Moto Guzzi 1100 caferacer

Lijkt moeilijk omschreven maar betekent gewoon 30 graden tov verticale lijn achteras.

"De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%.
Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt."
 
Ik denk dat het een beetje vertekend door de lage foto. Heel erg vlak ligt de plaat m.i. niet. Ik heb ook gewoon een achterlicht met standaard kenteken beugeltje gebruikt en het achterlicht staat netjes verticaal. Die 30 graden uit het wetboek zal ik idd niet halen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat oom agent me hiervoor zou staande houden.
 
Ga dan maar niet de Eiffel rijden met kentekenplaat in die positie.Daar meten de Polizei zelfs je spiegelafmeting.
 
Ga dan maar niet de Eiffel rijden met kentekenplaat in die positie.Daar meten de Polizei zelfs je spiegelafmeting.
Haha, nou ik kom al heel water jaren in de Eifel en heb er één keer een (pittige) snelheidsboete gehad. Verder nooit aanvaringen met de hermandad. Wel altijd veel verhalen over hoe streng ze er zijn. Volgens mij doen ze daar aan heel doelgroep-gerichte anti-hooligan marketing.

Overigens was ik ook niet van plan om hele grote ritten te maken op deze caféracer vanwege de sportieve zithouding en ik heb sinds deze week een Transalp gekocht voor het toeristische gepruttel.
 
Omdat de garage nogal naar benzine stonk steeds nadat ik de Guzzi erin parkeerde na een ritje, heb ik besloten de Carburateurs te voorzien van nieuwe O-ringen en pakkingen. Mijn indruk was dat de vlotterbakpakking wat zweette. Dat kon wel kloppen, van de rechter carb waren de twee grote O-ringen gebroken. Feitelijk U-ringen dus.

Het viel me ook op dat de mengselschroef van de rechter carb op 4,5 draai uit stond. De linker op 3,5. De rechter uitlaatbocht kleurt ook blauwer/geler dan de linker.

Ik heb ze nu beide op 3,5 staan.

Toen een stukje rijden en ik vond de motor harder schudden dan eerst, stationair, maar vooral van stationair af, dus eerste 1/8 gas. Even vaccuum klokjes eraan gehangen en de na een snelle synchronisatie was dat weer beter en heb ik een fijn stukje rondgereden.
 
De mengselschroeven hoeven zeker niet gelijk te staan, eigenlijk moet je ze afstellen met een goeie CO meter. En dan kan het best zijn dat er een volle omwenteling verschil in zit.
 
De mengselschroeven hoeven zeker niet gelijk te staan, eigenlijk moet je ze afstellen met een goeie CO meter. En dan kan het best zijn dat er een volle omwenteling verschil in zit.
Bekende aanname dat een gelijke stand ook een gelijk mengsel betekent idd ;) Bij mijn motoren scheelt het 0.5 tot 1.5 slag om ze feitelijk gelijk te krijgen. Een Gunson Colortune is leuk voor dat soort klusjes, als je geen Co meter hebt.
 
Dacht even dat ik jouw Guzzi zag staan Erwin maar 't is toch nét een andere. Gaaf ding wel ook:

Ik had 'm ook gezien ja. Optimistisch geprijsd, en dan vind ik de mijne toch beter gelukt eerlijk gezegd, en tegen de tijd dat ik de mijne weer eens van de hand doe, hoeft 'ie ook geen bijna 10.000 euro te kosten 8)7 .
 
Ik had 'm ook gezien ja. Optimistisch geprijsd, en dan vind ik de mijne toch beter gelukt eerlijk gezegd, en tegen de tijd dat ik de mijne weer eens van de hand doe, hoeft 'ie ook geen bijna 10.000 euro te kosten 8)7 .
Mee eens. Bijna 10k en dan het ali zadeltje..
 
Mee eens. Bijna 10k en dan het ali zadeltje..
...En de allergoedkoopste uitlaatdempers op een fantasieloze manier eronder gehangen. En de allergoedkoopste luchtfilters.
Maar goed, ik geef niet graag kritiek. To each their own. Als je 10k durft te vragen en een verhaal hebt over een hele serie van dergelijke machines, dan moet je wel iets meer laten zien dan dit vind ik.
 
...En de allergoedkoopste uitlaatdempers op een fantasieloze manier eronder gehangen. En de allergoedkoopste luchtfilters.
Maar goed, ik geef niet graag kritiek. To each their own. Als je 10k durft te vragen en een verhaal hebt over een hele serie van dergelijke machines, dan moet je wel iets meer laten zien dan dit vind ik.
Ik zal ook niet gauw iets afkraken waar iemand zijn ziel en zaligheid in heeft gelegd, maar deze man probeert er geld aan te verdienen, dan moet je het ook waarmaken en helemaal voor dat geld.
 
Het achterlicht was er deels mee gestopt. Het is maar een goedkoop Ali-lampje, maar ik vind ‘m wel mooi en goed passend bij het geheel, een betere kwaliteit met vergelijkbaar ontwerp kan ik niet vinden... Dus maar eens wat dieper gekeken, er bleek 1 ledje niet goed gesoldeerd te zitten. Even met het soldeerpistool aanraken en de boel functioneert weer.
 

Bijlagen

  • C0C0845C-A538-46A6-8F4E-B9AF66979FEE.mp4
    72,9 KB
🌞
 

Bijlagen

  • 20210324_162045.jpg
    20210324_162045.jpg
    268 KB · Weergaven: 74
  • 20210324_161952.jpg
    20210324_161952.jpg
    229,1 KB · Weergaven: 73
  • 20210324_162005.jpg
    20210324_162005.jpg
    295,9 KB · Weergaven: 75
Complimenten. Hele mooie brommer en heel netjes gebouwd. Nu alleen nog een blok met ronde cilinders erin. :P En ik ben niet weg van het voorspatbord, maar dat is een kwestie van smaak.
 
Ook dit jaar zet ik me weer in voor de gezondheid van de man door deel te nemen aan de Distinguished Gentleman's Ride. Kun je een paar euro missen voor het goede doel (je kunt zelf een bedrag invullen als je de bedragen in de buttons te hoog vindt)? Volg de link, bedankt alvast:

Erwin83
 
Ten opzichte van de originele Cali1100 heb ik:
  • K&N podfilters
  • Hoofdsproeier 140 (ipv 132)
  • Naald 1 positie omhoog
Vanmorgen bij Startrick geweest:


Conclusie: geen reden om iets te veranderen. De AFR was keurig over de hele linie. Misschien een tikkeltje rijk bij continue snelheid, maar niet zodanig dat het de moeite waard was om iets te veranderen.

Resultaat: 63 pk en bijna 90 Nm aan het achterwiel. Duidelijk te zien dat het Cali 1100 blok geen enorm eindschot heeft > 5000 tpm, maar het echt van het middengebied moet hebben.

Ik ben in ieder geval happy en een leuke ervaring rijker.
 

Bijlagen

  • Startrick 2.jpg
    Startrick 2.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 25
  • Startrick 3.jpg
    Startrick 3.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 27
Bij temperaturen van boven de 10 gr pak ik nu regelmatig even de Guzzi, waardoor er langzamerhand wat probleempjes aan het licht komen die te maken hebben met de lange stilstand van mijn Cali. Er staat immers nog maar 25.000 op de teller en ik kocht de motor van een meneer die hem namens de familie van de overleden vorige eigenaar te koop had aangeboden. De (amper gesleten) banden waren van 2012. Dus ik gok dat de motor héél weinig gebruikt is in de laatste 8-10 jaar.

Eerder deze week heb ik een gescheurde carterontluchtingsslang vervangen die voor vettigheid bovenop de bak zorgde (en stroompjes naar beneden), en vandaag ineens een boel vettigheid onder de versnellingsbak: een flink spoor van de neutraalschakelaar naar beneden... De pakking lijkt wel een vloeipapiertje geworden en duidelijk niet meer intact.
Erg prettig: onderdeeltjes zijn niet duur en tot nu toe altijd op voorraad in Nijmegen op 10 min rijden. Ideaal.

Ik houd m’n vingers gekruisd dat de paar wat moeilijker te bereiken keerringen wel blijven werken
 

Bijlagen

  • 20210415_205225.jpg
    20210415_205225.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 26
Om wat langer in het zadel te kunnen zitten zonder pijn aan m'n rug te krijgen, heb ik een set verstelbare clipons gekocht en ben ik bezig een maatwerk (dikker) zadel te maken. Hiervoor heb ik een zadel van een V50 nato gestript en de bodem aangepast.

Deze clipons zitten ongeveer 6cm hoger dan de oude. Ik vind het minder mooi, maar heb het er graag voor over.

Verder lijken de kleine lekkages opgelost.
 

Bijlagen

  • 20210511_000540.jpg
    20210511_000540.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 59
  • 20210509_153813.jpg
    20210509_153813.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 57
Prima oplossing; je moet wel plezier hebben tijdens het rijden.

Waren clip ons op de doorgestoken vorkpoten geen optie ?
 
Prima oplossing; je moet wel plezier hebben tijdens het rijden.

Waren clip ons op de doorgestoken vorkpoten geen optie ?
Dank je.
Nee, daar steken ze net niet genoeg voor door (20mm is erg weinig om de clipons op te klemmen), plus de kroonplaat is niet vlak aan de bovenkant, waardoor de clipon niet aansluitend gemonteerd kan worden.
Ik denk trouwens dat ik dat nóg minder mooi vind dan deze verstelbare set. Nog rommeliger in het zicht.
Wellicht dat ik deze set nog eens zwart spuit. Valt het iets minder op.
 
Ja, dat zwart zou zeker goed staan aangezien de kroonplaat ook zwart is.
Maar mooie fiets zo. Dat was zo'n beetje waar we vroeger van droomden toen ik begon op mijn 400 Fje.
Ook een fijn motortje, maar dat wist je al ;)
 
Tussenstand na wat snijden en schuren..
 

Bijlagen

  • 20210511_234043.jpg
    20210511_234043.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 37
  • 20210511_234027.jpg
    20210511_234027.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 37
Terug
Bovenaan Onderaan