Moto Guzzi Lodola project

Deze week leuke spulletjes binnen gekregen. Een nieuwe uitlaat , wat rubbertjes voor de tank bevestiging en handvaten. Het lijkt mij leuk om het wit van de tank en de zijkapjes terug te laten komen in de handvaten en de voetsteunen. Ik hoop deze week de wielen te kunnen uitrichten. Ik wil dit samen met een vriend van mij doen, hij heeft hier meer ervaring mee en ik wil niet het risico lopen dat er later spaken gaan breken. De bandjes heb ik ook al binnen, er zit dus best voortgang in. Ik zit alleen nog in twijfel met de achterschokbrekers. Deze zijn echt slecht, ook nog lek. Ik heb veel gezocht maar origineel kan ik geen mooie vinden. Andere niet originelen ook niet met een lengte van 35 cm van oog tot oog die er op lijken. Iemand een idee hier om dit aan te pakken?
3A8B04CB-6BD8-4B90-B75E-F66A7A78DBE0.jpeg
9CD55942-87AC-4145-B3A2-09FA54DE2E82.jpeg
611C42B4-2681-4DF7-9300-2816345CD2D6.jpeg
 
Tja, wel gezien maar voor op deze lodola wel te duur. Als het nu om een superbike ging waarbij er echt een goede demping nodig is, dan zou ik het doen, maar om dit nu aan te schaffen voor een motor die voor nog vet demping heeft... anyway thanks voor de tip! Ik kocht een paar jaar geleden voor mijn black bomber achterschokbrekers bij TEC. Die zagen er uit als origineel, kosten iets van 60 pond, dat is leuk. Ze dempte ook nog!
 
Heeft iemand hier ervaring met het repareren van zo’n gaatje? Hoeft niet oliedicht te zijn.
260468E8-2655-42AB-A0AF-98E5B83EFE9D.jpeg
 
Deze week heb ik vakantie, volgende week ook nog
:default_biggrin:
dus lekker bezig geweest met lola. Het stuur en nog wat zaken ontbreekt nog, dat ligt bij tollenaar voor wat nieuw chrome werk. Volgende week wil ik in ieder geval de buddy opknappen. Het leer mag wel wat opgepoetst worden, en de klinknageltjes zijn verroest. Heeft iemand hier een idee waar ik zulke holle klinknagels kan krijgen? Liefst met chroom kopje, anders van RVS, of misschien glimmend aluminium? Als dat allemaal klaar is ga ik met het blokje beginnen, hopelijk gaat dat zo snel dat ik deze zomer nog naar de RDW kan voor een keuring. Al laatste, de km teller kabel! Iemand een idee waar ik deze kan krijgen? Ik vind hem alleen in Italie voor 40 euro, daar komen dan nog 24 euro verzendkosten bij, dat moet goedkoper kunnen hoop ik.
BD1EDF29-3A7E-4B6F-A128-9556CA72ED93.jpeg
CC6A2697-3FB5-4A90-95C1-8B6A10D9BF27.jpeg
3DB2AAA4-8243-412B-88FC-83EC0F2C6F8F.jpeg
E3DADEAA-D01E-44CF-B9B5-93E4576FEED3.jpeg
 
Gisteren heb ik even kunnen rijden op de Lodola, weliswaar een klein stukje want het RDW moet nog even bezocht worden. Op een klein olie lekje na (even natrekken) lijkt alles te werken. Alleen de snelheid word niet weergegeven, de kilometers worden wel geteld. Iemand toevallig nog een veglia teller liggen die werkt? Zie de foto's, zelf vind ik hem wel leuk geworden, rijd best leuk, al is het wel wennen, niet alleen is het rempedaal en het schakelpendaal omgedraaid, ook is het een omhoog en de rest naar beneden! (dat laatste deed ik vroeger ook wel, maar dan op een heel ander type fiets :+ )
IMG_1364.jpeg
IMG_1367.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Tot mijn verbazing staat hij te koop bij yesterday’s. Ik heb hem vorig jaar verkocht omdat ik het restaureren veel leuker vind dan het rijden op zo‘n oldtimer. De koper had trouwens niet veel goeds over voor yesterday’s, hij kocht hem voor eigen gebruik vertelde hij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan