Moto Guzzi Griso

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Ik zag nog geen topic voor deze motor.

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Griso 1200. Yay!

Naar Engeland gereden om hem te bezichtigen & (mits goed) mee te nemen, leuk avontuur. Blijft een gok of het dan wat is, had wel uitvoerig email contact met de (particuliere) verkoper en veel foto's gezien. Maar toch spannend. Had half in gedachte met mijn pak engelse ponden beroofd te gaan worden door een Nigeriaanse bende ;) Gelukkig bleek de eigenaar geen Nigeriaan maar een bijna gepensioneerde easyjet piloot, en een echte liefhebber met 9(!) motoren in zijn garage. Onder druk van zijn vrouw moest hij er één verkopen om plaats te maken in de garage voor haar klassieke MG. (Dit is waarom ik niet trouw :X )
De motor bleek zelfs mooier te zijn dan op de foto's, zou bijna zeggen nieuwstaat!


Zijn hier meer Griso rijders op dit forum? (vast wel!) Wat zijn jullie ervaringen met deze motor?
Tot nog toe alleen de testrit in Engeland gemaakt, kwam lachend terug. Voorlopig kan ik er helaas nog niet op rijden in Nederland, eerst een nieuwe koplamp of binnenwerk, dan de RDW keuring, dan kenteken...zucht.

Hier zijn de eerste foto's: (spiegels zijn er nog af ivm transport)

a419d22a2e.jpg

a4184be5c1.jpg

a418e52e0f.jpg

a41998f972.jpg

a419264056.jpg

a418a8f16d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb geen Griso maar vindt het wel een practige motor!

Mooi dat het de koop zo goed uitpakte, echte liefhebbers bestaan, je moet alleen het geluk hebben er een te treffen. Veel mooie kilometers toegewenst :)
 
Zo, na 2 maanden rijden waaronder een rit van 250km ben ik tot nog toe heel blij met dit ding.

Rijdt als een beest, gromt als een beest, rijdt heerlijk comfortabel (okey, niet zo comfortabel boven de 130km/h bij 2 graden boven nul en harde wind & regen...), en rijdt & stuurt heel stabiel en vertrouwd.
Helaas nog geen andere Griso rijders tegengekomen op de weg, maar het seizoen is daar natuurlijk ook niet naar.

Grootste minpunt van de Griso is vind ik het ontbreken van een brandstofmeter icm een vrij kleine tank. Ben vorige week op benzinedampen het tankstation binnen komen rollen, ging maar net goed O-)
 
Ik gebruik altijd één van de twee dagtellers als "brandstofmeter". Op nul zetten en tussen de 350 en 400 km tanken bij de Breva. (23 liter tank) Er zit wel een nauwkeurige brandstofmeter op trouwens. Ik schat dat je met de Griso tussen de 250 en 300 km moet tanken. Kleinere tank en iets hoger verbruik.
 
Ik gebruik altijd één van de twee dagtellers als "brandstofmeter". Op nul zetten en tussen de 350 en 400 km tanken bij de Breva. (23 liter tank) Er zit wel een nauwkeurige brandstofmeter op trouwens. Ik schat dat je met de Griso tussen de 250 en 300 km moet tanken. Kleinere tank en iets hoger verbruik.

Wat een goed idee! :t

Zit inderdaad op 240-250km per tankbeurt.
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen lampje op om aan te geven dat je bijna kan gaan duwen dan?
Bij mijn monster gaat die branden als er nog 4-6 liter in de tank zit.
 
Zit er geen lampje op om aan te geven dat je bijna kan gaan duwen dan?
Bij mijn monster gaat die branden als er nog 4-6 liter in de tank zit.

Ja dat natuurlijk wel. Er zit 3.3 liter reserve in, dus op zich wel te doen behalve als het lampje aanslaat net als je een tankstation voorbij rijdt, en dan denkt "och, ik tank wel bij de volgende" om vervolgens 50km lang geen tankstation in velden of wegen tegen te komen.
 
Prachtige motor👍 alleen al om de looks zou ik hem al willen hebben, als Japanse viercilinder rijder heb ik geen idee hoe dit zou rijden of zitten qua zit😵 👍👍
 
Dat is de Engelse kenteken plaat ? , verschrikkelijk
Plus punten voor jouw om iets anders te durven kopen
Vind een griso best te pruimen , alleen de uitlaat die zou wel een paar maatjes kleiner mogen
 
Dat is de Engelse kenteken plaat ? , verschrikkelijk
Plus punten voor jouw om iets anders te durven kopen
Vind een griso best te pruimen , alleen de uitlaat die zou wel een paar maatjes kleiner mogen


Ja die kentekenplaat is echt reusachtig, je ziet de motor bijna niet van achteren. :9 Is ook van een andere materiaal gemaakt dan die van ons, soort van reflecterende gele kunststof bodemlaag met de letters, en doorzichtig plexiglas ervoor. Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met onze kentekenplaten :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan