Moto Guzzi SP 1000 tripteq Heeler

Ooit op mijn Guzzi zat zo'n stuur. Ik vind het een vreselijke zithouding en raar uiterlijk. Ik zou er een cross stuur op zetten.
 
Ziet er sjiek uit G!
En gelijk alles mooi zwart!

En dat stuur: Ciska is niet zo heel erg groot, dus ik denk dat t voor haar wel fijn is dat t aardig naar haar toe staat
 
HAHAHA het stuur! ik heb nog een stuk of 8 liggen maar zoals @EHE al zei, mijn vrouw, Cisca, is slechts 1.63m en moet er een stuur op dat dichterbij haar staat.
ik zet er ook nog een kleine windscherm of misschien een stuurkuip.
 
heb een dekzeil gescoord maar van het hoge model en die willen wij niet dus aanpassen wij deze.
hij is nog niet klaar uiteraard maar het begin is er.
zal wel niet perfect worden maar dat is ook te verwachten, van een handschoen is het ook lastig een sok te maken.
IMG_6454.JPG
IMG_6464.JPG
IMG_6465.JPG
IMG_6466.JPG
IMG_6467.JPG
 
lexan 3mm is zo te buigen maar zoals ik kan zien niet nodig omdat de ronding groot is. evt aan de bovenzijde een alu profiel mee buigen. gaat nooit meer kapot
 
lexan 3mm is zo te buigen maar zoals ik kan zien niet nodig omdat de ronding groot is. evt aan de bovenzijde een alu profiel mee buigen. gaat nooit meer kapot
Precies, ik heb daar net een nieuwe ruit voor de Ural bak van gemaakt. Zet je mooi rond. Met de restjes heb ik wat geëxperimenteerd en je kunt het zelfs haaks omzetten.
 
Lijkt eenvoudig ?????
Denk ik wel. Ik zou proberen een sjabloon te maken van karton of iets anders duns wat je er mooi omheen kunt vouwen. Dat overzetten op het materiaal. Je kunt het met een decoupeerzaag zagen en de randjes schuren.
 
Denk ik wel. Ik zou proberen een sjabloon te maken van karton of iets anders duns wat je er mooi omheen kunt vouwen. Dat overzetten op het materiaal. Je kunt het met een decoupeerzaag zagen en de randjes schuren.
Ik zou het met een millimeter schijf op de slijptol doen. Bij een dcoupeerzaag heb je het risico dattie een keer hapt. Met een slijpertke is dat niet, kun je net wat rustiger werken.
 
Voorloop!
EHE en ik hebben het wel eens hierover gehad betreft de suzuki. De span staat nu op +/- 35cm voorloop.
Ik persoonlijk vind dit best veel maar het geeft wel veel stabiliteit in de linkerbocht maar veroorzaakt veel wringen aan het span wiel.
de suzuki weegt +/- 250kg en heeft een wiel basis van +/- 1500mm.
ik denk dat de spanwiel eerder tussen 25 en 30cm zou moeten.
ik gooi het er maar uit, wat denken jullie van de 35mm voorloop?
 
'Vroegah' hadden ze toch zoiets als 'het gewicht in kg=cm voorloop'? Ik weet dat ze bij de modernere sportcombi's zoals de naafbesturings-spannen als de mijne (Ahum, 26 jr oud:?) en de ultra-hyper-moderne 3-states spannen veel langere voorlopen toepassen.

Ik vind zelf, bij een span met een gewone schommel, tussen de 25 en 30 prettig. Dat heeft de K met ural bak en rijdt erg goed, weinig tot geen wringen, krijg hem niet op z'n neus.. Gewoon goed.
Staat op 27 en dat is puur gedaan omdat dat praktisch uitkwam met het hulpframe.

Ik heb weleens van een oude rot geleerd. Zoals het span staat, draai het stuur helemaal naar links en dan moet het zijspanwiel zo min mogelijk 'schuiven/wringen'. Heeft bij mij altijd goed gewerkt.

Hoe rijdt het nu en hoe makkelijk kun je het veranderen? Dat is ook belangrijk natuurlijk.
 
Ik ga uit van 30cm. Ik heb ook met 20cm gereden op de MZ maar dan ben je elke linker bocht aan het vechten om je achterwiel op de grond te houden. 40cm vind ik meer voor ultra sportieve spannen.
30cm en een beetje geeft een wendbaar span waar je ook nog op redelijke snelheid een rotonde mee kan nemen.
 
Ik zal t nog eens na kunnen meten, maar volgens mij had ik mijn GL met EZS ook op 35cm gezet...

Van de TRX weet ik t zeker, want daar staan de maten nog op werk tafel geschreven...
 
Voorloop!
EHE en ik hebben het wel eens hierover gehad betreft de suzuki. De span staat nu op +/- 35cm voorloop.
Ik persoonlijk vind dit best veel maar het geeft wel veel stabiliteit in de linkerbocht maar veroorzaakt veel wringen aan het span wiel.
de suzuki weegt +/- 250kg en heeft een wiel basis van +/- 1500mm.
ik denk dat de spanwiel eerder tussen 25 en 30cm zou moeten.
ik gooi het er maar uit, wat denken jullie van de 35mm voorloop?
Ja hoor ,voorloop 350 mm is de maat voor een beetje zijspan ...
op de cbrxx had ik ook maar iets van 250 mm , en is niet te doen , wilt steeds op de neus gaan in linker bochten ( vering speelt daar ook een grote rol in )
op mijn laatste staat hij ergens op 270/280 mm en is op zich redelijk goed maar hij gaat toch nog wat vooruit moeten hoor , 320 mm had ik hem graag gehad
 
Ik heb weleens van een oude rot geleerd. Zoals het span staat, draai het stuur helemaal naar links en dan moet het zijspanwiel zo min mogelijk 'schuiven/wringen'. Heeft bij mij altijd goed gewerkt.

denk dat het te maken heeft met de breedte van het zijspan ( spoorbreedte ) hoe breeder hoe meer hij schuift denk ik ??
spoorbreedte zou ook ergens rond 1350 mm moeten zitten ( heb ik mij laten vertellen ) daar zit die van mij ook nog 20 cm over , hoop van ergens een 10 cm
te kunnen sprokkelen maar de 20 kan ik nooit halen ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan