Moto GP round 3 Austin Texas, Circuit of the Americas

Winnaar Moto GP race

  • Maverick Vinales

    Stemmen: 12 19,0%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 22 34,9%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 19 30,2%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,6%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 2 3,2%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 2 3,2%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,6%
  • Cal Crutchlow

    Stemmen: 2 3,2%
  • Tech 3 courreur

    Stemmen: 1 1,6%
  • Iemand anders

    Stemmen: 1 1,6%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Waarom lijkt racecontrol niet te mogen?
Debiele straf in 2015. Nu weer een rare straf.
 
0,3 sec..... what an fucking bullshit


gaat zometeen nog pijn doen, op de finishlijn.
 
Laatst bewerkt:
Wie maakt zich nou druk om een straf van 0,3 seconden, hoe belachelijk het ook is? Geen woorden aan vuil maken. Rossi staat op 38 jarige leeftijd gewoon weer bovenaan in de titelstrijd. En dat zonder overwinningen. Ik zeg, respect! :Y *O*
 
Toffe race! Genoeg gebeurd, zeker voor de punten, Jammer voor Lorenzo dat ie toch niet mee kon komen.

Wat een boef hè, die Rossi: gewoon aan de leiding 😄
 
Ik zal echt de laatste zijn om te klagen over de Eurosport uitzendingen, maar hoeveel reclames hebben we nu al gezien vanaf 18:00 :?
Nee ik ben geen tegelzetter en heb daardoor ook géén interesse in de nieuwe Vito.
Tevens heb ik geen behoefte aan een Franse Suzuki :N

De MotoGP.com videopass kost nu nog 124.99€, en da's met korting omdat er al een deel verreden is. Als dat niet aantrekkelijk klinkt, maakt het de advertenties misschien wat draaglijker. ;-)
 
Rossi zou waarschijnlijk door Zarco ingehaald zijn. Door Zarco's inschattingsfout dat 't daar wel zou passen, en Rossi's (gedwongen) oplossing, hield Rossi het voordeel. Daarnaast sneed hij noodgedwongen de bocht af en reed hij ineens weer veel dichter bij de Honda's en veel verder van de Tech3 motor vandaan.

Hoewel Rossi hier geen keus had, had hij er wel degelijk een klein voordeeltje bij. Ik vind de penalty overbodig, maar ook niet onterecht.
 
Dat gezeik van die Eurosport-idioten over Rossi's leeftijd. Alsof hij tussen de wedstrijden in een rusthuis zit, met zijn 38 lentes.
 
Rossi zou waarschijnlijk door Zarco ingehaald zijn. Door Zarco's inschattingsfout dat 't daar wel zou passen, en Rossi's (gedwongen) oplossing, hield Rossi het voordeel. Daarnaast sneed hij noodgedwongen de bocht af en reed hij ineens weer veel dichter bij de Honda's en veel verder van de Tech3 motor vandaan.

Hoewel Rossi hier geen keus had, had hij er wel degelijk een klein voordeeltje bij. Ik vind de penalty overbodig, maar ook niet onterecht.
:^ goed verwoord. :t
 
Rossi zou waarschijnlijk door Zarco ingehaald zijn. Door Zarco's inschattingsfout dat 't daar wel zou passen, en Rossi's (gedwongen) oplossing, hield Rossi het voordeel. Daarnaast sneed hij noodgedwongen de bocht af en reed hij ineens weer veel dichter bij de Honda's en veel verder van de Tech3 motor vandaan.

Hoewel Rossi hier geen keus had, had hij er wel degelijk een klein voordeeltje bij. Ik vind de penalty overbodig, maar ook niet onterecht.

Dus jij vind, door een inschattingsfout van een ander waardoor je noodgedwongen van je lijn moet je terecht .3 sec straf krijgt.... knap
 
Dus jij vind, door een inschattingsfout van een ander waardoor je noodgedwongen van je lijn moet je terecht .3 sec straf krijgt.... knap

:') Ja da's precies hoe ik het getypt heb he. :')

Soms is herhaling prettig:

Hoewel Rossi hier geen keus had, had hij er wel degelijk een klein voordeeltje bij. Ik vind de penalty overbodig, maar ook niet onterecht.
 
Laatst bewerkt:
Dat gezeik van die Eurosport-idioten over Rossi's leeftijd. Alsof hij tussen de wedstrijden in een rusthuis zit, met zijn 38 lentes.

Hehe, ik moest lachen. Je hebt zeker gelijk. De snelheid wordt er niet minder van. Mogelijk neem je wat minder risico.
 
Rossi zou waarschijnlijk door Zarco ingehaald zijn. Door Zarco's inschattingsfout dat 't daar wel zou passen, en Rossi's (gedwongen) oplossing, hield Rossi het voordeel. Daarnaast sneed hij noodgedwongen de bocht af en reed hij ineens weer veel dichter bij de Honda's en veel verder van de Tech3 motor vandaan.

Hoewel Rossi hier geen keus had, had hij er wel degelijk een klein voordeeltje bij. Ik vind de penalty overbodig, maar ook niet onterecht.

Als ik Rossi zou zijn dan zou ik aangeven dat ik de straf accepteer maar alleen als iemand kan laten zien wat hij dan had moeten doen, vanaf het moment dat een ander 'm opzij schuift.
Het is niet echt dat ie een keuze had.
 
Dit leidt enkel tot protesten en oeverloos getwist.

Beslissingen op de finish-lijn in combinatie met dit soort penalties......
 
Als ik Rossi zou zijn dan zou ik aangeven dat ik de straf accepteer maar alleen als iemand kan laten zien wat hij dan had moeten doen, vanaf het moment dat een ander 'm opzij schuift.
Het is niet echt dat ie een keuze had.
:^ :^ :^ :^ :^ :^ :^ :^
Ben benieuwd waar ze hem heen zouden hebben gezien, zonder schade/brokken en zonder "voordeel"... |(
 
Laatst bewerkt:
Als ik Rossi zou zijn dan zou ik aangeven dat ik de straf accepteer maar alleen als iemand kan laten zien wat hij dan had moeten doen, vanaf het moment dat een ander 'm opzij schuift.
Het is niet echt dat ie een keuze had.

Dat dacht ik ook. En er zal achter de schermen nog best over gesproken worden. Maar ik lees hier nu alleen over die 0,3 seconden straf.


Mensen, hebben we in de gaten dat deze held op 38-jarig leeftijd gewoon weer de titelstrijd leidt?!


*O* *O* :} :}
 
:') Ja da's precies hoe ik het getypt heb he. :')

Soms is herhaling prettig:

Hoewel Rossi hier geen keus had, had hij er wel degelijk een klein voordeeltje bij. Ik vind de penalty overbodig, maar ook niet onterecht.

Op Assen in de clash met Marquez kreeg hij - dacht ik - ook geen penalty toen hij de GT rechtdoor stook... maar goed, het is gebeurd, ben niet jaloers op de positie van de raceleiding om op zo'n moment een beslissing over een penalty te moeten nemen... ik ga er maar vanuit dat het Rossi nu de extra motivatie heeft gegeven om Dani te pakken, heeft het nog wat positiefs gebracht :]
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook. En er zal achter de schermen nog best over gesproken worden. Maar ik lees hier nu alleen over die 0,3 seconden straf.


Mensen, hebben we in de gaten dat deze held op 38-jarig leeftijd gewoon weer de titelstrijd leidt?!


*O* *O* :} :}
:Y :Y *O* *O*

Ook puik gereden door MM! :} Mooie, verdiende overwinning
 
En wat is 0.3 nu eigenlijk, Rossi heeft zo ook wel eens 10 sec. goed gemaakt. :+

Een officiële verklaring zal nog wel volgen van race control. Ben benieuwd waar ze hun beslissing op baseren. Ik denk dat meespeelt dat als hij zijn lijn had weten te vervolgen op de normale manier, zonder dat hij door Zarco aan de kant werd gezet, hij niet zo veel 'straight line speed' in die sectie had kunnen pakken dan hij nu deed, door de geasfalteerde run-off (gedwongen af te snijden). Onder normale omstandigheden zou dit niet mogelijk zijn en dus pakte hij een 'voordeel' van 0,3 sec.

Of zoiets...

Toen ik het zag gebeuren dacht ik bij mijzelf al: "Oh oh... voordeel!", en dat werd bevestigd later in de race. Niet dat Rossi zich dit expres heeft laten welgevallen, maar hij pakte niettemin voordeel. Ik hoop dat het succesvol aangevochten wordt, want het schept een mijns inziens ongezond precedent.
 
Als ik Rossi zou zijn dan zou ik aangeven dat ik de straf accepteer maar alleen als iemand kan laten zien wat hij dan had moeten doen, vanaf het moment dat een ander 'm opzij schuift.
Het is niet echt dat ie een keuze had.

Zoals gelezen op Reddit (waar ik niet tussen de honderden replies ga terugzoeken wat de bron was enzo, sorry):

Rossi en Zarco gingen tegelijkertijd dezelfde bocht in, Rossi komt er 0,3 seconden eerder weer uit. Het voordeel dat hij noodgedwongen nam wordt met de penalty ongedaan gemaakt. Rossi zat ver achter de Honda's, en ineens weer heel dichtbij de Honda's. Dat hij het zo opgelost heeft is prima, maar niemand zal kunnen zeggen dat-ie dan ook maar even een paar tienden erbij mag snoepen toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan