Moto Guzzi 1100i ombouwen naar cafe racer

Foxhill

MF'er
3 mrt 2010
229
8
Hengelo (Ov)
Na jaren erover na te denken, heb ik in november eindelijk een Guzzi gekocht om aan te passen naar een caferacer. Ik zal hier proberen de voortgang bij te houden.

Zo is hij begonnen (iets minder mooie staat dan op de foto's te zien):

full


Na het monteren van clipons, Tarozzi rem-schakelset en na heel veel te hebben verwijderd staat hij er zo bij:

full


Om het rempedaal van de Tarozzi set aan te sluiten gaat een vriend een bus afdraaien. Deze paste niet direct. Het schakelpedaal van de Tarozzi Le Mans set paste wel direct.

Ik wil nog open filters monteren. Daarvoor had ik al deze thread geopend. Ik zal de MAP-sensor op de luchtinlaat aansluiten, en wil de ECU daarna opnieuw laten mappen.

Ik heb al een gebruikte tank van een Mille GT die ik wil gebruiken. Ik ben nog in de markt voor een mooi zadel. Misschien dat ik deze ga laten maken. Al gekocht: clipons, tank, spiegels aan einde stuur, knippers aan einde stuur. Nog te kopen: lamporen, zadel, en nog veel meer.

Ik wil de spatborden veel kleiner maken en hergebruiken. Ik zoek nog naar een plek voor de accu. De zekeringen en een paar onderdelen van de injectie die onder het zadel zitten zullen denk ik onder het zadel blijven passen.
 
Laatst bewerkt:
Welke ecu heb je dacht de eerste modellen niet te herprogrammeren waren je moest een nieuw gebrande chip plaatsen .
De nieuwere kon je met een laptop/computer herprogrammeren

Verder ben ik benieuwd wat je er van gaat maken
 
Veel succes,ben benieuwd wat je er van gaat maken.Eerst maar eens een kilootje of 50 afslanken :+
 
Na jaren erover na te denken, heb ik in november eindelijk een Guzzi gekocht om aan te passen naar een caferacer. Ik zal hier proberen de voortgang bij te houden.

Zo is hij begonnen (iets minder mooie staat dan op de foto's te zien):

[afbeelding]

Na het monteren van clipons, Tarozzi rem-schakelset en na heel veel te hebben verwijderd staat hij er zo bij:

[afbeelding]

Om het rempedaal van de Tarozzi set aan te sluiten gaat een vriend een bus afdraaien. Deze paste niet direct. Het schakelpedaal van de Tarozzi Le Mans set paste wel direct.

Ik wil nog open filters monteren. Daarvoor had ik al deze thread geopend. Ik zal de MAP-sensor op de luchtinlaat aansluiten, en wil de ECU daarna opnieuw laten mappen.

Ik heb al een gebruikte tank van een Mille GT die ik wil gebruiken. Ik ben nog in de markt voor een mooi zadel. Misschien dat ik deze ga laten maken. Al gekocht: clipons, tank, spiegels aan einde stuur, knippers aan einde stuur. Nog te kopen: lamporen, zadel, en nog veel meer.

Ik wil de spatborden veel kleiner maken en hergebruiken. Ik zoek nog naar een plek voor de accu. De zekeringen en een paar onderdelen van de injectie die onder het zadel zitten zullen denk ik onder het zadel blijven passen.

Indien mogelijk,zelf doen :) daarna AF (laten) meten.

Deze software: GuzziDiag / IAWDiag werkt prima :)

Gebruik deze namelijk zelf maar dan op een Moto morini corsaro 1200
 
Laatst bewerkt:
Even een kleine update:
full


Er zijn veel onderdelen binnen gekomen, inclusief een zitje en een loop voor het frame. Komende weken zal ik kijken hoe alles gaat passen. De accu past onder het kontje dat ik heb gekozen.

Misschien handig om het injectie / ECU onderwerp hier te houden. Dat is handig voor als later iemand hetzelfde issue heeft, en omdat het een ander onderwerp is. Ik zal daar in februari/maart ook mee verder gaan.
 
Even een update:
Nadat ik in 2 jaar maar een enkele keer aan de motor heb gewerkt, moet ik concluderen dat dit niet de juiste hobby voor mij is.
Al wel eens een motor helemaal opgeknapt en van grond op opgebouwd, maar tegenwoordig de tijd niet meer. Als ik eerlijk ben is het ombouwen ook niet helemaal mijn ding gebleken.

Dus de motor is beschikbaar, met veel onderdelen erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan