Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

ik had nog even een vraagje over de eind demper.
al is het geluid al heel mooi. toch zou ik het geluid wel iets donkerder willen hebben.
Hebben jullie hier ervaring mee ? Als ik youtube filmpjes kijk hoor ik dat er ook dempers zijn die er meer een race geluid van maken :-( dat is niet wat ik wil. zoek echt een mooie doffe roffel.

wie heeft hier ervaring in ?
 
Ik heb een Agostini gemonteerd (onder mijn Breva 1100); geeft een donkerder geluid en merkbaar betere prestaties. Of het te sportief wordt is moeilijk te beoordelen, want is subjectief. Is ook erg moeilijk te beoordelen op basis van YouTube, althans dat is mijn ervaring. Heb onlangs een filmpje gezien en gehoord, maar geluid komt niet goed over: veel meer hoge en midden tonen en weinig lage tonen in vergelijking met de praktijk.

Suggestie: op 20 mei komen luisteren?
 
dank voor je reactie. zat zojuist ook naar Agostini op internet te kijken. Begrijp idd dat het geluid niet goed overkomt op youtube. maar net welke mic er is gebruikt. maar goed.

ik zie zo 1 - 2 - 3 ook niet waar ik hem zou kunnen bestellen.

Had er heel graag bij willen zijn 20 mei. helaas moet ik werken :-(
 
Wat die Agostini demper betreft, volgens mij had Juro een maand of wat geleden er een over. Past wel heel mooi bij de motor! En ik lees wel mee, maar ik doe niet zoveel met de Guzzi de laatste dagen. Een lenteritje in de buurt, dat is het wel zo'n beetje. Niet om over (naar huis) te schrijven ;)
 
Hier ook een (trouwe!) meelezer!

Navigatie: mooie plek. Mijne zit ook aan zo'n dwarssteun, maar te laag. Hoger plaatsen kan wel, maar dan is de voedingskabel te kort... grrr... Maar weer eens naar kijken en oplossen!

Wat die demper betreft; ik heb een Laser uitlaat. Schijnt achter mij erg fraai te klinken ;-)
 
Iemand nog een tip over een spiegel? Op mijn Breva 1100 zitten die ovale chromen spiegels van de Griso en Breva 850. Ik heb er al eens een gebruikt nieuw setje opgezet vanwege de roest. De tweede set is ook niet meer te redden. Iemand hier tips voor iets dat past en goed smoelt?
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben er nog steeds.
Mooie navigatiesteun. Ziet er gelikt uit!
Wat betreft de demper: ik rij met een Breva 1200 en heb een Agostini gemonteerd.
Deze heeft een mooi donker geluid, maar in mijn beleving is het niet te ...
Je kunt hem bij Stein-Dinse bestellen, maar ook bij Agostini in Mandello. Heb ik ook gedaan. Ze kunnen daar engels en reageren best snel op mail e.d. Een paar jaar geleden tenminste.
De db-killer ben ik al eens verloren, maar die kun je bij Stein-Dinse ook zo los bestellen.
Koop wel een demper met E-keur zodat je in Duitsland en andere landen aan de wetgeving voldoet.
Ik heb mijn spiegels vervangen door de spiegels die o.a. op de Stelvio zitten. Deze trillen ook minder dan de chromen exemplaren.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben er nog steeds.
Mooie navigatiesteun. Ziet er gelikt uit!
Wat betreft de demper: ik rij met een Breva 1200 en heb een Agostini gemonteerd.
Deze heeft een mooi donker geluid, maar in mijn beleving is het niet te ...
Je kunt hem bij Stein-Dinse bestellen, maar ook bij Agostini in Mandello. Heb ik ook gedaan. Ze kunnen daar engels en reageren best snel op mail e.d. Een paar jaar geleden tenminste.
De db-killer ben ik al eens verloren, maar die kun je bij Stein-Dinse ook zo los bestellen.
Koop wel een demper met E-keur zodat je in Duitsland en andere landen aan de wetgeving voldoet.
Ik heb mijn spiegels vervangen door de spiegels die o.a. op de Stelvio zitten. Deze trillen ook minder dan de chromen exemplaren.

Bedankt,..

Chroom vind ik iets gepaster voor de naked maar functie is belangrijk.
 
Nou leuk om te horen dan , kan geen ikoontjes plaatsen ik weet niet waarom , ik vind het zelf altijd wel leuk een duimpje of zo.
Ik vind de demper van het nieuwere type norge mooi.........
 
Lees ook trouw mee maar beetje druk met werk...waarbij ik me op de motor verplaats.agostini demper staat ook bij mij op verlanglijstje. Had Juro paar week terug ge PBt maar nog geen reactie. Hyperpro setje staat ook op verlanglijstje. Vind em op snelheid wat vaag in de bochten, zeker met wind.
Had nu 2 dagen n passagier en dat trok de voorkant ook niet lekker. Achter flink opgedraaid maar toch voelde het voor merkbaar lichter. Inmiddels in nhalf jaar 5000 km verder, ondanks ook de vorst.
 
heb ook bij de Agostini gekeken. maar zover ik kan vinden kan je alleen de ronde nog bestellen.
die oogt wat smal voor me gevoel. helemaal op het einde. er is/was ook een ovaal model kwam ik tegen op internet. Die vind ik heel mooi. maar die vind ik nergens meer. De V8 demper vind ik ook mooi. maar die heeft ook niet zo'n donker geluid toch ? Ook ik heb me bedenkingen over de vering van de motor. moet eerlijk zeggen. ik heb echt voor mijn gevoel nog nooit zo'n fijne motor gehad. eentje waar ik me heel zeker op voel. maar soms in de bochten merk ik soms ook een vreemd gevoel. Doet de Hyperpro zo veel beter ?

Heb nu eerst geïnvesteerd in HeliBars.(komen als het goed is morgen binnen) kreeg na 2 uurtjes rijden hele strammen ellebogen .

Wordt allemaal vervolgd :-)
 
Oooo daar zijn dus meerdere varianten in. nou dan moet ik me daar dan ook maar eens in verdiepen. maar begrijp dat er meerdere zijn die de vering hebben aangepast
 
Ik hou t budget n beetje in de gaten maar las dat de combikit veren van hyperpro al positieve reacties had en voor 240,- is dat toch wel aantrekkelijk. Let wel: Ik wil n verbetering maar ben geen racemuis....dan zou n Ohlins het wel waard zijn.
 
Ohlins, Wilbers, Hyperpro ze leveren allemaal vergelijkbare setjes tegen min of meer vergelijkbare prijzen. Hyperpro is eigenlijk de bekendste op dit gebied.
 
Hyperpro is de bekenste ,maar ik vind het niet de fijnste, kies dan voor Wilbers van HK Supspension, deze is veel soepeler , ik vind Hyperpro hard.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer er de 20e bij te zijn, kunnen belangstellenden de Agostini uitlaat zien en horen. Het berichtje is bij mij nooit aangekomen. Probeer het nog eens als je wilt, eens kijken waar dat binnenkomt... *D
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan