Vampiremax
Plasticnotfantastic
- 24 mrt 2007
- 3.362
- 1.117
Na 8 jaar in de hoek hebben gestaan vorig jaar begonnen met project Guzzi caferacer.
In 2014 gekocht en de koppeling rammelde nogal tijdens proefritje. Verder ontbrak er een bevestigingspunt van remklauw
aan de poot, maar vooruit, ik zag er wel potentie in.
Thuis gekomen eerst complete motor gestript en kabelboom was een ratjetoe van aan elkaar geknutselde draden…
——————————————————
Blok onderuit gehaald en onderdelen in kratten opgeborgen…
Startmotor was ook niet meer zo best meer en meteen een nieuwe besteld van Valeo. Wel 3 maanden bestel vertraging vanwege grondstof problemen———————————————————
Tank was roestig…dus volgegooid met 18 liter schoonmaakazijn en week afgesloten laten staan. Oude benzinekranen terug in gedraaid, nieuwe al besteld….
En dit kwam eruit….(bougie is voor verhouding er bij gelegd)
——————————————————
Dan frame aanpassen….en zitje buigen caferacerstyle…
Bakje voor Motogadget in de maak…
———————————————————
Nevada gespaakt voor-en achterwiel aangeschaft…(komen nog nieuwe banden op)
Origineel Lario achterwiel heeft remschijf in het cardan klokhuis. Nevada cardan klokhuis is anders dus moet remschijf naar ander kant gecustomized worden…past wel op achterbrug van de Lario…
———————————————————
Schijfrem voorzijde 1x erbij gekocht zo ook een linker remklauw….
Wil 2 remschijfen voor ipv 1. En dan ook nog remklauwen boven vooras monteren zoals vroeger…met compleet gereviseerde klauwen.
Voorvork is een Aprillia 125 upside down van ‘92. Past zo in kroonplaat en onderste houder. Moest wel stuurpen 20 mm verlengen en met nieuwe lagering gemonteerd, zo ook vork keerringen vernieuwd met verse vorkolie erin.
Wordt vervolgd…..
In 2014 gekocht en de koppeling rammelde nogal tijdens proefritje. Verder ontbrak er een bevestigingspunt van remklauw
aan de poot, maar vooruit, ik zag er wel potentie in.
Thuis gekomen eerst complete motor gestript en kabelboom was een ratjetoe van aan elkaar geknutselde draden…
——————————————————
Blok onderuit gehaald en onderdelen in kratten opgeborgen…
Startmotor was ook niet meer zo best meer en meteen een nieuwe besteld van Valeo. Wel 3 maanden bestel vertraging vanwege grondstof problemen———————————————————
Tank was roestig…dus volgegooid met 18 liter schoonmaakazijn en week afgesloten laten staan. Oude benzinekranen terug in gedraaid, nieuwe al besteld….
En dit kwam eruit….(bougie is voor verhouding er bij gelegd)
——————————————————
Dan frame aanpassen….en zitje buigen caferacerstyle…
Bakje voor Motogadget in de maak…
———————————————————
Nevada gespaakt voor-en achterwiel aangeschaft…(komen nog nieuwe banden op)
Origineel Lario achterwiel heeft remschijf in het cardan klokhuis. Nevada cardan klokhuis is anders dus moet remschijf naar ander kant gecustomized worden…past wel op achterbrug van de Lario…
———————————————————
Schijfrem voorzijde 1x erbij gekocht zo ook een linker remklauw….
Wil 2 remschijfen voor ipv 1. En dan ook nog remklauwen boven vooras monteren zoals vroeger…met compleet gereviseerde klauwen.
Voorvork is een Aprillia 125 upside down van ‘92. Past zo in kroonplaat en onderste houder. Moest wel stuurpen 20 mm verlengen en met nieuwe lagering gemonteerd, zo ook vork keerringen vernieuwd met verse vorkolie erin.
Wordt vervolgd…..
Bijlagen
Laatst bewerkt: