Moto Guzzi 850 T4

Nog even de verlate beste wensen aan alle guzzi rijders trouwens! (en de rest ook }) )

Even een vraagje over die lafranconi uitlaten, als ik het goed zie hebben ze deze bij stein-dinse ook. Alleen staat er bij o.Tüv, maar houdt dit in dat je dan in Nederland ook automatisch (als de polite je aanhoudt&meet) de pineut bent als je die hebt? Wil t.z.t. namelijk wel een keer gasdichte uitlaten hebben, en natuurlijk wil ik me graag aan de wet houden... ;) O-)

Trouwens wielen poedercoaten; goud of zilver? (rode motor) :P

Sorry dat ik dit topic een beetje misbruik voor vragen trouwens :$
 
wettelijk gezien mag je alleen de originele uitlaten monteren.
als de veldwachter die jou aanhoud je nu kan vertellen wat dat was is het een guzzi kenner.
aangezien driekwart van de guzzi's met lafraconi competitione rondrijdt is dat volgens mij de standaard uitlaat, wel of geen tuv.
je moet alleen even opletten dat er geen text als: "not for highway use" opstaat.
 
Ok, bedankt voor 't antwoord. Op die pijpen die ik nu heb staat in ieder geval alleen riservato competizioni (ofzo) en dat zal wel niet betekenen 'not for highway use' dus dan gaat dat denk wel goed :) . Op zich het enige waar ik waarschijnlijk misschien een keer gecontroleerd ga worden zal de TT wel zijn... ;) :]
 
Ok, bedankt voor 't antwoord. Op die pijpen die ik nu heb staat in ieder geval alleen riservato competizioni (ofzo) en dat zal wel niet betekenen 'not for highway use' dus dan gaat dat denk wel goed :) . Op zich het enige waar ik waarschijnlijk misschien een keer gecontroleerd ga worden zal de TT wel zijn... ;) :]


"riservato competizioni" = uitsluitend voor wedstrijden
 
Uitlaten hangt er een beetje vanaf hoe oud je guzzi is. Op die van mij heb ik b.v nog geen e-keurmerken zitten; dus vrij spel in principe.
 
Als ik met mijn niet bestaande kennis van het italiaans daar van kan maken dat die uitlaten niet voor de weg bedoelt zijn kan de gemiddelde agent dat ook wel.
Maar ik denk niet dat je er veel problemen mee zult krijgen zolang het geluid niet asociaal hard is, gewoon monteren en rijden!
 
Bijna alle guzzi's waar lafranconi competitioni's onder passen (de oudere modellen dus) vallen ver voor de tijd dat decibels werden opgenomen in het kenteken en voldoen allemaal aan de algemene regels (invoer keuring bouwjaar e.d.) en mogen relatief veel herrie maken, zelfs met de genoemde lafranconi's blijf je daar vaak wel onder........

ik tenminste wel zowel met een V50 Monza met de oude geknikte lafranconi's comp. van de V50 III en mijn SPII met de modernere competitie pijpen van een Le Mans 1000
 
Laatst bewerkt:
Ok ik laat ze er gewoon onder, en m'n knagend gevoel dat het toch wel inhield dat ze enkel voor wedstrijden waren is ook beantwoord..
Maar zoals ze zeggen is filerijden vergelijkbaar met topsport dus daar passen wedstrijduitlaten wel bij :+
Iig bedankt voor de info :}
 
Check, er is weer geklust! Eindelijk eens een hoop vooruitgang geboekt.
full
 
eindelijk. nu is iig het einde weer in zicht, ook al is die nog ver :P nog ff achterbrugrubbers regelen en dan kunnen de wielen er ook weer in :)

:]
 
Laatst bewerkt:
Toch wel mooi zo'n Guzzi frame! ze hadden toen niets met pijpen buigen, alles is recht gewoon (behalve onderste frambuizen dan).

gaat goed zo!
 
op een zijspanforum weet ik iemand die een gebroken framebuis heeft gehad.
net boven de bocht linksvoor, dat dan weer wel.

bochten sucken -O-

kan niet door de bocht komen, die zit "opgesloten" door de blokbouten, de onderste framebuis is geen echt dragend deel, dat zijn het carter en de bak, framebuis kan alleen boven die bocht breken door te hoge belasting van het balhoofd (ongeval??)
Als er boven die bocht iets breekt is het ook niet de onderste buis, want die houdt direct na de bocht op, daar zit precies de splitsing tussen het boven frame en de losse onderbuizen.
 
Laatst bewerkt:
rahmenriss1ph0.jpg


kijk, gebroken framebuis.
inderdaad geen bocht in de buurt.
is geen gevalletje ongeval, deze meneer heeft gewoon al een paar ton met een zijspan gedraaid.
is ook geen guzzi kwaal, gewoon een kweste van doorgaan tot het breekt
 
Een vermoeiingsscheur dus. Zo'n frame wordt dan natuurlijk toch weer anders en zwaarder belast dan waar het voor bedacht is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan