Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet ziek,andere omstandigheden

Je omstandigheden kunnen toch weer veranderen ten goede? Bij ziekte is dat lang niet altijd.

Evengoed sterkte met het afscheid nemen van je Guz,..ik ben er echt aan gehecht geraakt.
 
@ Edpa: Sterkte! Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannende dagen zijn voor jullie als gezin!

Ik heb best met erg hoge (en erg lage) temperaturen gereden. Maar het windscherm heb ik nooit een probleem gevonden. Je kan altijd wat uittrekken ;) . De cilinders bij je knieën vind ik lastiger, maar ach, het hoort erbij.
 
Zojuist bezig geweest de remblokjes te vervangen.
Hoewel dat in wezen een simpel klusje is zijn dat soort dingen altijd weer een avontuur als je het zelden doet.

Ik heb al 25 jaar een inbussleutelset die ik altijd kon gebruiken.
Voor het eerst in 25 jaar blijkt er echter ook een sleutel 7 te bestaan en die zit er net niet in.

Uiteraard mijn handen opgehaald met de bouten los draaien maar gelukkig zijn mijn beschermende handschoenen nog helemaal heel... |(

Wel heb ik een uitdaging waar iemand hier hopelijk mee kan helpen.
Bij de achterste remklauw zit aan één kant door de pads een pin. Deze pin heeft aan de bovenkant een klein borgringetje.
Echter als dat borgringetje eraf is zit de stalen pin nog muurvast.
Dat wil zeggen ik kan hem bewegen wat ik wil maar ik voel dat hij nog ergens vast zit, maar waar?
Mijn ogen zijn niet zo best meer maar het lijkt of er aan de dikke kant van de pen die verzonken ligt in de remklauw ook nog een borgring zit, maar daar kan je nooit bijkomen..

Hopelijk heeft iemand hier ooit de achterremmen vervangen en kan me de truc verklappen....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet het gevoel dat het vuil is, hij beweegt maar wordt nog ergens vast gehouden...
Maar als je zegt dat je die pin er zo uit kon trekken na het verwijderen van het veertje dan zal ik er wel een tik opgeven.
 
Beetje wiebelen met je remblokjes als je het pinnetje eruit trekt. Met beleid, ik heb ze een paar weken geleden ook losgehaald bij mijn Breva. Is goed te doen.
 
Ik krijg gisteren op de snelweg een waarschuwingslampje met in het dashboard een lampje/peertje met kruis er doorheen. Allergisch voor lampjes ben ik naar de kant gegaan, maar voor ik stilstond was het al weer verdwenen. Vreemd...nu zijn er allerlei soorten waarschuwingen maar deze kon ik niet thuisbrengen. Alle verlichting doet het nog :?
Iemand ervaring mee?

@ fate: vorig jaar mijn remblokjes gedaan, de pinnen gingen er toen vrij makkelijk uit. mogelijk toch opgehoopt vuil?
 
De pinnen van de voorblokken vielen er zo uit, maar achter lijkt toch iets vernuftiger te zijn dan alleen een doorgestoken pen. Hij zit niet vast maar voelt aan alsof hij ergens door vergrendeld is.

Maar ik ga er straks eens een tik opgeven en dan zien we het.
 
Lampje in je dashboard is de aanduiding van een knipperlicht dat het niet doet. Als ike niet vergis geeft het ook aan of het links of rechts is. Voor of achter geeft het niet aan...
 
Geen lampjes meer gezien maar wel lekker getoerd. Helibars zijn vooral bij kort stuur en draaiwerk duidelijk een verschil. Mooie brom uit de nieuwe uitlaat. Ik helemaal happy 😎
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer terug na ruim 1800 kilometer Spaanse costa's en bergen. Alles veilig gereden en veel plezier beleefd aan de Norge.

Een paar dingen die te melden zijn:

Het weer was extreem; soms 11 graden in de bergen, dan weer 28 graden door een dorpje in een dal. Gelukkig op de dag voor vertrek toch een regenbroek in mijn handbagage gedaan (alle kleding was met de motor mee op transport per vrachtwagen naar Barcelona). Die broek heeft me gered, niet alleen tegen de kou, maar ook tegen de bakken met regen die we soms over ons heen kregen. Zoveel regen, dat zelfs mijn vizier (Schubert C4) condens doorliet. Dat is een garantie kwestie en al weer opgelost.

Een koplamp is uitgegaan. Weet niet of dat vocht is of een defect lampje. Gelukkig heeft de Norge er twee :-) Vervangen is wat lastig. Eigenlijk moet de neus eraf, maar hopelijk lukt het deze keer ook zonder die nare demontage.

Rechter handvat verwarming (!!) is uitgevallen. Oorzaak onbekend, als de motor terug is, maar eens uitzoeken. Is het frappant dat ook de rechter koplamp stuk is???

Na een tankbeurt startte de Italiaanse dame opeens niet meer. Geen stroom..... Aangeduwd en daarna geen problemen meer. De accu is een jaar oud, als het weer gebeurt zal ik die zwaardere accu plaatsen en dus ook de accu bak aan gaan passen.

Het scherm wilde op gegeven moment wel omhoog, maar niet meer naar beneden. Heb hem met de hand in de laagste stand gezet en niet meer versteld. Ook maar weer eens open schroeven en de oorzaak bekijken. Eerder ook al stroring mee gehad, toen op weten te lossen. Ik verwacht dat al het vet uitgespoeld is..

Kleding was goed gekozen. Een zomer jas / een doorwaai jas / cool thermo ondergoed en een spijker motorbroek. Bij kou en regen kon ik een DiFi regenpak aandoen en dat was dus inderdaad nodig. Waterdichte motor schoenen (geen laarzen).


@guzmar
Dank voor het scherm aanbod. Te laat gelezen. Inmiddels niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan