Moto Guzzi 1100 caferacer

Jemig. Clip-ons 6 cm hoger en het stuur wat "breder" maakt echt enorm veel verschil. Dit zit en rijdt zoveel fijner...
 

Bijlagen

  • 20210512_201732.jpg
    20210512_201732.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 113
Toni (Toniworks.nl) heeft weer geweldig werk geleverd met het bekleden van mijn zadel. Niet alleen een custom zadel voor de looks, maar de zithoogte wordt hiermee ook zomaar 5cm hoger waardoor mijn benen veel meer ruimte krijgen.
Het is trouwens een door mij compleet aangepaste zadelbodem en opnieuw gevormd foam van een guzzi V50 nato,
En de looks... 🥰
 

Bijlagen

  • 20210619_210208.jpg
    20210619_210208.jpg
    263,2 KB · Weergaven: 90
  • 20210619_210300.jpg
    20210619_210300.jpg
    157 KB · Weergaven: 92
  • 20210619_210245.jpg
    20210619_210245.jpg
    302,6 KB · Weergaven: 92
  • 20210619_210223.jpg
    20210619_210223.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 94
Nog 2 dan.. inmiddels kan ik bevestigen dat de zithouding een stuk fijner is geworden. Vanavond nog even een kleine 1,5u rondgereden.
Ik heb nog 2 alu sierstrips besteld voor op het zadel, nog niet helemaal klaar dus.
 

Bijlagen

  • 20210620_234819.jpg
    20210620_234819.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 51
  • 20210620_234958.jpg
    20210620_234958.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 51
Benieuwd wat er naast de CB en Guzzi komt te staan straks ;)

Ha! Was het maar zo'n feest. Ik kan me er nu nog niets bij voorstellen, maar t.z.t. zal deze Guzzi verkocht moeten gaan worden om weer ruimte te maken (praktisch maar ook financieel). Maar tot die tijd ga ik er lekker kilometers mee maken.
 
Wow complimenten Erwin. Jouw creatie is imo de eerste aangepaste motor die echt een verbetering is van het origineel. En ook al was dat met het origineel misschien geen kunst, het is op zichzelf ook gewoon een prachtige fiets geworden! Hoedtik!👌
 
Terug uit de Eifel, net voor de buien aan. De Guzzi heeft geen steken laten vallen. De score na 865 km:
- Spiegeltje was losgetrild (ter plaatse kunnen vastzetten)
- Het achterlicht (ali-express) is er compleet mee opgehouden. Da's al de tweede van dit type dus ik ga nu maar voor iets degelijks. Wel jammer, want ik vind dit wel een erg mooi lampje...
- Verbruik een onverwachte 1 op 19 op de snelweg bij ca. 120 en 1 op 16,5 bij stevig bochtjes aan elkaar vegen achter de multistrada's aan.
- 185 km/u op de teller in Duitsland vond ik hard genoeg, maar er zat nog (een stuk) meer in.

Verder geen bijzonderheden. Geen lekkages of olie bijgevuld, geen banden hoeven oppompen onderweg.
Alleen bij (heel) sportief rijden, kom ik aan de grenzen van wat de voorvork nog leuk vindt, vooral bij remmend insturen bij wat slechter wegdek, dan dribbelt de boel wat naar buiten.


Mijn plan is om mijn "caliracer" in Augustus te verkopen, dus mocht er hier al een liefhebber rondhangen, neem dan gerust alvast contact op.
 
Kun je dat lampje niet openmaken? Heb ik bij die van mij ook gedaan, ff fatsoenlijk alle draden gesoldeerd, daar besteden die chinezen weinig aandacht aan.
 
Dit is een Guzzi die zo af fabriek geleverd zou kunnen zijn. Super strak en netjes. Veel van die omgebouwde motoren voor hipsters zien er mooi uit maar rijden voor geen meter volgens mij. Als ik het geld en de ruimte had had je aan mij een koper.
 
Dank je!

Inmiddels heb ik trouwens een ander achterlicht. Iets heftigere stijl, maar ik vind 'm gaaf, het zijn twee 55mm LED lampjes van Shin-Yo (een Duits merk _O-). Nu alleen nog knipperlichten.
Het lampje wat ik er eerst op had vind ik nog steeds een mooi lampje, maar het is bedroevende kwaliteit.
 

Bijlagen

  • achterlicht2.jpg
    achterlicht2.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 54
  • achterlicht1.jpg
    achterlicht1.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 56
  • 20210710_132016.jpg
    20210710_132016.jpg
    161,5 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan