Moto Guzzi V11 cafe sport Wie rijdt er een ?

ducootje

MF veteraan
17 nov 2005
3.669
1.113
Doesburg
Onlangs heb ik een Moto Guzzi V11 cafe sport gekocht , na aankoop werd mij duidelijk dat t een gelimiteerde motor is.
308 stuks zijn er van geleverd volgens de info die ik heb
Wie rijden er nog meer op dit type V11 ?
 

Bijlagen

  • 9E546CAC-1683-419D-86A9-1783C419E728.png
    9E546CAC-1683-419D-86A9-1783C419E728.png
    641,9 KB · Weergaven: 72
2005 is nog niet echt oud. Heb er ook een van 1972. Daar rijden er veel meer op gek genoeg.
 
Te weinig variatie in de modellen.
Door de 85 TT gaan ze als een malle.
Guzzi is nooit een hardloper geweest op de Nederlandse markt. Van mijn V11 cafe sport. Zouden er 308 wereldwijd verkocht zijn. Deze is uit de 2e serie V11 , met upgrades tov de 1e serie langere wielbasis en beter achterframe Vanaf fabriek ook met Ohlins voorvork achterschokbreker en stuurdemper. En veel Carbon. Destijds geen goedkope fiets. Maar ben benieuwd hoeveel er nu in Nederland zo’n fiets hebben.
 
Hallo Ducootje,

Ik heb een Cafe Sport....
Top. 👍🏻. Hoe bevalt die ? Ik heb er wel plezier mee. Mooie sound. Genoeg power. En gek genoeg ondanks t hele kleine stuurkuipje , toch nog wat bescherming tegen de wind. En de Öhlins geeft net wat meer comfort
 
Ik heb m een paar jaar geleden geimporteerd uit Duitsland met een lage km.stand. Erg fijne motor, goede zithouding en mooi geluid.
Ik heb de mapping wat aangepast zodat ie geen milieudip heeft en niet bokt bij lage toerentallen. Voorlopig gaat ie nog niet weg 😁
 

Bijlagen

  • IMG-20190412-WA0000.jpg
    IMG-20190412-WA0000.jpg
    227,7 KB · Weergaven: 29
Ik heb m een paar jaar geleden geimporteerd uit Duitsland met een lage km.stand. Erg fijne motor, goede zithouding en mooi geluid.
Ik heb de mapping wat aangepast zodat ie geen milieudip heeft en niet bokt bij lage toerentallen. Voorlopig gaat ie nog niet weg 😁
Foto bij de keuring RDW ? Bij mijn fiets (ook uit Duitsland) hebben ze de nokkenas vervangen door een zgn 8.2 nokkenas. Plus mapping aangepast resultaat. 100 pk en 100 Nm
CB1D7837-448F-43A8-B1FE-F3F8947B3604.png
CB1D7837-448F-43A8-B1FE-F3F8947B3604.png
 
Ok cool, zal wel fijn rijden neem ik aan.
Ik heb destijds ook gekeken en gereden met een V11 Scura, Rosso Mandello en Le Mans maar de afwerking en zithouding van de Cafe Sport is een stuk beter.
Ben benieuwd of er nog meer nederlandse Cafe Sport bezitters zijn.
 
Dat ziet er goed uit met vet power tussen de 4500 en de 8500 toeren. Een hele verbetering!
Een vraag over de Lambda-waarde (kg lucht gedeeld door kg benzine). Die ken ik alleen als iets tussen de vette 1,2 en de theoretisch ideale, maar gevaarlijk magere 1,4. Hier is het rond de 0,9. Als dat een reciproke waarde is zou dat overeenkomen met 1 : 0,9 = 1,1. Dan zou je mooie V11 een vreselijke zuiplap zijn. Weet je daar meer over?
 
Dat ziet er goed uit met vet power tussen de 4500 en de 8500 toeren. Een hele verbetering!
Een vraag over de Lambda-waarde (kg lucht gedeeld door kg benzine). Die ken ik alleen als iets tussen de vette 1,2 en de theoretisch ideale, maar gevaarlijk magere 1,4. Hier is het rond de 0,9. Als dat een reciproke waarde is zou dat overeenkomen met 1 : 0,9 = 1,1. Dan zou je mooie V11 een vreselijke zuiplap zijn. Weet je daar meer over?
Ik heb er tot nu toe 300 km mee gereden. Nog niks opgevallen. Maar nu je t benoemt , ga ik t nu eens bijhouden Wat is de normale waarde 1:16 km ?
 
Mijn 1000S liep, als ik het me goed herinner, zo tussen de 1 op 15 bij gassen en 1 op 19 bij netjes rijden. Niet echt zuinig, maar nog acceptabel. Ik had Mikuni's (TMR40-36) er op zitten. Wondertjes van techniek en een enorme verbetering t.o.v. de 40 mm Dell'Orto's. Oh wacht, jij hebt injectie. Tja, dan heb je maar te accepteren zoals-ie is, tenzij je naar Ruud Frederiks gaat ter optimalisatie. Maar zo'n mooie koppelkromme mag wel een beetje benzine kosten...
 
Mijn 1000S liep, als ik het me goed herinner, zo tussen de 1 op 15 bij gassen en 1 op 19 bij netjes rijden. Niet echt zuinig, maar nog acceptabel. Ik had Mikuni's (TMR40-36) er op zitten. Wondertjes van techniek en een enorme verbetering t.o.v. de 40 mm Dell'Orto's. Oh wacht, jij hebt injectie. Tja, dan heb je maar te accepteren zoals-ie is, tenzij je naar Ruud Frederiks gaat ter optimalisatie. Maar zo'n mooie koppelkromme mag wel een beetje benzine kosten...
Ja Ruud is een topper. Ben daar geweest met mijn Ducati Multistrada 1200. Bokkig bij lagere toerentallen. En dat voor een toermotor. Nu loopt ie zo mooi vloeiend nadat Ruud de mapping onderhanden heeft genomen. Vanaf fabriek stond die onderin te arm (Milieu) en bovenin te rijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan