Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

Zijkant
 

Bijlagen

  • 20181222_195055.jpg
    20181222_195055.jpg
    404,7 KB · Weergaven: 72
Ik ben benieuwd hoe die noppenbanden rijden op zo'n motor, heb je al wat meters gemaakt?

Een blokje rond zonder helm door de wijk. Dus nee, niet echt. Ik ben dus ook erg benieuwd. Is mijn eerste keer op noppen.
Het zijn overigens TKC80 banden. Geen vol offroad dus, maar 'dual sport'. Genoeg reviews van te vinden.

Als ik de motor aan de hand verplaats voel ik overigens duidelijk de noppen hobbelen in het stuur. Tijdens genoemd blokje rond merkte ik helemaal niks.
 
"bougiebeschermers" (head guards) gekocht.
Links zat er zo op:
 

Bijlagen

  • 20190103_203535.png
    20190103_203535.png
    46,2 KB · Weergaven: 32
Klepdeksels eraf, meteen maar even kleppenstellen. Erg blij dat ik dat deed. Van de rechter cilinder was de uitklepstelschroef krom. Dus bij het aandraaien:
 

Bijlagen

  • 20190103_203632.png
    20190103_203632.png
    52,5 KB · Weergaven: 47
Een tijdbommetje dus. Gelukkig "netjes" gebroken, dus de restanten waren zo verwijderd.
morgen even een nieuw schroefje ophalen in Nijmegen.
 

Bijlagen

  • 20190103_214529.png
    20190103_214529.png
    46,4 KB · Weergaven: 34
Strakke restomod! Is een fraaie fiets geworden, met opzet de tank logo's zo verweerd gelaten?

Thanks.
Yep, ik vind dat wel mooi. Je mag best zien dat ze al ruim 40 jaar oud is. Er zijn behalve de logo's wel meer zichtbare onderdelen die ik niet heb aangeraakt, zoals de stuurbevestiging en de balhoofdmoer (met logootje), dashboard, grilletjes voor het blok onder de tank, het blok zelf is ook niet super schoon.
Het was ook nooit de bedoeling om helemaal te restaureren, maar ik ben een heel eind gekomen qua zichtbare onderdelen omdat ik stiekem best veel kleine modficaties heb gemaakt. De tank zelf is ook nog zoals 'ie was, alleen wat turtle wax erover.

Ik vind klassieke motoren in nette gebruikte staat ook eigenlijk altijd mooier dan een complete restauratie waarbij ieder boutje weer glimt en het chroom als nieuw is. Het karakter is dan een beetje weg mijns inziens. Plus: 1x een flinke rit en je kan beginnen met poetsen. Da's niet zo mijn ding.
 
Ben ik helemaal met je eens
Mijn Guzzi heeft ook de nodige kleine slijt sporen links en rechts zonder dat er schade is aan de bike

Voor 't eerst dat ik deze zie Rob. Die T3 heb ik wel vaker fotootjes van gezien. Mooi karaktervolle Guzzi dit, met dat gekke grote zadel en cruiser stuur.
Als ik me niet vergis rijdt de vorige eigenaar @Ed Pol van mijn V35 ook op zo'n type. En Paul ook toch?
 
Volgens de rekeningen is die een tijdje bij Ed in onderhoud geweest dus kan best zijn dat je haar daar gezien hebt .
Paul als dat degene is die ik denk dat je bedoel reed een 750cc versie deze dame is met haar 850 cc wat beter gevuld O-)
 
De V 35 is schitterend geworden Erwin! Mijn Guzzi is een V7 850 GT uit 1973 (foto). Niet te verwarren met de California uitvoering uit die tijd. De T3 van guzzigek is niet bij mij in onderhoud geweest (ben slechts hobbyist) maar vermoedelijk bij Ed Pols, de oprichter van Motortoer, destijds Guzzi dealer en Munch (!!) importeur in Amsterdam.

Guzzi.jpeg
 
De T3 Zat bij een partij aankoop en gaat over een dag 14 naar de nieuwe eigenaar
Zag er zo uit bij aankoop
t3-27.jpg

De aankoop werd beslist door de tank die er op zat namelijk die van de V7 sport
De t# tenk en deksels had ik nog
 
Terug
Bovenaan Onderaan