moto guzzi v50 nato

V50 Nato, staat ook nog op mijn bucketlist..... Net als een DAF YA 126 (de carport is al hoog genoeg gemaakt O-))
 
Net als een DAF YA 126 (de carport is al hoog genoeg gemaakt O-))
Deze staat bij mij in de buurt.

daf ya126.jpg


Beetje vertekend door Google.
 
Ik zie op MP ineens best prijzen voor v50 nato's? Niet zo lang geleden had je ze voor 1200 in prima staat?
 
Ik zie op MP ineens best prijzen voor v50 nato's? Niet zo lang geleden had je ze voor 1200 in prima staat?

In goede staat zijn ze al een paar jaar best prijzig. Zou er zelf nog wel eens eentje als hobby motor bij willen hebben. Mooi ding.
 
En dan zou je zitten met een 500 met 350-koppen waarvan de kleppen rekken/moeilijk doen?
Naar mijn smaak net wat te modern maar zie't charme er wel van, ze zullen vast heerlijk sturen..
 
Ik vind het krankzinnig wat ze er voor vragen. 2500 euro voor een gecastreerde 500. Voor 1500 kan je een 500 of een 650 scoren met vol vermogen.
 
Ik zie ze op dit moment zelfs voor tussen de 2500 en 7000 (compleet gereviseerd) op MP staan. Wat ze ervoor vragen en ervoor krijgen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Aan de andere kant: een hype is zomaar geboren en is het wat de gek ervoor geeft (of is dat andersom :?)
 
De tijden dat je Nato-Guzzjes als bundel kon kopen bij de Domeinen voor een appel en een ei liggen alweer ver achter ons.
Toen geen stuiver waard en vaak volledig uitgewoond, nu behoorlijk in prijs gestegen.

Vrij eenvoudig, prima voor buitenwegen, veel plezier (maar niet meer 'voor weinig'...).
 
Gewoon een gebroken kabel dus. Apart wel dat hij beneden breekt, meestal begeeft de kabel bij het handle.

Inderdaad ja. Kabel was aan de andere kant stuk.
Omdat de boel op lag heb ik gelijk alles er maar even uit gehaald.
De drukstift lijkt nog goed te zijn. Het lager en de kering word gelijk even vervangen.
Als de onderdelen binnen zijn dan weer opbouwen en hopelijk weer lekker rijden.
Is er nog iets om rekening mee te houden het opbouwen?
 
Smeer de druktafel ( waar de O-ring/keerring in zit ) in met wat olie en vergeet niet de pen waar de koppelingshevel op scharniert in te vetten voor je hem terug plaats verder is het opletten dat de koppelingshevel zoveel als mogelijk haaks op die druktafel staat dat laat het koppelen een stuk lichter gaan
 
Ik heb vandaag alle onderdelen binnen gekregen.
Met een beetje gelijk kan ik het aan het einde van de week in elkaar gooien. :D
 
Smeer de druktafel ( waar de O-ring/keerring in zit ) in met wat olie en vergeet niet de pen waar de koppelingshevel op scharniert in te vetten voor je hem terug plaats verder is het opletten dat de koppelingshevel zoveel als mogelijk haaks op die druktafel staat dat laat het koppelen een stuk lichter gaan

Thanks! Daar kan ik wat mee. :Y
 
Ik zie hier staan dat veel Nato-Guzzies uitgeleefd zijn vanuit de domeinen.
Zelf kreeg ik er elke keer 6 die dan 2500 km moesten rijden en daarna naar een Mob complex gingen .
Dus lijkt me niet echt uitgeleefd.
Maar geef mij de voorganger maar de triump daar heb ik ook nog op gereden en dat was pas echt leuk spul
 
Ik zie hier staan dat veel Nato-Guzzies uitgeleefd zijn vanuit de domeinen.
Zelf kreeg ik er elke keer 6 die dan 2500 km moesten rijden en daarna naar een Mob complex gingen .
Dus lijkt me niet echt uitgeleefd.
Maar geef mij de voorganger maar de triump daar heb ik ook nog op gereden en dat was pas echt leuk spul
Die Triumph,s kon ik kopen toen ik nog in dienst zat,nieuwe gingen voor 1500,- guldens weg om plaats te maken
voor de v50,helaas kon ik met de habbekrats die je toen kreeg dat niet betalen.
 
Die Triumph,s kon ik kopen toen ik nog in dienst zat,nieuwe gingen voor 1500,- guldens weg om plaats te maken
voor de v50,helaas kon ik met de habbekrats die je toen kreeg dat niet betalen.
Jammer hoor dat was echt een leuke motor .Alleen als ik thuis op mijn motor had gereden wou ik nogal een de verkeerde pook gebruiken om te remmen.
 
Afgelopen week het hele zootje weer op kunnen bouwen.
En wat er is dan weet ik niet, maar ik krijg de kabel niet goed afgesteld.
de kabel staat op zich straks. MAAR, als ik nu de hendel in trek dan merk je dat de hevel een vrije slag heeft voor hij tegen de drukstift aan komt.
Nu zou je denken dat je dan het moertje wat verder in draait. Maar die is al helemaal ingedraaid.
De kabel is orgineel NATO, zou het kunnen dat deze toch nog wat te lang is?
 
Heb je ook een stelmogelijkheid op de versnellingsbak, waar de buitenkabel ophoudt?
Ik denk dat de buitenkabel inderdaad te kort is. Of je stelboutje/drukstift is te kort. Je hoort natuurlijk wel wat vrije slag te hebben, anders zou je drukstift constant aanlopen.
Als je aangrijpmoment van de koppeling goed te vinden is zou ik er mee gaan rijden. Je moet natuurlijk geen slepende koppeling hebben als je voor het stoplicht staat.
 
Mijn Gilera heeft verstelling bij de hendel op het stuur, maar ook onderaan het blok. Maar het is een droge koppeling, weet niet of een V50 dat ook heeft

PSX_20200327_195442.jpg
 
Guzzi heeft een meer autoachtige opbouw blok-drogeplaatkoppeling-bak, alleen de bediening van de koppeling gebeurt met een drukstift door de holle prise as.
@rutgertjuh: heb je de oude en nieuwe onderdelen vergeleken qua lengte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan