Moto Guzzi Mille GT met EZS TP II zijspan

Ralfie bedoeld een telescopische raamuitzetter. 8-)

Ik heb zo'n ding in het span zitten maar ik heb hem niet op de ruit vast gemaakt.
Het vreemde is, en daarom snap ik bovenstaande foto's ook niet, als ik de ruit aan een kant aan die uitzetter of een ketting oid vast maak en ik zet de ruit open dan hangt hij gelijk scheef. Ik snap daarom ook niet dat het hierboven niet zo is.
Standaard zit er, volgens meneer engbers, een kabeltje tussen. :Y
 
En de gordels zitten er nu ook in:

1007420330_LCPNV-L.jpg

1007420794_PwqCP-L.jpg

1007407547_gjDdj-L.jpg

1007408658_wFUoG-L.jpg


Twee Sparco vierpuntsgordels en 1 tweepuntsgordel [voor het extra zekeren van de maxi cosi]. Zowel Tycho als Nica vielen in slaap tijdens het rijden...
 
Zijspanrijden is enorm rustgevend.

Netjes, volgens mij zat het er begin augustus al in toen ik je motor bij Motortoer zag staan.
 
Zijspanrijden is enorm rustgevend.

Niet om onrustige gevoelens te kweken of zo, maar “die van ons” sliepen altijd ook best wel snel in. Soms vroeg ik me dan af of het met de uitlaatgassen te maken kon hebben. Zelf in de bak gezeten op dezelfde hoogte, maar kon niets ruiken. Sommige zaken “kun” je echter niet ruiken. Kweenie. Ze hebben er niets aan over gehouden, denk ik, maar toch.

Meningen?

Richard 8-)
 
Niet om onrustige gevoelens te kweken of zo, maar “die van ons” sliepen altijd ook best wel snel in. Soms vroeg ik me dan af of het met de uitlaatgassen te maken kon hebben. Zelf in de bak gezeten op dezelfde hoogte, maar kon niets ruiken. Sommige zaken “kun” je echter niet ruiken. Kweenie. Ze hebben er niets aan over gehouden, denk ik, maar toch.

Meningen?

Richard 8-)

zolang je rijdt is dat bij iedere normale combinatie onzin, als je voor het stoplicht staat met een ongunstige wind bij een combinatie waar een uitlaatdemper tussen de bak en de motor gemonteerd zit zou het kunnen, maar dan denk ik dat je nog steeds heel wat meer binnen krijgt van de auto's die voor je staan
 
zolang je rijdt is dat bij iedere normale combinatie onzin, als je voor het stoplicht staat met een ongunstige wind bij een combinatie waar een uitlaatdemper tussen de bak en de motor gemonteerd zit zou het kunnen, maar dan denk ik dat je nog steeds heel wat meer binnen krijgt van de auto's die voor je staan

In de (duitse) zijspan-literatuur wordt daar toch anders over gedacht.
Afhankelijk van de bouw van het zijspan en de plaats van de uitlaat kan er - gemeten - een ongezond hoge concentratie CO in de bak ontstaan (juist rijdend !) door de onderdruk achter de zijspanruit.
 
Volgens mij komt het gewoon omdat passagieren in een zijspan enorm passief is. Op een rechte weg, zonnetje op je hoofd en het monotone motorgeluid. :z :z :z :z
 
In de (duitse) zijspan-literatuur wordt daar toch anders over gedacht.
Afhankelijk van de bouw van het zijspan en de plaats van de uitlaat kan er - gemeten - een ongezond hoge concentratie CO in de bak ontstaan (juist rijdend !) door de onderdruk achter de zijspanruit.


Dit kan best waar zijn.

Wat alleen ook waar is is dat ingrid in ons oude zijspannetje standaard na 5 minuten in slaap viel. En dat was een oeral bakje. Dat ding van helemaal open dus daarbij hoef je je geen zorgen te maken om uitlaatgassen.
 
Toch fijn dat de sterke arm een beetje op je spullen let :} :}
Kan je bij mij ook af en toe even langsrijden? (kan je gelijk bij JanB een bakkie doen)


Tja een rode Guzzi doet me wat,..en het is nog mijn werk ook om op andermans spullen te letten. ;)
 
Ik heb je span weer toegedekt, het blauwe zeil wapperde bijna over de weg.
Een man die het zag vond het een liefdevol gebaar zei die tegen mij _O-

Zo voelde het ook :$

Ik vind het ook heel lief van je. *O*

Ik zat op dat moment in Senegal, dus dan is het lastig om in de gaten te houden of de hoes goed blijft zitten. :$

De Guzzi zelf houdt het aardig vol, maar de uitlaten kunnen niet tegen de pekel en het slechte weer. Ik denk dat die binnenkort aan vervanging toe zijn... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan