10025920) oder ein beliebiger Kappa-, bzw. Givi Koffer als Top Case montiert werden, muss zusätzlich das Schloßkit (Best.Nr. 10022989) bestellt werden. - Im Katalog mit "A" gekennzeichnete Seitenträger lassen sich nur montieren, wenn die Blinker weiter nach hinten verlegt werden. Dazu werden die Blinkerversatzstreben (Best.Nr. 10025925) an den Seitenträgern angebracht und mit dem Kabelsatz (Best.Nr. 10025926) angeschlossen. Dieser Kabelsatz ist separat zu bestellen und enthält ein 80cm langes Kabel, Bougierrohr und Kabelschuhe. - Sollten Sie unseren moto-detail 44 Liter Koffer (Best.Nr. 10025920) oder einen beliebigen Kappa-, bzw. Givi Seitenkoffer montieren wollen, bestellen Sie bitte das Koffer-Befestigungsset (Best.Nr. 10025923) dazu (1 Set ist für zwei Koffer ausreichend). Lieferung der Seitenträger im 2er-Set. Zubehör für Seitenträger: moto-detail 44 Liter Koffer-Befestigungsset (passt auch für alle Kappa- und Givi Koffer), Best.Nr. 10025923. Blinkerversatzstreben, Best.Nr. 10025925. Kabelsatz, Best.Nr. 10025926.

en hier het verhaal van de drager waar ze zeggen dat givi en kappa koffers er ook op passen.

zullen ze deze koffers ook in de louis winkel hebben en dat je het daar gelijk kunt kopen??

Ik heb er toen maar eentje gekocht en dat was daar de laatste (Essen). Maar je kunt natuurlijk op internet even naar de diverse vestigingen zoeken en ze eerst even bellen voordat je er naar toe gaat. Als ze ze niet hebben kunnen ze ze vast (vrijblijvend denk ik) voor je bestellen. Kom je niet voor niets.

Dit is trouwens precies dezelfde koffer als ik heb.

Hij is nu ook nog in de aanbieding. Kostte geloof ik eerst 79 en nu 59,95.

[edit] Ik geloof toch niet dat het precies dezelfde koffer is. Er waren er 2 die erg op elkaar lijken. Mijne heeft ........20 als bestelnummer. [/edit]

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan