Moto Guzzi V35 resto..mod (?)

De T3 Zat bij een partij aankoop en gaat over een dag 14 naar de nieuwe eigenaar
Zag er zo uit bij aankoop
t3-27.jpg

De aankoop werd beslist door de tank die er op zat namelijk die van de V7 sport
De t# tenk en deksels had ik nog
 
Mooi dat de T3 weer in originele staat terug gebracht is. Ik ben regelmatig op zoek naar Guzzi projecten. Als er iets is wat je nog wilt verkopen uit die partij hoor ik het graag.
 
Jeuj, gisteren en vandaag eerste en tweede proefrit gemaakt. Het is lekker lomp ding zeg: wat lijkt mijn Honda Cb350f een naaimachine na een blokkie om op de guzzi:
Schakelen gaat vrij lomp (lange hevel en vraagt een stevige voet), blok is vrij lomp, met die open dempers klinkt het vrij lomp, maar vooral de koppeling is lomp. Moeilijk doseerbaar ook. Daar moet ik nog even naar kijken of dat soepeler kan. Wegrijden is nogal een kunstje nu.

Verder geleerd over de carburateur afstellingen:
- stationair is OK
- pick-up is OK
- vol gas behoorlijk (‘t is niet snel natuurlijk, de vraag is of dit niet tè traag is)
- middengebied niet ok.

Lijkt a-synchroon en hikt ook wat. Lijkt na verloop van tijd dood te slaan.
Ik heb zelf de indruk dat ik de pod-filters te rijkelijk heb ingespoten met k&n olie en dat de luchthoeveelheid dus toeneemt na verloop van tijd. Ik ga dus voorlopig wat meters maken met de instellingen.

Tevreden: niet stilgevallen, geen lekkages, geen overmatige stank... Geen verrassingen dus.
Wel bekijks trouwens :-)
 
En weer een iets ruimere cirkel rondom huis gereden. Helemaal niet ontevreden. Alleen is de boel na deze wat langere rit wat vet geworden, ter hoogte van de voetpakkingen links en rechts. Eens kijken waar die vettigheid vandaan komt. Carter ventilatie, pod filters, of daadwerkelijk de voetpakkingen.
 

Bijlagen

  • 20190217_143343.jpg
    20190217_143343.jpg
    623,6 KB · Weergaven: 32
  • 20190217_143401.jpg
    20190217_143401.jpg
    680,1 KB · Weergaven: 42
  • 20190217_143415.jpg
    20190217_143415.jpg
    518,6 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Zou je mij even willen bellen Erwin?
Ik heb je nummer gebruikt om me aan te melden op een stuk of wat pornosites, dat is wel goed toch? Mijn neef uit Nigeria gaat je binnenkort bellen omdat hij een erfenis veilig moet stellen maar daar krijg je ook een deel van.
 
Voegt weinig toe dit jongens. :z
Ed heeft nu als het goed is geleerd dat je geen persoonlijke gegevens op het net moet slingeren, hij heeft in ieder geval zijn telefoonnummer verwijderd. Dat lijkt me een hele zinvolle les en als dusdanig een goede (zijdelingse) toevoeging. Maar klaar wat mij betreft, terug naar de brommers.
 
Beste Halflife,

Ik ga er vanuit dat je goede bedoelingen hebt. Echter, wat ik aan persoonlijke gegevens publiceer is, mits niet aanstootgevend, geheel mijn zaak. Ik heb overigens mijn telefoonnummer niet zelf verwijderd.

Vriendelijke groet,

Ed Pol
 
De V35 klonk wel heel erg lomp, dus ik ben wat aan het stoeien met demperwol in de (meegeleverde) baffles van deze uitlaten.

De baffles zijn holle cilinders van geperforeerd staal, aan één kant helemaal open en aan de andere kant een gat van ongeveer 8 mm in het midden van een soort carrosseriering-dichting.

Vanwege de passing kan er niks om de baffles heen want dan past het geheel niet meer door de opening van de demper, maar ik kan er wel vrij makkelijk van alles in proppen.

Ik heb nu de cilinder volgestopt met demperwol. Helemaal vol dempte veel teveel, de motor liep zelfs niet meer lekker de 4000 tpm voorbij.

Nu heb ik 3cm wol eruit gelaten en dat lijkt een prima compromis qua geluid en weerstand.
 

Bijlagen

  • adaptor_baffle_website_1.jpg
    adaptor_baffle_website_1.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 9
Nieuwe kopelingskabel geplaatst. Kijken of de koppeling iets beter bedienbaar wordt.

En lente fotootjes gemaakt:
 

Bijlagen

  • 20190329_134331.jpg
    20190329_134331.jpg
    424,8 KB · Weergaven: 25
  • 20190329_134137.jpg
    20190329_134137.jpg
    395,6 KB · Weergaven: 30
Ik heb gisteren bij die van ons een teflon gevoerde kabel geplaatst. Het bedienen valt me nog steeds tegen. Mijn BMW R1100 gaat echt veel makkelijker. We gaan het eerst eens aankijken. Anders ga ik toch maar kijken voor een easy clutch.
 
Zitten nu eenmaal lekkere veren in de koppeling van een kleine guzzi... je kweekt vanzelf wel knijpkracht en dan gaat ie een stuk lichterO-)
 
Had daar nu ik wat ouder ben ook last mee en heb naar voorbeeld van een oude Harley oplossing ( Mouse trap) een hulpveer tussen gezet welke mee helpt bij het inknijpen en loslaten van de koppeling .
IMG-20181202-121212.jpg
 
Laatst bewerkt:
In rust is de veer net voor het dodepunt en rust de rondsel tegen een aanslag waardoor de kabel op de bak vrij van spanning is .
Als je de koppeling inknijpt verdraaid het rondsel en komt de veer voorbij het dodepunt ( rechtsom) en gaat dan mee helpen om aan de kabel van de bak te trekken .
Door de juiste veer te kiezen kan je de knijpkracht van je hand met meer dan de helft verminderen ( zit nu op de helft )
Vergeet niet de veer op de koppeling heeft een veerdruk van 150 kilo ( volgens het werkplaatsboek)
Ik mete zonder de veer dat ik 12 kilo moest knijpen om de koppeling vol in te trekken en te houden .Zit nu met die Mouse trap ( laten we het maar zo noemen naar het voorbeeld) op 6 kilo en bij het vol ingetroken van de koppeling is er maar 3 kilo nodig om het ingetrokken te houden .

Is maar één van de oplossingen die mogelijk zijn en ik zeg niet de oplossing ( al past het wel op mijn project fiets met wat ik voor ogen hebt )
 
Dat topic over de mousetrap heb ik ook doorgenomen/gevolgd. Ik ben er niet zo van gecharmeerd omdat het een open en zichtbaar mechaniek is. Wel slim, ik kan me niet voorstellen dat een Amerikaan dit bedacht heeft.
Bij de Guzzi zou ik het liefst het ontwerp aanpassen. Ik zie twee problemen. De koppelingshevel is te kort, die kan je niet verlengen, hij zit tegen het frame. Ten tweede zit het scharmierpunt te ver van het drukpunt. Ik wil daar nog eens naar kijken maar zonder een tweede versnellingsbak om te verlassen lijkt me dat ook niet eenvoudig. Die tweede lijkt me wel de "echte" oplossing. Het scharnierpunt moet vier tot acht millimeter naar het drukpunt.
 
Als je toch gaat lassen zou ik voor ombouw naar hydraulisch kijken.Ben je van een hoop mechanische verliezen af.
Er is alleen weinig ruimte...
 
Terug
Bovenaan Onderaan