Moto Guzzi Stelvio NTX 365 dagen per jaar?

Ik geloof dat er tegenwoordig geen slechte motoren meer gemaakt worden (de Chinese rotzooi uitgezonderd)
Mijn voorkeur gaat naar de merken met karakter.
Met op één Triumph, maar ook KTM, Ducati, Moto Guzzi, Moto Morini.
Geen dertien in een dozijn fiets. Met karakter en soms zijn nukken

Met mijn Triumph geen problemen gehad buiten een accu die niet goed was om.
Mijn Broer geen problemen met zijn Moto Guzzi
Een maat van mij is met zijn KTM 660 adventure naar de Zuid Kaap gereden zonder problemen.

Gewoon de motor kiezen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Met netjes onderhoud kan alles 365 dagen per jaar gebruikt worden zonder problemen.
 
Ik geloof dat er tegenwoordig geen slechte motoren meer gemaakt worden (de Chinese rotzooi uitgezonderd)
Mijn voorkeur gaat naar de merken met karakter.
Met op één Triumph, maar ook KTM, Ducati, Moto Guzzi, Moto Morini.
Geen dertien in een dozijn fiets. Met karakter en soms zijn nukken

Met mijn Triumph geen problemen gehad buiten een accu die niet goed was om.
Mijn Broer geen problemen met zijn Moto Guzzi
Een maat van mij is met zijn KTM 660 adventure naar de Zuid Kaap gereden zonder problemen.

Gewoon de motor kiezen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Met netjes onderhoud kan alles 365 dagen per jaar gebruikt worden zonder problemen.

Accu kan bij ieder merk kapot gaan, zo ook mijn Yammie.

Moto Morini heb ik wel wat dubieuze verhalen over gehoord.
Maar hoeveel daar waar van is :? Hoor ook dat Morini het financieel heel moeilijk heeft op het moment.

Maar Guzzi heb ik eigenlijk nooit slecht over horen spreken (naast het uiterlijk).
 
Leuk. Ik overweeg een Norge te gaan rijden. Ook veel ongevraagd advies over storingen. Volgens de Moto Guzzi Club valt dat best mee. Wat kleine zaken die te voorkomen zijn. Verder km-vreters.
Ik rijd ook 's winters en mijn kawa heeft er al 3 doorstaan. Een paar kleine plekjes die wat bruiner zijn dan af fabriek. Gewoon inspuiten en af en toe met koud water afspoelen als het boven nul is. Het inspuiten af en toe herhalen.

Waar je met plezier op rijdt is veel meer waard dan al dat geleuter over mogelijke storingen. Mijn proefrit op een nieuwe BMW was 10m: uit het parkeervak en weer in het parkeervak. :?
 
Ik geloof dat er tegenwoordig geen slechte motoren meer gemaakt worden (de Chinese rotzooi uitgezonderd)
Mijn voorkeur gaat naar de merken met karakter.
Met op één Triumph, maar ook KTM, Ducati, Moto Guzzi, Moto Morini.
Geen dertien in een dozijn fiets. Met karakter en soms zijn nukken

Met mijn Triumph geen problemen gehad buiten een accu die niet goed was om.
Mijn Broer geen problemen met zijn Moto Guzzi
Een maat van mij is met zijn KTM 660 adventure naar de Zuid Kaap gereden zonder problemen.

Gewoon de motor kiezen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Met netjes onderhoud kan alles 365 dagen per jaar gebruikt worden zonder problemen.


Amen.
 
Guzzi onderhoud is niet duurder dan bij andere motoren. Het is zelfs goedkoper dan het onderhoud van een Vstrom (Black Rhino is toch Vstrom??)

Dat komt omdat de service intervallen 10k kilometer zijn ipv 6k (mijn vstrom moest iig elke 6k naar de garage) en door de cardan.

Een Stelvio is een kwalitatief goede motorfiets maar zoals eerder opgemerkt met veel mooie alu details. Dat lijkt me wel kwetsbaar in de winter. Voor de duurzaamheid van het blok hoef je iig niet bang te zijn. Kijk ook eens op www.mgcn.nl daar is een speciaal Stelvio topic
 
Guzzi onderhoud is niet duurder dan bij andere motoren. Het is zelfs goedkoper dan het onderhoud van een Vstrom (Black Rhino is toch Vstrom??)

Dat komt omdat de service intervallen 10k kilometer zijn ipv 6k (mijn vstrom moest iig elke 6k naar de garage) en door de cardan.

Een Stelvio is een kwalitatief goede motorfiets maar zoals eerder opgemerkt met veel mooie alu details. Dat lijkt me wel kwetsbaar in de winter. Voor de duurzaamheid van het blok hoef je iig niet bang te zijn. Kijk ook eens op www.mgcn.nl daar is een speciaal Stelvio topic

Een V-Strom elke 6k.. Dat had ik echt niet verwacht. M'n Yammie is elke 10 duizend, en kost geen drol verder. Maar het is dan ook geen Guzzi :+
 
Al aan de nieuwe Multistrada gedacht? Onderhoudsinterval van 24.000km.....
 
En die Stelvio vind ik wel een prachtige machine. Ik ken diverse mensen die Guzzi rijden en ik zie ze niet meer tobben dan anderen :)
 
Sja. ik rijd ook dagelijks Guzzi. Hiervoor andere Guzzi en daarvoor weer Yamaha. Met allemaal geen onverklaarbare problemen gehad. Slechte motorfietsen worden niet veel gemaakt geloof ik. Elk merk heeft zijn eigen tekortkomingen. :)

Karakter heet dat toch?
 
Iedereen wil eindelijk eens weten of TS een Stelvio 365 dagen per jaar rijdt. Ik ben alleen bang dat we nog langer op het antwoord moeten wachten. -O-
Zou je denken dat hij na een afwezigheid van vijfeneenhalf jaar niet meer zal reageren? Hij is gewoon lekker aan het rijden op de Stelvio.
 
Terug
Bovenaan Onderaan