Moto Guzzi 1100 caferacer

Dat kant en klare zadeltje lijkt al erg mooi te passen dus prima voor nu toch!

Thanks. Ik heb 'm wel ietsje pietsje bijgeschaafd om 'm zo te laten passen. Met name aan de voorkant voor de aansluiting op de tank.
En sinds vanmorgen heb ik er ook een beugel aangemaakt zodat het oorspronkelijke zadel-slot / vanger werkt met sleutel.
 
Even een luchtje scheppen geeft nieuwe inzichten. Ik dacht dat de achterschokdempers wel op lage prio konden, maar zo op de stoep wordt me direct duidelijk dat ik de kont toch een stukje omhoog wil zetten.
 

Bijlagen

  • 20201220_145657.jpg
    20201220_145657.jpg
    201,6 KB · Weergaven: 61
  • 20201220_145620.jpg
    20201220_145620.jpg
    421,2 KB · Weergaven: 65
  • 20201220_145337.jpg
    20201220_145337.jpg
    446,2 KB · Weergaven: 67
  • 20201220_145457.jpg
    20201220_145457.jpg
    405 KB · Weergaven: 68
  • 20201220_145506.jpg
    20201220_145506.jpg
    451,5 KB · Weergaven: 67
  • 20201220_145522.jpg
    20201220_145522.jpg
    402,4 KB · Weergaven: 60
Zeker als je hem zo op de zijstandaard ziet IPV op de middenbok. Soms helpt dat van een afstandje kunnen kijken ook enorm.
Maar wel met je eens. Tikkeltje lange shockers zou hem goed doen!
Ik heb laatst Hagons gekocht, bij de importeur goed geholpen met betrekking tot lengte, veersterkte etc.
 
Iets langer zal beter staan inderdaad.
Ik kan je yss ook aanraden, heb ik zelf via Nouds motorbazaar gekocht. Kun je ook nog zeggen hoe je het wilt mbt de kleuren enzo. Maar Hagon zal ook goed zijn.

Wat doe je met de uitlaat?
 
Voorlopig laat ik de uitlaat zo. Vind het wel fijn dat het geen enorm lawaai maakt. Misschien later een stel dempers die wat korter zijn en een hoek omhoog maken. Zeker geen prio in elk geval.
 
Even een luchtje scheppen geeft nieuwe inzichten. Ik dacht dat de achterschokdempers wel op lage prio konden, maar zo op de stoep wordt me direct duidelijk dat ik de kont toch een stukje omhoog wil zetten.
Heel mooi geworden! inderdaad de achterkant ietsje omhoog, maakt voor het zicht wat "sneller"
en persoonlijk zou ik het zadel vervangen voor eentje met een net zo mooi gepolijst aluminium kontje (want dat is wel erg mooi hoor die tank zo)
 
Dank je. Ik heb de voorkant inmiddels ongeveer een centimeter extra laten zakken. Denk dat het al een stukje beter is, dus even wachten op wat mooier weer en dan eens kijken.

Verder gedaan:
- benzineleidingen vervangen en carb zeefjes schoongemaakt, vlotterbak schoongemaakt
- Sproeiers 140 erin (132 standaard) ivm de K&N filters
- Oliebeurt + carter schoongemaakt.
- Voor het eerst gestart sinds de ombouw, en sloeg meteen aan.
- Daytona teller check: toerental werkt, oliedruklampje ging mooi uit, nu alleen nog de snelheid calibreren.

In principe is ze klaar voor een proefrit, maar ik ga dat echt niet doen met dit soort hondeweer.
 
Misschien wel ja. Ik moet wel iets te knutselen hebben ten slotte, is goed voor de mentale gezondheid in deze tijd.
 
Gele bougiekabels erop. Past mooi bij de agip sticker op de vorkpoten en de kentekenplaat is ook geel 😎
Ook meteen nieuwe bougies (BPR6ES).
Wel gek: de bougiedoppen LB05F en bougies hebben beide weerstand. Ik dacht altijd dat dat niet de bedoeling was...?
Iemand die weet welke doppen er eigenlijk op horen? Gewoon weerstandloze 90 graden doppen van NGK?
 

Bijlagen

  • 20210102_165422.jpg
    20210102_165422.jpg
    219,4 KB · Weergaven: 25
Klein beetje sticker tuning gedaan:

2 vogeltjes op de tank en 3x 1100 badges van een duc monster. Moto Guzzi tekst op de klepdeksels rood gelakt.



Verder is ze 'klaar' (iets langere schokbrekers geef ik nog geen prio), dus verwacht hier pas weer updates als het iets warmer en droger is :].
 

Bijlagen

  • 20210107_133909.jpg.085994a3c145e2d7d3f4faf3d6607576.jpg
    20210107_133909.jpg.085994a3c145e2d7d3f4faf3d6607576.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 29
  • 20210107_133841.jpg.d83d12e5ea5ec87f3a8c2bf109e1c91f.jpg
    20210107_133841.jpg.d83d12e5ea5ec87f3a8c2bf109e1c91f.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 31
Shake down. Wat bij een 1100 Guzzi vrij letterlijk genomen mag worden.

- Druppel olie eronder. Lijkt op de carterpan pakking
- hobbelend voorwiel (band balanceren)
- zadel bevestiging moet wat beter.

Verder geen gekke zaken, niet verkeerd voor een eerste serieuze rit.
 

Bijlagen

  • 20210221_134834.jpg
    20210221_134834.jpg
    330,2 KB · Weergaven: 35
  • 20210221_134846.jpg
    20210221_134846.jpg
    287,9 KB · Weergaven: 35
  • 20210221_135019.jpg
    20210221_135019.jpg
    334,5 KB · Weergaven: 30
  • 20210221_134924.jpg
    20210221_134924.jpg
    245,2 KB · Weergaven: 29
  • 20210221_135010.jpg
    20210221_135010.jpg
    327,3 KB · Weergaven: 30
Setje langere schokdempers besteld. YSS custom eco-line. Ik ben best onder de indruk van de (materiaal) kwaliteit, zeker voor het geld.
Deze zijn 360mm. Standaard zijn 335mm.
 

Bijlagen

  • 20210225_145058.jpg
    20210225_145058.jpg
    121,6 KB · Weergaven: 22
  • 20210225_151506.jpg
    20210225_151506.jpg
    150,2 KB · Weergaven: 22
Even naar TLM gereden met de caliracer om wat carb-pakkinkjes op te halen. Leuk en enthousiast ontvangen met mijn knutselproject 😁

Rijdt echt fantastisch nu. Voeten iets lager scheelt enorm. Klaverbladen gaan als een malle onder de banden door.

De iets langere schokbrekers doen niet zoveel met het uiterlijk overigens. En de koersvastheid is ook niet veranderd ondanks de iets stijlere hoek. Bij 140+ gaat het nog als op rails.

1614268457251.png
 
:^

zou er zelf iets kortere uitlaten op zetten, maar al met al gewoon een erg mooie motor 👍🏻
 
:^

zou er zelf iets kortere uitlaten op zetten, maar al met al gewoon een erg mooie motor 👍🏻

Snap ik helemaal qua looks, stond bij mij ook nog op de wishlist; iets korter en dan met een knikje omhoog. Ik vind het alleen echt ontzettend fijn om me geen zorgen te hoeven maken over de herrie. Deze standaard dempers klinken beschaafd, maar wel met een leuke doffe roffel. Ik ga er dus op dit moment zeker geen geld insteken.
 
Mooi machine en snel gedaan. Tank is mooi....*O*
Ik zou wel kentekenplaat wat rechter zetten.....})

Het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig.
(niet achter maar naast of niet recht maar gebogen plaat / te ver gekanteld).
K030a Artikel 40 lid 1 Wegenverkeerswet 1994: €140,=
 
Mooi machine en snel gedaan. Tank is mooi....*O*
Ik zou wel kentekenplaat wat rechter zetten.....})

Het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig.
(niet achter maar naast of niet recht maar gebogen plaat / te ver gekanteld).
K030a Artikel 40 lid 1 Wegenverkeerswet 1994: €140,=
Scherp. Als ik het me goed herinner was het een hoek van max 45 graden wat is toegestaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan