Moto Guzzi 1100 caferacer

Voorvelg polijsten, een vies klusje maar het levert veel op.

De voorvelg wordt helaas niet zo mooi als de achtervelg. Er zitten wat imperfecties in de rand die er niet uit te polijsten zijn

20201204_113152.jpg
 
Mooi hoor! Ik heb voor mijn Kawa vorige week ook zo'n fraaie gepolijste alu tank binnengekregen met bijbehorende zijkappen.
Ik laat het verder ook gepolijst - wordt niet gespoten, want mag gezien worden, toch? Voor de rest: GOED BEZIG!
 
Lamporen en (originele) koplamp erop. De lamporen zijn van Aliexpress. Soms zoek je gewoon iets simpels, zonder poespas maar wel stevig en vooral niet opvallend. Nergens te vinden in Europa, dus dan maar uit China laten komen. Met 19 euro niet eens heel erg goedkoop, maar wel precies wat ik voor ogen had.
En inderdaad: Super stevig, geen uitstekende delen die tegen de tank aan zouden kunnen komen, perfecte passing. Ideaal.
 

Bijlagen

  • 20201211_143901.jpg
    20201211_143901.jpg
    225,7 KB · Weergaven: 47
  • 20201211_143916.jpg
    20201211_143916.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 45
  • 20201211_144032.jpg
    20201211_144032.jpg
    119,4 KB · Weergaven: 42
Ver moed een montage fout als ik naar je eerste foto kijkt .
Ik heb de zelfde koplamp op de Mille zitten en daar zie ik niet dat de rand en huis wijken maar bij jou wel .
Kan zijn dat je bout te lang is en tegen de stelbout van de lamp aankomt
 
De koplamp zit goed in elkaar, geen bouten die niet goed zitten, of klemmen. De koplamp "bucket" is een klein beetje onrond t.h.v. de stelschroef, omdat daar de flens kort onderbroken wordt. Het is wat het is.



Ondertussen het achterlicht gemonteerd (knipoog naar het originele Cali-1100 achterlicht), en het spatbord ingekort.

Ziet er al een stuk meer cafe-racey uit zo.
Het spatbord wordt overigens dezelfde kleur als het voorspatbord: zandeffect mat zwart.
 

Bijlagen

  • 20201212_160953.jpg
    20201212_160953.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 44
  • 20201212_160959.jpg
    20201212_160959.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 47
  • 20201212_161010.jpg
    20201212_161010.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 48
  • 20201212_161017.jpg
    20201212_161017.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 45
De koplamp zit goed in elkaar, geen bouten die niet goed zitten, of klemmen. De koplamp "bucket" is een klein beetje onrond t.h.v. de stelschroef, omdat daar de flens kort onderbroken wordt.
Als je het linker lampoor lost van de poot en iets naar binnen verdraaid kan je die spleet wegwerken. Lampoor zit nu zo stevig op de poot dat de ze het koplamphuis naar buiten trekt door de bevestingsbout van de koplamp.
 
Als je het linker lampoor lost van de poot en iets naar binnen verdraaid kan je die spleet wegwerken. Lampoor zit nu zo stevig op de poot dat de ze het koplamphuis naar buiten trekt door de bevestingsbout van de koplamp.
Bedankt voor het meedenken, maar dit is het niet. De ruimte tussen de lamporen is niet groter dan de koplamp en er staat ook niks op spanning. Het koplamphuis is gewoon niet meer helemaal rond, waarschijnlijk door wat lomp hanteren door een vorige eigenaar. Ik heb het iets verbeterd met een tangetje maar dat levert een kleinere spleet op, maar ook een lelijke rand. Dus ik laat het verder maar zo.
 
Zijkapjes gespoten (zwart glans) en achterspatbord (zandeffect zwart).

Nu nog een zadel (en wat details rondom de kabelboom) en dan ben ik al een heel eind naar een rijdend geheel.
 

Bijlagen

  • 20201214_225456.jpg
    20201214_225456.jpg
    254,4 KB · Weergaven: 42
  • 20201214_225329.jpg
    20201214_225329.jpg
    300,3 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Vandaag even een grote jerrycan kunnen lenen en zo de eerste keer benzine in de nieuwe tank kunnen kieperen.
Het goede nieuws: De tank zelf, en de door mij geïnstalleerde kraantjes, zijn beide benzine-dicht. Da's een meevaller. Met name omdat ik de installatie van die kraantjes niet meteen heel erg logisch vond.

Het slechte nieuws: de benzineleidingen tussen carburateurs en kraantjes zijn blijkbaar door mijn geknutsel over de rekgrens getrokken, en de benzine gutste er werkelijk uit.
Achteraf had ik die beter meteen kunnen vervangen, helaas is door de benzine mijn verse laklaagje over het blok een beetje aangetast (de hittebestendige lak is nog niet op temperatuur geweest en dus nog erg kwetsbaar), maar niet zodanig dat het niet bij te werken is.
 
En weer een stapje verder: zadeltje erop.
Dit keer de luie route genomen en een kant en klaar zadel gekocht. Dat is budgetvriendelijker en geeft me veel meer tijd om de motor te gebruiken en ondertussen na te denken over een custom zadel (zoals ik bij m'n vorige projecten wel heb gemaakt) en dan een kleur combi met evt een deels gelakte tank.
 

Bijlagen

  • 20201219_165543.jpg
    20201219_165543.jpg
    281,6 KB · Weergaven: 41
Terug
Bovenaan Onderaan