Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen alarm standaard. Het is voor de verzekering misschien wel fijn, maar in de praktijk levert het nog wel eens vervelende problemen op. Wel een contactsleutel-herkenning-beveiliging. En het rempedaaltje is stevig genoeg.

Super, hé, de bescherming tegen de elementen!

En nu foto's? :P
 
Zie de immobilizer als een startblokkering. Indien er een onbekende sleutel (maar die wel gewoon past) geplaatst wordt, zal de motor wel op contact gaan maar niet starten.

Wat betreft alarm. Vraag goed na welke verzekeringsvoorwaarden er gekoppeld zitten aan het alarm.

Mijn huidige motor is All-Risk verzekert. Omdat er geen alarm op zit, vervalt de dekking voor diefstal de rest blijft in tact. Heb ik geen problemen mee. Heb deze verzekering vooral voor schade.
Vaak vervalt de 'plicht' voor een alarm als de motor een bepaald aantal jaren oud is.

Wat betreft het achteraf in/opbouwen van een Alarm. In praktijk blijkt dat een achteraf ingebouwd alarm relatief veel electrische problemen geven. Soms meer dan je lief is. Daarbij komt dat Guzzi een Italiaan is. Dat betekent in praktijk dat deze gevoeliger zijn voor 'gepruts' aan de electronica.
Heb een Aprilia Shiver en een Fiat Punto Evo gehad. Beide voertuigen hebben me nooit laten staan en zijn betrouwbaar. Heb nu een Honda motor en een Volvo als auto. Als ik dat met elkaar vergelijk merk je gewoon heel goed dat de Italiaanse producten niet zonder electronische eigenaardigheden zijn.
 
Ah kijk da's helder. Al doende leert men. Ga vanavond s dashboard verkennen. En s bekend raken met koffers op n af. Die handigheid wil ik erin hebben.
 
Als het goed is komt de foto erbij.....het was goed weer om buiten te zijn. :]
full
 
Ondanks dat ik blij ben met mijn Crosstourer en de enige proefrit die ik gemaakt heb met een Norge tegen vond vallen, vind het ik het nog steeds een chic apparaat.

Veel plezier en veilige kilometers gewenst,
 
Wou, wat mooi! Het is of ik de mijne zie staan ;) . Leuk toch de verschillende details. Maar ik mis het adelaartje op de neus. Daar blijft de poetslap bij mij altijd achter haken. Dus dat is geen gemis. Weinig krasjes en zo.
 
Gracias, ben er ook er verguld mee. Ik laat em iedereen zien die ik ken. Maar verder ben ik niet ijdel hoor 😝.
Ik heb alleen geen code vd boordcomputer. Helaas kon TLM me niet verder helpen. Foefjes om systeem te overrulen? ( kon t niet op guzzitech vinden)
 
Die was ik al wel tegen gekomen, maar dat is toch niet de code die je kan gebruiken om in noodgevallen te starten? Ik kreeg de tip om dan 00000 te proberen of de laatste 5 cijfers van de vin nrs maar weet niet of dat echt werkt. Iemand ervaring mee?
( zo'n situatie doet zich niet snel voor maar je zal maar in Timboektoe staan...)
 
Als je alle twee de sleutels hebt, is er een mogelijkheid om zonder de code een nieuwe code in te voeren. Ik zal even gaan zoeken, heb ergens de handleiding daarvoor.
 
Ja maar daar ga ik al...ik kreeg drie sleutels en dacht nog dat is mooi...maar 2 zijn er van de kofferset en 1 voor de motor. ...ik ga nog even het gesprek aan met de dealer...
 
@ Jato, ik heb inmiddels gevonden wat je bedoeld. (Naast manual is er dus ook een service manual blijkt). Dan heb ik 2 sleutels nodig, die ik niet heb. Las het adres van Brehm in Almelo, eens kijken wat zij kunnen aangezien ze ook de code van de eerste sleutel zouden kunnen overnemen (schijnt)
 
Matz, ik heb de code om te starten als de sleutel niet herkend werd (na een regenbui op het slot, bijvoorbeeld) wel eens gebruikt. Waarschijnlijk is het oorspronkelijk bij iedereen dezelfde. Het lijkt me alleen niet handig om die hier op internet te zetten. Ik probeer je een PB te sturen.

Heb je de code nu al nodig?
 
Laatst bewerkt:
Motordealer heeft nogmaals TLM gebeld...en geholpen met resetten vd code: Job done!
Nu alleen nog sleutel laten bij maken.
 
Laatst bewerkt:
A.s zatererdag ga ik weer een poging doen om in Nijmegen te geraken om een testrit te maken op de Norge, de vooruitzichten zijn beter omdat ik nu niks geplant hebt
 
Zou heel goed kunnen.

Het is ook goed mogelijk dat er echt wat mis was met dat exemplaar want snel vond ik hem ook niet. Maar heb hem ook niet hoog de toeren in gejaagd.

Dat het heel wat anders is dan de Norge is duidelijk dus wat het ook was ik ben blij dat ik iets gevonden heb wat me hardop laat lachen onder mijn helm.

Nou alleen die kl*te pekel nog van de weg.
Zit ff alles mee te lezen , heb dus zelf ook een FJR maar ik mis ook iets hij is echt wel sterk en snel maar daar moet je boven de 6000 t/m voor zijn.
Het is verder een hele fijne fiets maar zonder emotie, vandaar dat ik ook ff ga kijken bij Guzzi, heb ook op een RT1200 gereden maar daar zit helemaal geen pit in, phhh wat een slome fiets , rijd verder super hoor maar dat was het ook niet.
 
De Guzzi rijdt gevoelsmatig veel krachtiger dan een BMW . Volgens de cijfers is dit gelijk of zelfs een beetje in het voordeel van de BMW. Je kunt met de Guzzi per ongeluk in zijn 2 wegrijden,..ik zie dat nog niet gebeuren met een Beier.

Wel een lange rit maken als het kan, een Guzzi is is in meerdere opzichten onvergelijkbaar met andere motoren. (Ook in het negatieve als je heel eerlijk bent) Ik kwam van een Bandit 1200S. Guzzi de fijnste fiets die ik gehad heb in 31 jaar.

(ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het geen allemansvriend is)

full
 
Vandaag begonnen op de 100 bravia, erg leuke fiets er zat een ruitje op de bescherming was net als de FJR.
Maar wat een lol onderweg hele fijne stuurfiets, ook bij het optrekken en met mijn maat mee(FJR) kun je hem gewoon goed bijhouden en tot 120 is er niets aan de hand , daarboven is het qwa wind niet zo leuk meer.

Daarna de Norge 1200 , hij lijkt wat soepeler te lopen als de 1100 trekt beduidend harder en is een echte toerfiets, ontspannen op de autobaan , geen gebulder aan de kop heerlijk.

Maar heb je (in mijn geval ik ) dit nodig, ik rij het liefst geen autobaan regen heb ik een hekel aan en rij van het voorjaar tot de herfst voor mijn plezier.

Toch weer een moeilijke keuze , ik kwam er met de inruil prijs niet uit dus ik hoef de keuze nog niet te maken, maar een hele ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan