Von Smallhausen
MF veteraan
Zoals de titel al aangeeft,ben ik in bezit van een 1975 moto guzzi 2 takt,deze heb ik in augustus 2011 aangekocht.
Waarom zon kleine 2takt?
Al sinds ik een klein manneke was,ben ik verzot op snelheid,op mijn 11e reed ik de,,geleende,, solex [en het enige gemotoriseerde voertuig]van moeders tegen een boom,oeps.
Daarna bleven de brommers rap komen en gaan.
Op mijn 17e kwam de 1e crosser een 1976 honda elsinore 125cc,waauw,dat crossen heb ik zon 20 jaar volgehouden,veel verschillende crossers zijn er geweest,125cc en 250cc,altijd 2takt!
Een keer ben ik effe op een honda xr600 gestapt,en een aantal keer zeer hard afgestapt,te zwaar,niks voor mij.
Sinds ik gestopt ben met crossen ,ga ik vaak kijken naar de 50cc brommercross en races,en rijd ik dus met de auto heen en terug,vaak zie je daar dan prachtige klassieke motoren staan ,MOOI zeg!en past bij mijn leeftijd
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een lichte 2 takt,eentje met trommelremmen en spaakwielen en luchtgekoeld,Suzuki?? Yamaha of toch italiaans want ik heb eigenlijk alleen maar italiaans in de garage staan.
Zo kwam ik bij de moto guzzi uit, een 250cc 2 cilinder 2takt,met zuigergestuurde inlaat,marzochi voor en achtervering,grimeca remmen,tomasseli handels en een mooi frame,de benelli 2c en de guzzi ts verschillen alleen van tank,zijpanelen, buddyseat en spatborden en werden langs elkaar gemaakt.
De 1e rij indruk die ik kreeg van de guzzi was,boven de 100km/u is de fut er uit,en wind tegen wil ie niet in de hoogste vitesse mmm moet 32pk op de kruk hebben......
Daarom gaan er deze winter de cilinders af [en ik heb op mijn laatste ritje ook een plakkertje gehad]en ga ik eens lekker aan het blokje freubelen en frotten
Waarom zon kleine 2takt?
Al sinds ik een klein manneke was,ben ik verzot op snelheid,op mijn 11e reed ik de,,geleende,, solex [en het enige gemotoriseerde voertuig]van moeders tegen een boom,oeps.
Daarna bleven de brommers rap komen en gaan.
Op mijn 17e kwam de 1e crosser een 1976 honda elsinore 125cc,waauw,dat crossen heb ik zon 20 jaar volgehouden,veel verschillende crossers zijn er geweest,125cc en 250cc,altijd 2takt!
Een keer ben ik effe op een honda xr600 gestapt,en een aantal keer zeer hard afgestapt,te zwaar,niks voor mij.
Sinds ik gestopt ben met crossen ,ga ik vaak kijken naar de 50cc brommercross en races,en rijd ik dus met de auto heen en terug,vaak zie je daar dan prachtige klassieke motoren staan ,MOOI zeg!en past bij mijn leeftijd
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een lichte 2 takt,eentje met trommelremmen en spaakwielen en luchtgekoeld,Suzuki?? Yamaha of toch italiaans want ik heb eigenlijk alleen maar italiaans in de garage staan.
Zo kwam ik bij de moto guzzi uit, een 250cc 2 cilinder 2takt,met zuigergestuurde inlaat,marzochi voor en achtervering,grimeca remmen,tomasseli handels en een mooi frame,de benelli 2c en de guzzi ts verschillen alleen van tank,zijpanelen, buddyseat en spatborden en werden langs elkaar gemaakt.
De 1e rij indruk die ik kreeg van de guzzi was,boven de 100km/u is de fut er uit,en wind tegen wil ie niet in de hoogste vitesse mmm moet 32pk op de kruk hebben......
Daarom gaan er deze winter de cilinders af [en ik heb op mijn laatste ritje ook een plakkertje gehad]en ga ik eens lekker aan het blokje freubelen en frotten