Moto GP round 3 Austin Texas, Circuit of the Americas

Winnaar Moto GP race

  • Maverick Vinales

    Stemmen: 12 19,0%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 22 34,9%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 19 30,2%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,6%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 2 3,2%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 2 3,2%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,6%
  • Cal Crutchlow

    Stemmen: 2 3,2%
  • Tech 3 courreur

    Stemmen: 1 1,6%
  • Iemand anders

    Stemmen: 1 1,6%

  • Totaal aantal stemmers
    63
O, wat had ik gehoopt dat Rossi Pedrosa met 0.1 seconde op de streep had geklopt en dat hij dan weer een plaats terug had moeten worden gezet. Succes dan Dorna met je gekonkel en gedachtes dat je met idiote regeltjes alles maar kunt oplossen. Los van of Rossi er nu wel of niks aan kon doen, los van of hij er nu wel of geen voordeel van had, slaat gewoon zo'n hele tijdstraf van 0.3 secondes nergens op. Hoe kun je daar als coureur nou op anticiperen? En dat geldt zowel voor de gestrafte als voor z'n tegenstanders. MotoGP gaat steeds meer op F1 lijken waar de race van achter de vergadertafel wordt beslist.

En het komt allemaal door die idiote run off areas. Als die er niet waren was dit hele probleem er niet geweest.

En voor alle mensen die piepen over de reclames. Geef geld uit voor een abo. Anders niet janken. Het kan nu eenmaal niet gratis. En als je de reclames te eentonig vind zou ik zeggen ga ook lekker adverteren bij eurosport, dan komt er meer diversitiet ;) Dat ze ze vlak voor de race zo vaak uitzenden doen ze idd voor het plezier van de kijker, of heb je liever reclames tijdens battles? Nou dan.

:}
 
O, wat had ik gehoopt dat Rossi Pedrosa met 0.1 seconde op de streep had geklopt en dat hij dan weer een plaats terug had moeten worden gezet. Succes dan Dorna met je gekonkel en gedachtes dat je met idiote regeltjes alles maar kunt oplossen. Los van of Rossi er nu wel of niks aan kon doen, los van of hij er nu wel of geen voordeel van had, slaat gewoon zo'n hele tijdstraf van 0.3 secondes nergens op. Hoe kun je daar als coureur nou op anticiperen? En dat geldt zowel voor de gestrafte als voor z'n tegenstanders. MotoGP gaat steeds meer op F1 lijken waar de race van achter de vergadertafel wordt beslist.

En het komt allemaal door die idiote run off areas. Als die er niet waren was dit hele probleem er niet geweest.
Life saving die run off area's? :)

Dat moet helaas gepaard gaan met regels, en dan is een tijdstraf verreweg de minst slechte.
Een drive through of plaats opgeven was echt de race verpesten geweest. :)
 
En voor alle mensen die piepen over de reclames. Geef geld uit voor een abo. Anders niet janken. Het kan nu eenmaal niet gratis. En als je de reclames te eentonig vind zou ik zeggen ga ook lekker adverteren bij eurosport, dan komt er meer diversitiet ;) Dat ze ze vlak voor de race zo vaak uitzenden doen ze idd voor het plezier van de kijker, of heb je liever reclames tijdens battles? Nou dan.
hmm, ik heb nog niet (op MF) geklaagd over de commercials en ik accepteer ze, want ik ben te cheap om een abo af te sluiten, maar de stelling dat het niet gratis kan vind ik niet juist.
Vroeger was het ook gratis en zonder commercials. MAAR: ze hanteren geen sociaal model, maar een maximaal verdienmodel.
Dus het gaat er niet om dat de kosten gedekt moeten worden, er moet maximaal inkomen vergaard worden. Bij Dorna, bij eurosport, etc, een hele keten, en ze kiezen het model gewoon zo dat er maximaal verdiend wordt en de fabrikanten e.d. tevreden zijn met de kijkcijfers.
Waarschijnlijk daarom is het inmiddels wel weer gratis op Eurosport te zien... (decoder gaf te weinig kijkers).

Ik vind overigens de reclames bij eurosport wel acceptabel (ja, wel eentonig) maar ze duren niet zo lang en niet al te vaak tijdens de races.

That's life anno nu..
 
Laatst bewerkt:
hmm, ik heb nog niet (op MF) geklaagd over de commercials en ik accepteer ze, want ik ben te cheap om een abo af te sluiten, maar de stelling dat het niet gratis kan vind ik niet juist.
Vroeger was het ook gratis en zonder commercials. MAAR: ze hanteren geen sociaal model, maar een maximaal verdienmodel.
Dus het gaat er niet om dat de kosten gedekt moeten worden, er moet maximaal inkomen vergaard worden. Bij Dorna, bij eurosport, etc, een hele keten, en ze kiezen het model gewoon zo dat er maximaal verdiend wordt en de fabrikanten e.d. tevreden zijn met de kijkcijfers.
Waarschijnlijk daarom is het inmiddels wel weer gratis op Eurosport te zien... (decoder gaf te weinig kijkers).

Ik vind overigens de reclames bij eurosport wel acceptabel (ja, wel eentonig) maar ze duren niet zo lang en niet al te vaak tijdens de races.

That's life anno nu..
Ik weet uit ervaring dat rtl7 het bijvoorbeeld een aantal jaar heeft laten schieten, omdat het te duur werd. Er keken simpelweg niet genoeg mensen naar om het rendabel te houden. Voor hoever het uberhaupt rendabel was ;)
 
Ik weet uit ervaring dat rtl7 het bijvoorbeeld een aantal jaar heeft laten schieten, omdat het te duur werd. Er keken simpelweg niet genoeg mensen naar om het rendabel te houden. Voor hoever het uberhaupt rendabel was ;)
zonder al teveel off topic te geraken; rendabel bij RTL is wel een dubieuze term. Rendabel als in, kostendekkend, of in: een ander programma in die zendtijd kan meer opleveren?
En Dorna zelf natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Zo is er altijd wel een voorbeeld te vinden (RIP -O- ) maar de veiligheid is enorm verbeterd sinds Joey Dunlop. -O-

Dit voorbeeld vind ik net zo kort door de bocht trouwens. :$

Ik haal hem aan omdat hij juist om het leven kwam door een run off area. Had daar gewoon gewoon grind of gras gelegen dan was hij niet in volle vaart tegen de railing geklapt.

Maar ook al wil je het niet over hem hebben, dan slaan al die run off areas met grte plakken asfalt nog steeds nergens op. Ik heb een hekel aan "vroerger was alles beter", maar racen is tegenwoordig niet meer zoals het ooit bedoeld was. Als je buiten de baan komt zou dat mijns inziens niet moeten betekenen dat je zonder erg zo maar door kunt gaan. Tegenwoordig maakt buiten de baan komen helemaal niks meer uit. je kijkt even om je heen, voegt weer in waar je ongeveer reed en klaar is kees. Ik vind dat echt niks. Nee, ik vind niet dat coureurs gelijk keihard op hun bek moeten gaan en dat veiligheid geen enkele rol zou moeten spelen maar zoals het nu gaat is ook echt weer te ver doorgeschoten. Die run off areas op Austin, juist op dat punt, zijn trouwens op zich zelf ook best gevaarlijk want als een coureur daar valt is de kans heel graat dat mens en of machine juist door die run off areas weer de baan op glijden. Is zelfs al eens gebeurd met Xavier Simeon. In die zin is er echt wel iets mis met dat circuit in Austin.

En het ongeval met Dunlop erbij halen slaat nergens op. Die kwam om het leven op een piepklein stratencircuitje in Estland, heeft helemaal nikste maken met GP-racen. Dat is echt drogredenatie.
 
zonder al teveel off topic te geraken; rendabel bij RTL is wel een dubieuze term. Rendabel als in, kostendekkend, of in: een ander programma in die zendtijd kan meer opleveren?
En Dorna zelf natuurlijk...
Rendabel als in de zin van: je draait er sowieso verlies op, maar het geeft je zender meer smoel en trekt meer andere sponsoren naar het punt dat het zelfs dan nog alleen nog maar bakken met geld kost ;) Jep, zo duur is het. Dus ik zou zeggen dan maar een keertje extra een Mercedes Vito reclame of niet dan? ;) En als je een echte motorsport purist bent kun je altijd nog ff een avondje uit overslaan en een abo op motogp.com nemen, toch? Doe ik iig wel en ondanks dat het een hoop geld is, vind ik het voor mij althans het geld wel waard :Y
 
Ik begrijp dus helemaal niets van deze "straf" van 0.3 sec.

Als de coureur volgende keer een halve seconde verliest in een soortgelijke situatie, krijgt hij dan ook een halve seconde winst na de finish?

Dat hij dus 2e wordt ipv 3e wanneer hij binnen een halve seconde eindigt van zijn voorligger?

Rossi ging van zijn gas af en even rechtop zitten.
Het is dus niet zo dat die plankgas door is blijven knallen en zodoende winst gepakt heeft.

Op HETZELFDE moment dat Rossi een "zetje" kreeg, Gging Cal Crutchlow ook ff binnendoor! Zonder zetje van een andere coureur :? :? Kijk op het end van de rit maakte het ( gelukkig) niks meer uit. Maar vind het wel wat vreemd
full
 
En het ongeval met Dunlop erbij halen slaat nergens op. Die kwam om het leven op een piepklein stratencircuitje in Estland, heeft helemaal nikste maken met GP-racen. Dat is echt drogredenatie.

Joey Dunlop knalde dus tegen een boom op dat stratencircuit in Estland (wel met veel regen, maar toch). Aangezien ze door een bos reden zie ik niet snel in dat ze daar grint of uitloopstroken zouden neerleggen...

Had onlangs een docu gekeken over de broeders Dunlop. Robert Dunlop overleed later ook tijdens een race, nu wel een normaal stratencircuit, en hij kreeg een vastloper waardoor hij over de kop vloog '( ;( (Zoonlief, welke achter hem reed, zag al dat er verkeerde kleur uitlaatgas uit de motor kwam en wilde hem achterhalen om hem te laten stopppen, maar Robert trok veelste hard door na een rotonde en was niet meer te achterhalen door de zoon :( )
 
Laatst bewerkt:
Had onlangs een docu gekeken over de broeders Dunlop. Robert Dunlop overleed later ook tijdens een race, nu wel een normaal stratencircuit, en hij kreeg een vastloper waardoor hij over de kop vloog '( ;( (Zoonlief, welke achter hem reed, zag al dat er verkeerde kleur uitlaatgas uit de motor kwam en wilde hem achterhalen om hem te laten stopppen, maar Robert trok veelste hard door na een rotonde en was niet meer te achterhalen door de zoon :( )

Dat is een mooie docu. Inmiddels al meermaals gezien.
Moeder/oma die "effe" vertelt hoe het voelt om 2 zonen te begraven... brrrrr ;(
 
En het komt allemaal door die idiote run off areas. Als die er niet waren was dit hele probleem er niet geweest.
Over het algemeen is veel run off veilig. Bij veel circuits wordt gekozen voor asfalt als run-off in plaats van grind, zodat auto's niet meteen de hele onderkant aan gort rijden als ze buiten de baan komen. Voor motorcoureurs is dat minder gunstig, omdat ze doorglijden in plaats van tot stilstand komen. 't Blijft een compromis.

Ik heb persoonlijk liever dat een coureur een uitstapje moet maken dat een paar seconden kost, dan dat het meteen einde race is.
 
Over het algemeen is veel run off veilig. Bij veel circuits wordt gekozen voor asfalt als run-off in plaats van grind, zodat auto's niet meteen de hele onderkant aan gort rijden als ze buiten de baan komen. Voor motorcoureurs is dat minder gunstig, omdat ze doorglijden in plaats van tot stilstand komen. 't Blijft een compromis.

Ik heb persoonlijk liever dat een coureur een uitstapje moet maken dat een paar seconden kost, dan dat het meteen einde race is.
Helemaal als dit uitstapje het gevolg is van een overtake in plaats van een remfout o.i.d.
 
Joey Dunlop knalde dus tegen een boom op dat stratencircuit in Estland (wel met veel regen, maar toch). Aangezien ze door een bos reden zie ik niet snel in dat ze daar grint of uitloopstroken zouden neerleggen...
P1280439.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan