Moto GP round 3 Austin Texas, Circuit of the Americas

Winnaar Moto GP race

  • Maverick Vinales

    Stemmen: 12 19,0%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 22 34,9%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 19 30,2%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,6%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 2 3,2%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 2 3,2%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,6%
  • Cal Crutchlow

    Stemmen: 2 3,2%
  • Tech 3 courreur

    Stemmen: 1 1,6%
  • Iemand anders

    Stemmen: 1 1,6%

  • Totaal aantal stemmers
    63
Zoals gelezen op Reddit (waar ik niet tussen de honderden replies ga terugzoeken wat de bron was enzo, sorry):

Rossi en Zarco gingen tegelijkertijd dezelfde bocht in, Rossi komt er 0,3 seconden eerder weer uit. Het voordeel dat hij noodgedwongen nam wordt met de penalty ongedaan gemaakt. Rossi zat ver achter de Honda's, en ineens weer heel dichtbij de Honda's. Dat hij het zo opgelost heeft is prima, maar niemand zal kunnen zeggen dat-ie dan ook maar even een paar tienden erbij mag snoepen toch?

Deze redenering zou ik kunnen accepteren, als je er dan even bij uitlegt wat hij in deze situatie dan had moeten doen zonder voordeel op te lopen. Buiten de baan afremmen tot Zarco weer dichterbij was ofzo :?
 
Deze redenering zou ik kunnen accepteren, als je er dan even bij uitlegt wat hij in deze situatie dan had moeten doen zonder voordeel op te lopen. Buiten de baan afremmen tot Zarco weer dichterbij was ofzo :?

Ik denk eerder dat de winst ten opzichte van de Honda's teruggegeven had moeten worden.
Hij sneed het stuk af, wat logisch is, maar houdt het gas erop en rijdt het gat naar de Honda's in 1x dicht.
 
En wat is 0.3 nu eigenlijk, Rossi heeft zo ook wel eens 10 sec. goed gemaakt.

Nou ik denk dat als Rossi pas in de laatste bocht Pedrosa voorbij gegaan was en met een paar meter voorsprong over de finish was gegaan hij wel anders zou denken....

Is gewoon het verschil tussen 2 en 3 dan.
 
Deze redenering zou ik kunnen accepteren, als je er dan even bij uitlegt wat hij in deze situatie dan had moeten doen zonder voordeel op te lopen. Buiten de baan afremmen tot Zarco weer dichterbij was ofzo :?

Hij had niks anders hoeven doen. Je kunt je gas dicht draaien, ja, maar als je dat niet zelf doet, doet RD het wel voor je. Hij kreeg per ongeluk wat extra voordeel, dat werd ongedaan gemaakt. Da's toch niet zo gek?
 
Ik denk eerder dat de winst ten opzichte van de Honda's teruggegeven had moeten worden.
Hij sneed het stuk af, wat logisch is, maar houdt het gas erop en rijdt het gat naar de Honda's in 1x dicht.
Exact. Hij had kunnen liften, maar ging gewoon door. Ze hebben de data bekeken en 0,3 tijdswinst op deze manier ongedaan gemaakt. Zeer goede oplossing.
 
Hij had niks anders hoeven doen. Je kunt je gas dicht draaien, ja, maar als je dat niet zelf doet, doet RD het wel voor je. Hij kreeg per ongeluk wat extra voordeel, dat werd ongedaan gemaakt. Da's toch niet zo gek?


Op die manier idd niet, ik reageer waarschijnlijk gewoon op de uitdrukking "straf".

Straf vind ik nl bijzonder onverdiend.
Die tijd die hij gewonnen heeft door zo af te steken compenseren... tja, dat is idd wat anders, maar persoonlijk zou ik dat zelfs niet gedaan hebben. Niemand vraagt er om, niemand heeft het zo gewild en niemand zal het uit zichzelf zo doen.

Maar oke... ik kan er idd wat beter mee omgaan zoals je het nu uitlegt en het als 'tijdcompensatie' gezien word ipv 'straf' :X
 
Ik zal echt de laatste zijn om te klagen over de Eurosport uitzendingen, maar hoeveel reclames hebben we nu al gezien vanaf 18:00 :?
Nee ik ben geen tegelzetter en heb daardoor ook géén interesse in de nieuwe Vito.
Tevens heb ik geen behoefte aan een Franse Suzuki :N
_O-

Google ads is nog niet in de smart TV geintroduceerd.
Al weet ik niet of je dat wil, zit je met kids te kijken, komt er reclame van Christine le Duc. :+
Hij sneed het stuk af, wat logisch is, maar houdt het gas erop en rijdt het gat naar de Honda's in 1x dicht.
Wel knappe actie, gewoon vol gas houden. :}

En de uitleg van twonha vind ik wel netjes. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zoals gelezen op Reddit (waar ik niet tussen de honderden replies ga terugzoeken wat de bron was enzo, sorry):

Rossi en Zarco gingen tegelijkertijd dezelfde bocht in, Rossi komt er 0,3 seconden eerder weer uit. Het voordeel dat hij noodgedwongen nam wordt met de penalty ongedaan gemaakt. Rossi zat ver achter de Honda's, en ineens weer heel dichtbij de Honda's. Dat hij het zo opgelost heeft is prima, maar niemand zal kunnen zeggen dat-ie dan ook maar even een paar tienden erbij mag snoepen toch?

bron
Race Director explains Rossi penalty
 
De MotoGP.com videopass kost nu nog 124.99€, en da's met korting omdat er al een deel verreden is. Als dat niet aantrekkelijk klinkt, maakt het de advertenties misschien wat draaglijker. ;-)

Ja doeii ik maak al €60 pm over aan meneer Ziggo :P

Zoals ik al eens eerder heb aangegeven heb ik weinig tot niks te klagen over de Eurosport uitzendingen, maar een reclame van 5 minuten over de nieuwe Vito, wat een Suzuki Vstrom doet met je relatie en eurosport propoganda vóór de gridopstelling, welgeteld 20 seconden beeld vanaf de grid en gewoon wéér diezelfde reclame vind ik een beetje overbodig.
Just my 2 cents.

Verders heel mooie races gezien!
Canet '(
Held Morbidelli 3/3 :}
Vinales -O-
Rossi *O*
 
Ik begrijp dus helemaal niets van deze "straf" van 0.3 sec.

Als de coureur volgende keer een halve seconde verliest in een soortgelijke situatie, krijgt hij dan ook een halve seconde winst na de finish?

Dat hij dus 2e wordt ipv 3e wanneer hij binnen een halve seconde eindigt van zijn voorligger?

Rossi ging van zijn gas af en even rechtop zitten.
Het is dus niet zo dat die plankgas door is blijven knallen en zodoende winst gepakt heeft.
 
Ik begrijp dus helemaal niets van deze "straf" van 0.3 sec.

Als de coureur volgende keer een halve seconde verliest in een soortgelijke situatie, krijgt hij dan ook een halve seconde winst na de finish?

Dat hij dus 2e wordt ipv 3e wanneer hij binnen een halve seconde eindigt van zijn voorligger?

Rossi ging van zijn gas af en even rechtop zitten.
Het is dus niet zo dat die plankgas door is blijven knallen en zodoende winst gepakt heeft.

With stupid. Op de openbare weg zou zoiets een "noodzakelijke manoeuvre" zijn genoemd.
 
Zo lastig is het toch niet lijkt me. De regels zijn hier heel duidelijk in. Als je de tracklimits overschrijdt, om wat voor reden dan ook, dan mag er geen tijdswinst zijn.
Deze winst was er wel, omdat het gat naar Marquez kleiner was na het uitstapje. Hij had hierna het gas maar ietsje dicht hoeven draaien, dan was er niets aan de hand geweest.

Dat deed hij niet, dus deed RD dat voor hem.
 
Ik begrijp dus helemaal niets van deze "straf" van 0.3 sec.

Als de coureur volgende keer een halve seconde verliest in een soortgelijke situatie, krijgt hij dan ook een halve seconde winst na de finish?

Dat hij dus 2e wordt ipv 3e wanneer hij binnen een halve seconde eindigt van zijn voorligger?

Rossi ging van zijn gas af en even rechtop zitten.
Het is dus niet zo dat die plankgas door is blijven knallen en zodoende winst gepakt heeft.

RD deelt straffen uit, niet cadeautjes. Als in een soortgelijke situatie Zarco Rossi torpedeert, dan zouden ze Zarco een penalty kunnen geven in de vorm van "drop one position". Dat gebeurt niet vaak, maar het kan wel.

Overigens, je mag wel zéggen "het is dus niet zo dat hij (...) winst gepakt heeft", maar dat was dus wel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe zouden jullie die regel toepassen op het GT duel tussen Rossi en Marquez van 2015?

Beiden tegelijk de bocht in (dus volgens bovenstaande redenatie zouden ze met hetzelfde 'gap' ook weer op de baan moeten komen), maar Rossi komt mijlen verderop weer de baan op.

Ik snap de beweegredenen wel, maar imo als je er geen directe plek mee wint, blijft het gissen over hoe of wat er anders zou zijn gebeurd. Plek winnen is teruggeven, maar gezien dit onbedoeld gebeurde denk ik dat deze besluitvorming alleen maar meer discussies gaat oproepen.

Toevoeging:
In het geval van Rossi en Zarco was het resultaat uiteraard direct meetbaar, dus makkelijker te verantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Bij het GT-duel had eenzelfde soort penalty gegeven kunnen worden. In beide gevallen hoeft het van mij niet, maar ik snap de optie wel.
 
Laatst bewerkt:
Rossi had geluk dat die uitloop er was anders had zarco hem gewoon van de baan afgekegeld en was rossi geen 2e geworden maar waarschijnlijk een dnf achter zijn naam gehad.
Vindt die time penalty te zot voor woorden en als ik rossi was of leider van het yamaha team had ik het sowieso aangevochten.
Eigenlijk had zarco een straf moeten hebben voor roekeloos/gevaarlijk rijgedrag want het kon daar gewoon niet.
 
Rossi had geluk dat die uitloop er was anders had zarco hem gewoon van de baan afgekegeld en was rossi geen 2e geworden maar waarschijnlijk een dnf achter zijn naam gehad.
Vindt die time penalty te zot voor woorden en als ik rossi was of leider van het yamaha team had ik het sowieso aangevochten.
Eigenlijk had zarco een straf moeten hebben voor roekeloos/gevaarlijk rijgedrag want het kon daar gewoon niet.

Toch staan we te juichen als zo'n actie daar wel lukt ;)
 
Geen spectaculaire race, maar wel spannend voor het kampioenschap. De tijdstraf vond ik een redelijke oplossing. Beter dan bv een plek laten terugzakken of een ridethrougj oid.

En voor alle mensen die piepen over de reclames. Geef geld uit voor een abo. Anders niet janken. Het kan nu eenmaal niet gratis. En als je de reclames te eentonig vind zou ik zeggen ga ook lekker adverteren bij eurosport, dan komt er meer diversitiet ;) Dat ze ze vlak voor de race zo vaak uitzenden doen ze idd voor het plezier van de kijker, of heb je liever reclames tijdens battles? Nou dan.
 
Hoe zouden jullie die regel toepassen op het GT duel tussen Rossi en Marquez van 2015?

Beiden tegelijk de bocht in (dus volgens bovenstaande redenatie zouden ze met hetzelfde 'gap' ook weer op de baan moeten komen), maar Rossi komt mijlen verderop weer de baan op.

Ik snap de beweegredenen wel, maar imo als je er geen directe plek mee wint, blijft het gissen over hoe of wat er anders zou zijn gebeurd. Plek winnen is teruggeven, maar gezien dit onbedoeld gebeurde denk ik dat deze besluitvorming alleen maar meer discussies gaat oproepen.

Toevoeging:
In het geval van Rossi en Zarco was het resultaat uiteraard direct meetbaar, dus makkelijker te verantwoorden.

Ploegend door de grindbak doe je maar 1 ding, en da's het gas open houden.
Daarnaast was de welbewuste beuk van Marquez niet echt te vergelijken met de inschattingsfout van Zarco.
Overigens was Rossi in Laguna Seca 2008 ook lekker aan ploegen, met enige controverse achteraf. Prachtige race was (ook) dat trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan