moto guzzi ts 250cc 2takt

vanmiddag het blok gesplitst,ik heb de koppelingskorf gewoon laten zitten,net zo makkelijk
[dacht ik]

[afbeelding]

Zie grote gelijkenis m.b.t. de opbouw van de T250/350/500 van Suzuki :Y

Als beide carterhelften zonder "pakking op de juiste plaatsen" is opgebouwd geweest kan dat een goede verklaring zijn voor het vermogen wat je hebt gemist :Y :Y en is er veel versnellingsbakolie verbrand en daardoor dus de abnormale rookwolken (zonder
shoke }) )

:W
 
Het blok lijk idd heel veel op een suzuki blok uit dezelfde jaren,de suzuki was wat moderner toen en had al een membraam [toch?]apart mengsmering systeem, en een betere boringx slag verhouding.

Maar bakolie heeft ze niet verbrand naar mijn weten,dat ruik je,en zie je,ze rookte maar weinig.
Ik smeer castrol TT 1;50
 
Zo weer een stukkie verder,carters zijn brandschoon en vrij van pakkingrestjes,nieuwe lagers en keerringen opgehaald,en het blok kan weer in elkaar.

full


Alleen de koppelingskorf moet er als nog af,vanwege de slingerende kromme afdekplaat,die er achter hangt,maar dat doe ik pas als de cilinders er weer op zitten,krijg anders die rot moer niet los.
 
Vandaag een tegenvaller gehad,de bedoeling was een boostpoort in elke cilinder te maken,met zon boost poort sla je twee vliegen in een klap,je koelt de zuigerbodem,die zichtbaar erg heet was geweest,en je kan de gasstroom ermee richten.

korte geschiedenis guzzi/benelli:het 250cc blok is precies hetzelfde blok als van de benelli 125 2c [ja het blijven italianen] ,enkel de slag werd met 2mm vergroot naar 47mm en de cilinder boring ging naar 56mm,en das ook te zien aan de smalle speolpoorten,en de smalle pakkingrand rond de cilinder,kortom er is weinig vlees over,erg weinig

Na effe kijken, verrek hoe dik is die cilinder wand!Na nog beter kijken,is die hooguit 6mm op de plaats waar de poort moet komen,tja je kan wel een poortje maken van 2mm diep,maar dat doet nop,beter afblijven dan maar.

bah balen,effe hardop mijmeren,op die plek koelribben afzagen,3mm oplassen koelribben weer eraan,kalf groter dan koe...bla bla droom droom...maar nachtje over slapen dan
 
Vanmiddag heb ik eindelijk het koppelingshuis vd as gekregen,de ronde moer met 4 inkepingen [hoe verzin je het] zat GOED vast ja.

Was natuurlijk heel benieuwd wat daar nou hing te bengelen,en waarom ut zo krom was :X
Het was de in het koppelingshuis ingebouwde transmissie demper,deze zit,normaal,met 3 klinknagels vastgeklonken op het huis,hier zat er dus maar 1 een beetje vast :X
Sterker nog,die 2 klinknagels hebben nooit vast gezeten er was geen spoor op te zien :?

full
 
pakketje uit duitsland met de 12volt ontsteking en spanningsregellaar van power dynamo.

full


de hele zooi kan dan weer in elkaar,nog wel de cilinders stralen/zwart spuiten
 
Je gaat wel lekker door Jos :Y ,ben benieuwd of het straks de 150 gaat halen. :)
 
Ja het gaat prima :P mooi wark ook met dat koude weer ,blokje staat weer in elkaar .

Jammer dat ik hem niet meer op de dyno bij twins heb kunnen testen |(

Nu eerst de cilinders zandstralen en mooi zwart spuiten,maar dat bakken in de oven is mijn vrouw niet happy mee :N Dus zelf maar een oventje kopen.

En de 150 km/u gaat ie halen ja,al moet ik zelf mee fietsen
 
Er is niets zo erg als een boze vrouw B| :+ ,dus inderdaad maar zorgen voor een eigen oventje :Y,kan je tenminste bakken wat je zelf wil :)
 
Laatst bewerkt:
bij de ontsteking zijn GEEN bougiedoppen,in de handleiding staat dat je bougiedoppen moet gebruiken met een weerstand minder dan 2k ohm,dus de oude doppen maar even gemeten

full
 
oeps verkeerde foto,let eens op wat een verschil in weerstand zon dop heeft bovenste is van de cross pvl,nu de oude ngk doppen
full
 
oeps verkeerde foto,let eens op wat een verschil in weerstand zon dop heeft bovenste is van de cross pvl,nu de oude ngk doppen
[afbeelding]
De onderste dop dus voor een ander project gebruiken en de bovenste voor dit project.

Jammer dat je met je hand elke keer precies voor de schakelaar van de multimeter zit. Je kan dus het bereik niet aflezen.
 
Vandaag een 12 volts onderhoudsvrije accu gekocht,hoeft maar een licht dingetje te zijn
3 ah is genoeg,en voor zon dingetje zijn de prijsverschillen wel erg groot :?

Ik heb er nu eentje van 17,40 euro :) mooi prijsje,en een jaar garantie
 
Als beide bougiekappen van NGK zijn ,dan is die eerste kapot en kan je in de vuinisbak
gooien,de 2e is nog wel goed een NGK kap hoort 5Kohm weerstand te hebben,tenzij er
wat anders op de kap staat.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft effe geduurd,maar er is weer wat nieuws te melden :)

Ik wilde de cilinders en cilinder koppen perse zwart hebben,niet ori oke,maar vind het wel mooi,maar die cilinders moeten dan wel gebakken worden......
Maar een oventje zoeken waar de cilinders in kunnen viel niet mee,de meesten waren te klein,maar de aanhouder wint :Y

full
 
En omdat ik toch bezig ben,en een dikkere voetpakking gebruikt heb ,0,4 ipv 0,1, die vond ik te dun,ook meteen de zuiger kop speling op 4 punten gemeten = 1,2mm rondom

Die 1,2 vind ik eigenlijk wel best zo.

full
 
En dan de compressieverhouding boringx slag 56x47 mm = 115,8cc slagvolume,verbrandingskamer 10cc
compressie verhouding= 1; 12,58 en das best hoog,zeker gezien de grote boring,en dan lag er eerst een 0,3mm dunnere pakking onder....zeker weten dat dat niet ori was
 
straks nog effe de carbs gecontroleerd,vlotter niveau,sproeiers,naald en buis,en aaarch wat ziet ik.... een bruin poeder in de vlotterkamer en filters ROEST nondeju.

Na wat geschijn met een lampje in de tank zit daar natuurlijk roest ,maar hoe krijg ik dat weer goed? Al veel onzin over gelezen,maar hoe pak ik dat goed aan?
 
straks nog effe de carbs gecontroleerd,vlotter niveau,sproeiers,naald en buis,en aaarch wat ziet ik.... een bruin poeder in de vlotterkamer en filters ROEST nondeju.

Na wat geschijn met een lampje in de tank zit daar natuurlijk roest ,maar hoe krijg ik dat weer goed? Al veel onzin over gelezen,maar hoe pak ik dat goed aan?
Tank cure kopen met de roest verwijderaar,roest verwijderaar er in en boutjes of plaatschroeven en een tijd schudden,een tijd laten weken en daarna uitspoelen
met water ,daarna met spiritus naspoelen om het vocht wat is achtergebleven te
neutraliseren,daarna spiritus eruit en nog een keer naspoelen met wasbenzine en
daarna laten drogen en de tank cure in de tank doen en goed ronddraaien,zo krijg je weer een perfecte tank die nooit meer roest van binnen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan