Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen weer thuis na 5 bypasses nu voorzichtig revalideren

Dat is nogal wat, 5 stuks!

Maar inmiddels weer thuis dus dan is het goed verlopen.
Meestal merk je na zo'n behandeling al snel dat het veel geholpen heeft.

Succes met revalideren!
 
Net terug van een weekje motorvakantie naar Duitsland, Polen, Tjechie en slowakijke. Soms waren de wegen verschrikkelijk slecht maar 3200 km plezier gehad met de Guz. Hij heeft het erg goed gedaan, op 1 moment na. Na een lange rit, bij een hotel gevraagd op ze plek hadden. Geen plek, dus weer verder. Maar de Guz dacht er anders over. Klik. Maar niet aanslaan. De accu gaf 12.4 volt en daalde naar 10.4 als de startknop werd ingedrukt. Even duwen en lopen. 3km naar het volgende hotel en hij slaat weer aan net als al die keren daarna. De(gel)Accu is nagenoeg nieuw en laadt goed op. Ik lees hier dat men een zwaardere accu plaatst, maar dat verklaart niet dat hij 1x niet goed start, dan zou dat vaker moeten gebeuren toch?
 
Net terug van een weekje motorvakantie naar Duitsland, Polen, Tjechie en slowakijke. Soms waren de wegen verschrikkelijk slecht maar 3200 km plezier gehad met de Guz. Hij heeft het erg goed gedaan, op 1 moment na. Na een lange rit, bij een hotel gevraagd op ze plek hadden. Geen plek, dus weer verder. Maar de Guz dacht er anders over. Klik. Maar niet aanslaan. De accu gaf 12.4 volt en daalde naar 10.4 als de startknop werd ingedrukt. Even duwen en lopen. 3km naar het volgende hotel en hij slaat weer aan net als al die keren daarna. De(gel)Accu is nagenoeg nieuw en laadt goed op. Ik lees hier dat men een zwaardere accu plaatst, maar dat verklaart niet dat hij 1x niet goed start, dan zou dat vaker moeten gebeuren toch?

kijk even in het Breva-topic, ik heb hetzelfde probleem gehad. Nu zit er een condensator tussen de accu en de startmoter, probleem opgelost (door TLM). Gisteren na twee weken stilstand in 1 keer starten. :)
 
Is er iets meer te vertellen over die condensator? Ik lees op het Breva topic alleen maar dat het een oplossing kan zijn. Weet iemand wat voor condensator en hoe die geplaatst is?

Andere vraag: wat zou de oorzaak kunnen zijn dat de rechter handvatverwarming het niet doet? Iemand daar ervaring mee?

Als laatste nog een aanvulling op mijn Spanje avontuur. De motor opgehaald in Rotterdam. Beide spiegeles stonden niet meer goed, waarschijnlijk iemand langsgelopen oid. Onderweg naar huis viel de linker er spontaan af! De rechter was er twee jaar geleden in Duitsland al spontaan afgevallen. De kunststof bevestiging tussen spiegel en stang is niet fijn!

Nieuwe besteld bij TLM en vandaag gemonteerd. Wat overigens bij de bestelling opviel, is dat de prijs in 2 jaar tijd voor deze spiegels is gestegen van 32,11 naar 41,77 euro per stuk. Dat is ruim 25% meer.... :-(
 
Laatst bewerkt:
kijk even in het Breva-topic, ik heb hetzelfde probleem gehad. Nu zit er een condensator tussen de accu en de startmoter, probleem opgelost (door TLM). Gisteren na twee weken stilstand in 1 keer starten. :)

Dat is inderdaad een mogelijke oplossing, maar volgens mij is het probleem dat er ineens meer vermogen nodig is voor het starten, een condensator helpt dan, maar wat is de oorzaak dat er meer vermogen nodig is? komt het misschien door een overgangsweerstand? Een gecorrodeerd contact misschien?
 
TLM heeft dat bij de laatste beurt gedaan bij mijn Breva, Ik kan zo het type niet achterhalen, want hij zit in de ruimte naast de accu gemonteerd, waag er een belletje aan naar TLM of die modificatie aan de startmotor ook voor de Norge helpt. Ik vermoed van wel.
 
ok, kan ik doen als het nog eens gebeurt. Het is nu niet meer voorgekomen. op een ander forum lees ik ook een andere mogelijke oorzaak:
Sometimes the starter pinion can get jammed in the flywheel, rocking the bike in gear can free it. Als het weer eens gebeurt, dan zal ik eens heen en weer bewegen in de versnelling en daarna nog eens starten.

http://www.guzziriders.org/click-no-crank_topic3887_page4.html

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, toen de Breva die startkuren kreeg.
 
100 pagina's: moeten we deel 2 starten?

Is het een idee om dan met een meer algemeen Moto Guzzi topic te starten? Nu komen hier ook de Breva's, Stelvio's, Sports, etc bij elkaar.
 
Beide topics worden door dezelfde mensen bezocht dus voegen in 1 topic klinkt logisch....100 pagina's....is n mooi moment voor deel 2.
 
Wie heeft er een goede tip voor een motorzaak in de buurt van Harderwijk? Ben verhuisd en de Stelvio heeft een 80.000 beurt nodig. Mijdrecht is nu wat ver weg geworden.
 
Tja, ik laat tegenwoordig het onderhoud door de plaatselijke motorzaak doen. Maar pas nadat ik daar een goeie onder gevonden had.
 
Koeman motoren in Huizen. Bekend met Guzzi en wel dichterbij. In de directe omgeving van H'wijk is er weinig...
 
Ik heb het nieuwe topic aangemaakt: Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic. Gaan we daar verder. Het is wel aardig om in een eerste post ook een fotootje te zetten, dan weten de meekijkers om wat voor motoren het gaat.
 
full

Ik heb het nieuwe topic aangemaakt: Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic. Gaan we daar verder. Het is wel aardig om in een eerste post ook een fotootje te zetten, dan weten de meekijkers om wat voor motoren het gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan