Moto Guzzi Nevada 750 classic 2007 handleiding oliepeil

PeterGS1964

Rookie
25 mrt 2023
5
0
Ik heb deze motor particulier gekocht. Heb handleidingen gedownload... zijn 2 versies in omloop. Eentje peilen met de dop aangedraaid en eentje drukken tot de aanslag... verschil is zeker 1 cm...
Welke moet ik aahouden?
Alvast bedankt, Peter
 
Zie hier de betreffende pagina
 

Bijlagen

  • 16797805364518761297112051979266.jpg
    16797805364518761297112051979266.jpg
    206,4 KB · Weergaven: 34
Denk van niet dat om de zelfde Nevada gaat .
Is eenvoudig als je een peilstok hebt met schroefdraad dan moet er gemeten worden met de peilstok geheel ingedraaid
Zonder schroefdraad alleen ingedrukt tot aan de aanslag
Dit is al veertig jaar zo tot aan vandaag toe
Weet je dat heel zeker? Bij mijn Breva 1100 zit er schroefdraad maar moet je meten met peilstok niet ingedraaid.en 10 minuten na het rijden.
 
Denk van niet dat om de zelfde Nevada gaat .
Is eenvoudig als je een peilstok hebt met schroefdraad dan moet er gemeten worden met de peilstok geheel ingedraaid
Zonder schroefdraad alleen ingedrukt tot aan de aanslag
Dit is al veertig jaar zo tot aan vandaag toe
spreek je nu over Guzzi of het algemeen.
want als het algemeen is, verkoop je nonsens.
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Dus op deze vraag is dus nu al discussie...... maar mijn motor heeft inderdaad schroefdraad op de peilstok... en de 1 meet met ingedraaide peilstok en de ander zonder indraaien.... blijkbaar maakt het niet zoveel uit hoewel het verschil een centimeter, dus veel is.....
Zelfs in de guzzi boekjes is het verschillend.....
 
Dus op deze vraag is dus nu al discussie...... maar mijn motor heeft inderdaad schroefdraad op de peilstok... en de 1 meet met ingedraaide peilstok en de ander zonder indraaien.... blijkbaar maakt het niet zoveel uit hoewel het verschil een centimeter, dus veel is.....
Zelfs in de guzzi boekjes is het verschillend.....
Als je maar olie op je peilstok hebt als de stok er losjes insteekt.
 
Eens met de voorganger (of je draait de peilstok er voor de helft in, dan kom je in het midden uit). Belangrijker is dat je het altijd op dezelfde manier meet. Dan kan je zelf nagaan hoeveel verbruik er is.
 
Voor de Nevada ben ik zeker dat er met een ingedraaide peilstok gemeten moet worden .
Die Breva 1100 niet die is te modern voor mij en kan dus een andere methode van peilen hebben .
Dat ingedraaid peilen was voor Guzzi en dan met name voor de wat oudere modellen
Deze Nevada is van 2007. Ik weet het voor dat jaar niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan