moto guzzi ts 250cc 2takt

Als je de maat geef van die moer heb ik misschien nog een nieuwe .

De beloofde foto
ts250.jpg
 
Om ongenode gasten achter me te houden zet ik de choke open }) ,vandaar de zeer
laaghangende wolken :Y ,heeft niks met geen gas geven of lekke keerringen te maken :N ,
afgelopen zomer heb ik zo nog een motoragent afgeschud,die reed al een poosje achter mij,dat was ik zat :( dus maar ff de choke open gezet,toen was ie het gauw zat :r en verdween een zijstraat in })

Na-na-na-me................. _O- _O- _O-

_O-
 
Om ongenode gasten achter me te houden zet ik de choke open }) ,vandaar de zeer
laaghangende wolken :Y ,heeft niks met geen gas geven of lekke keerringen te maken :N ,
afgelopen zomer heb ik zo nog een motoragent afgeschud,die reed al een poosje achter mij,dat was ik zat :( dus maar ff de choke open gezet,toen was ie het gauw zat :r en verdween een zijstraat in })

Sow!!!...Bikkel! })
 
Om ongenode gasten achter me te houden zet ik de choke open }) ,vandaar de zeer
laaghangende wolken :Y ,heeft niks met geen gas geven of lekke keerringen te maken :N ,
afgelopen zomer heb ik zo nog een motoragent afgeschud,die reed al een poosje achter mij,dat was ik zat :( dus maar ff de choke open gezet,toen was ie het gauw zat :r en verdween een zijstraat in })

Dus zet je hem te rijk *D

De rest = voor mij grootspraak op de openbare weg })
Althans .........het was je in mijn tijd niet gelukt *D

Maar nu weer "on topic".........het gaat hier om een mooie en volgens mij zeldzame MG 2-stroke :Y Ga het topic volgen ........je bent tenslotte nooit te oud om iets te leren ;)
 
Laatst bewerkt:
het 6 volt vonkendoosje vd guzzi,de electriek vd guzzi had de naam,,zeer slecht,, hoe is het mogelijk
dr zit bijna niks in,alhoewel de schakelaars op het stuur een tikie frutje frot aanvoelen.
maar goed ik zag op het jawa topic een ontsteking van powerdynamo12 volt ,zag er veel beter uit.
Maar met de huidige ressie moet ik wel keuzes maken bvb motorheftafel of ontsteking uuuhh

full
 
raar de carterhelften lijken koud op elkaar te liggen,zie ook wat lekkage aan de voorkant van het blok,en schijnbaar heeft er ooit water ingestaan

full
 
En na effe speuren,nondeju moet de koppelingskorf er toch af,zo te zien heeft tie aangelopen

full



kan wel weer effe vooruit,zo te zien,maar mooi werk,radio veronica met de top 1000,heerlijk freubelen
 
Tja goede raad is duur,wat doe ik met dat bigend,bij mijn 50cc crossertje is de regel,bij twijfel over stof of andere zooi in het blokje,nieuw bigend met zilverkooi PUNT.

Hier is duidelijk het buitenste kruk lager aangetast,aan het bigend zie ik nop,andere kant is dat deze motor veel kilometers gaat maken,toch maar 1 nieuw bigend?
 
En na effe speuren,nondeju moet de koppelingskorf er toch af,zo te zien heeft tie aangelopen

[afbeelding]


kan wel weer effe vooruit,zo te zien,maar mooi werk,radio veronica met de top 1000,heerlijk freubelen

Geen wonder dat ie niet vooruit te branden was met die roestige troep,zal geen water geweest zijn ,maar condens door lang stilstaan,dat de carters zo koud op elkaar zitten is normaal ,dat hebben Japanse motoren ook,je heb daar wel speciale kit voor ,bij Yamaha
noemen ze dat Yamaha Bond,lijkt op een soort lijm.
 
Als ik de boel weer monteer gebruik ik klein beetje sililcone pakking.

Het blok heeft al ooit andere lagers gehad,kijk maar op de foto,in dat roetige kreng zitten de sleufjes van de stof keeringtjes nog,maar die zijn er voor de montage uitgewipt.

wat vinden jullie van het bigend vd roestige kant?????er is niks aan te zien of voelen
 
Als ik de boel weer monteer gebruik ik klein beetje sililcone pakking.

Het blok heeft al ooit andere lagers gehad,kijk maar op de foto,in dat roetige kreng zitten de sleufjes van de stof keeringtjes nog,maar die zijn er voor de montage uitgewipt.

wat vinden jullie van het bigend vd roestige kant?????er is niks aan te zien of voelen

Als er geen roest op het lagerloopvlak zit dan lekker laten zitten :Y ,vraag is wel of die
binnenste krukaslagers niet roestig zijn :? ,dat is zo niet te zien,dan moet de kruk uit elkaar.
 
Gisteren avond nog fluks een nieuwe 12 volt ontsteking gekocht bij powerdynamo,10% korting tot 21-12-2011 dat 6 volts gebeuren vind ik helemaal niks,je kan er op wachten tot je weer ergens stilstaat,en stomme vragen moet beantwoorden [doet ie het niet?nee ik loop er voor mn plezier langs idioot]

Die motorheftafel moet maar effe wachten,recessie hey
 
vergeet niet al je lampen te vervangen,anders sta je straks zonder licht en moet
je toch weer lopen en krijg weer stomme vragen :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga je dan doen met je ontsteking ?
Die je er nu op hebt zitten werkt onafhankelijk van de Accu
Alleen de bobine voeding loopt over de accu maar de aansturing niet die wordt door een onafhankelijke spoel gevoed namelijk die met de rode draad als ik tenminste de bedradings schema goed begrijpt.
 
Hey Guzzigek

Mn ts loopt nu idd ook zonder accu ,hoe dat gaat werken weet ik niet,moet sowiezo meerdere dingen gaan vervangen,dash lampjes zie je bijna niet oplichten nu,maar ik ken iemand die erg handig is met elektriek,en das wel handig.
 
Had een keer een kapotte koplamplamp en voor nood deze vervangen voor een 12 volt exemplaar en ook het lampje van de achterlicht bijde werkte normaal alleen bij een wat hoger toerental .
Nu had ik een driespoels dynamo er in zitten kan zijn dat daar het een en ander anders is aangesloten dan bij de twee spoelen dynamo .
De mijne was een van de laaste uitvoeringen met nogal wazig werkende electronische delen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan