Moto Guzzi Stelvio NTX 365 dagen per jaar?

1 aug 2010
1
0
Nu mijn Suzuki Black Rhino total loss is verklaard, ben ik op zoek naar een nieuwe motor.
Hij wordt het hele jaar gebruikt(woon-werk verkeer), staat buiten onder een afdekzeil. Ik zal ongeveer 15.000 Km per jaar gaan rijden. zoek toch weer een motor in het zelfde segment. Moet uitgerust zijn met zijkoffers en allerlei soorten bescherming.

Met de Black Rhino heb ik nooit problemen gehad, ik ben vrij onderhouds lui.
Het makkelijkst is het om weer dezelfde motor te nemen.

Alleen nu heb ik mijn oog laten vallen op de Stelvio NTX(2009, 18.000 Km), heb er ook al op proef gereden, Helemaal fantastisch. Dit is voor mij echt motorrijden, het geluid, het getril,het vermogen, breed stuur.

Maar......., is het verstandig. wat zijn de onderhoudskosten? Heb ik na een jaar een hoop roest onder mijn afdekzeil staan. Slaat pekel harder toe op dit merk motor.
Zijn er nog andere wetenswaardigheden?
 
Nu mijn Suzuki Black Rhino total loss is verklaard, ben ik op zoek naar een nieuwe motor.
Hij wordt het hele jaar gebruikt(woon-werk verkeer), staat buiten onder een afdekzeil. Ik zal ongeveer 15.000 Km per jaar gaan rijden. zoek toch weer een motor in het zelfde segment. Moet uitgerust zijn met zijkoffers en allerlei soorten bescherming.

Met de Black Rhino heb ik nooit problemen gehad, ik ben vrij onderhouds lui.
Het makkelijkst is het om weer dezelfde motor te nemen.

Alleen nu heb ik mijn oog laten vallen op de Stelvio NTX(2009, 18.000 Km), heb er ook al op proef gereden, Helemaal fantastisch. Dit is voor mij echt motorrijden, het geluid, het getril,het vermogen, breed stuur.

Maar......., is het verstandig. wat zijn de onderhoudskosten? Heb ik na een jaar een hoop roest onder mijn afdekzeil staan. Slaat pekel harder toe op dit merk motor.
Zijn er nog andere wetenswaardigheden?


Stelvio = Italiaans = veel onderhoud

Balck Rhino = blok van SV :} = minder onderhoud.
 
Stelvio = Italiaans = veel onderhoud

Balck Rhino = blok van SV :} = minder onderhoud.

goed onderbouwd :N

maar ik heb geen idee.
vraag me trouwens wel af of je die trillingen op de lange duur fijn vind :?

is hier geen Guzzi topic? misschien kun je 't daar ook ff vragen
 
Is het niet zo dat motorisch de guzzi's onderdelen lenen van BMW??
Volgens mij is het iig een erg degelijk merk..
 
Is het niet zo dat motorisch de guzzi's onderdelen lenen van BMW??
Volgens mij is het iig een erg degelijk merk..

Niet echt, bij de oudere guzzi's (V50 enzo) zitten er nog wel eens dezelfde spullen op als de BMW boxers uit diezelfde tijd. Contactpuntjes, dynamo, diodebrug enzo.
 
Aan die guzzi zitten veel mooie gefreesde alu onderdelen, die kunnen niet zo goed tegen pekel.
De oudere guzzis staan bekend als betrouwbare motors omdat ze redelijk simpel zijn, geen idee hoe `t met die nieuwe zit.
Onderhoud zou nog wel eens mee kunnen vallen, door het dwarsgeplaatse v twin blok kan je overal heel makkelijk bij. Dingen als kleppen stellen en bougies vervangen gaat bij zo`n ding veel sneller als bij een v strom.
 
Ben een beetje bevooroordeeld (Guzzi liefhebber) maar Guzzi is best een betrouwbaar merk. Het draaiende gedeelte gaat nooit kapot wel wat lullige dingetjes zoals koppelings-of teller kabeltjes. Ik heb er zelf jaren met plezier op gereden. Laat wel het onderhoud doen bij een dealer die het merk kent. Bijvoorbeeld Lamers in Nijmegen.

Jammer genoeg zijn ze de laatste jaren nog duurder geworden, in aanschaf, dan BMW's, zucht...... Wel veel leuker! *O*
 
Ik walg echt van dit soort onjuiste en onterechte uitspraken die nergens op slaan.

Inderdaad die gozer weet helemaal niet waar die het over heeft.
Bij Italiaanse motoren kan je ook helemaal niet zo veel onderhoud doen, want de helf van de motor verlies je tijdens het rijden.. valt niks meer te onderhouden..
Barrels *O*
 
Toch mooi dat je hier op motorforum altijd van die genuanceerde en goed onderbouwde uitpraken vindt.

Ik heb afgelopen jaar een nieuwe stelvio gekocht, en er in een jaar 11000 km mee gereden. Behalve de beurten volgens boekje heeft ie geen onderhoud gehad. En verder ook niks nodig gehad!
Beurten zijn per 10.00 km. Aangezien je van plan bent een gebruikte te kopen, zijn eventuele kinderziekten al opgelost.
Wbt het hele jaar rijden, Ik denk dat je wel wat aan preventieve bescherming moet doen om de winter roestvrij door te komen. Ik zag wat lichte (vlieg)roest op de spaken van het voorwiel. Maar er is op het MGCN forum een topic waar je alle dingen die ooit voorgekomen zijn kan vinden.
Het blok is geheel nieuw ontwikkeld, en deelt geen onderdeel met oudere modellen. Gelukkig blijkt het blok gewoon goed, enige puntje waren verkeerd geharde nokvolgers bij de eerste serie, maar dat is via een recall bij iedereen preventief opgelost.

O ja, en er is niks afgevallen. Hij start ook altijd. Het ding is wat dat betreft net zo saai als een japanner.
DSC00018.JPG
 
Laatst bewerkt:
Aan die guzzi zitten veel mooie gefreesde alu onderdelen, die kunnen niet zo goed tegen pekel.
Welke motor kan wel goed tegen een winter doorrijden met minimaal (schoonmaak) werk. Pekelwate r komt uiteindelijk toch overal bij een motor en dat ga je echt wel merken.
 
Als je een motor 365 per jaar gebruikt,zal het allemaal wel meevallen.
Alleen de levering van onderdelen is wat minder bij moto guzzi.
Maken voortaan mooie motoren vindt ik .
Ik ken een guzzi rijder rijd ook dagelijks,heeft nog contactpunten,doet hem niet weg.
Zelfde geld voor een man met een MG Ouoaka? ik weet niet hoe hij heet,is ook een
1100 all-road jaren eind 90 denk ik,wil ook niks anders.
Een stelvio is wel heel mooi.
 
Als je een motor 365 per jaar gebruikt,zal het allemaal wel meevallen.
Alleen de levering van onderdelen is wat minder bij moto guzzi.
Maken voortaan mooie motoren vindt ik .
Ik ken een guzzi rijder rijd ook dagelijks,heeft nog contactpunten,doet hem niet weg.
Zelfde geld voor een man met een MG Ouoaka? ik weet niet hoe hij heet,is ook een
1100 all-road jaren eind 90 denk ik,wil ook niks anders.
Een stelvio is wel heel mooi.


Bijna goed. Een Quota. Dat ding heette zo omdat er zoveel aframmelde dat elke agent moeiteloos zijn quotum haalde als hij er eentje aan de kant zette. :+
 
Laatst bewerkt:
Nu mijn Suzuki Black Rhino total loss is verklaard, ben ik op zoek naar een nieuwe motor.
Hij wordt het hele jaar gebruikt(woon-werk verkeer), staat buiten onder een afdekzeil. Ik zal ongeveer 15.000 Km per jaar gaan rijden. zoek toch weer een motor in het zelfde segment. Moet uitgerust zijn met zijkoffers en allerlei soorten bescherming.

Met de Black Rhino heb ik nooit problemen gehad, ik ben vrij onderhouds lui.
Het makkelijkst is het om weer dezelfde motor te nemen.

Alleen nu heb ik mijn oog laten vallen op de Stelvio NTX(2009, 18.000 Km), heb er ook al op proef gereden, Helemaal fantastisch. Dit is voor mij echt motorrijden, het geluid, het getril,het vermogen, breed stuur.

Maar......., is het verstandig. wat zijn de onderhoudskosten? Heb ik na een jaar een hoop roest onder mijn afdekzeil staan. Slaat pekel harder toe op dit merk motor.
Zijn er nog andere wetenswaardigheden?

Lijkt me een gave bak :Y

Roest krijg je van de winter op den duur bij elke motor wel mee te maken denk ik. Op de Fazer had ik er ook een klein beetje van (voorvorken), maar dat was zo weg toen ik de fiets na de winter eens goed schoonmaakte.

Ben benieuwd wat de prijs is die er gevraagd wordt voor een 2e hands Guzzi. Internet maar weer eens afspeuren :)
 
Toch mooi dat je hier op motorforum altijd van die genuanceerde en goed onderbouwde uitpraken vindt.

Ik heb afgelopen jaar een nieuwe stelvio gekocht, en er in een jaar 11000 km mee gereden. Behalve de beurten volgens boekje heeft ie geen onderhoud gehad. En verder ook niks nodig gehad!
Beurten zijn per 10.00 km. Aangezien je van plan bent een gebruikte te kopen, zijn eventuele kinderziekten al opgelost.
Wbt het hele jaar rijden, Ik denk dat je wel wat aan preventieve bescherming moet doen om de winter roestvrij door te komen. Ik zag wat lichte (vlieg)roest op de spaken van het voorwiel. Maar er is op het MGCN forum een topic waar je alle dingen die ooit voorgekomen zijn kan vinden.
Het blok is geheel nieuw ontwikkeld, en deelt geen onderdeel met oudere modellen. Gelukkig blijkt het blok gewoon goed, enige puntje waren verkeerd geharde nokvolgers bij de eerste serie, maar dat is via een recall bij iedereen preventief opgelost.

O ja, en er is niks afgevallen. Hij start ook altijd. Het ding is wat dat betreft net zo saai als een japanner.
[afbeelding]

Praktijk ervaring waar TS wat aan heeft :} :}
Mijn broer rijdt een Breva 1100 en heeft ook geen problemen!
Een motor met karakter zonder gezeur *O*
 
Laat ze toch zeuren over Italiaans spul. Ik heb zelf een Ducati, en daar deugt natuurlijk ook niets van. Het meeste gelul komt van mensen die nog nooit een Guzzi van dichtbij hebben bekeken. Ik denk dat TS wel in staat is om de reacties met enig nut eruit te pikken.
 
Laat ze toch zeuren over Italiaans spul. Ik heb zelf een Ducati, en daar deugt natuurlijk ook niets van. Het meeste gelul komt van mensen die nog nooit een Guzzi van dichtbij hebben bekeken. Ik denk dat TS wel in staat is om de reacties met enig nut eruit te pikken.

Ja dan vraag je er zelf om :+ :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan