moto guzzi v50 nato

Helemaal ingedraaid is niet goed .
In rust zou het boutje net voor het in lijn staan moeten staan en bij vol ingetrokken er net voorbij waardoor er maar weinig zijdelingse druk op de druktafel komt te staan .
Hoe meer druk naar de zijkant uitgeoefend wordt laat de koppeling zwaar gaan en tevens de koppeling slecht te doseren .
Veel kabels zijn na bouw en vaak niet passend en ik ben bang dat het hier ook het geval is .
 
Het gaat dus over het boutje ( L) en moertje (M) welke tegen druktafel ( A) rust
Stift (E) moet wel op lengte zijn maar dat is vaak wel het geval

drukstiftV50.jpg
 
Guzzi heeft een meer autoachtige opbouw blok-drogeplaatkoppeling-bak, alleen de bediening van de koppeling gebeurt met een drukstift door de holle prise as.
@rutgertjuh: heb je de oude en nieuwe onderdelen vergeleken qua lengte?

yep, alles is nagemeten op waar nodig opnieuw opgebouwd.
Uiteindelijk heb ik de motor op de aanhanger gezet en ben naar borne gereden.
Daar bleek, na minitieus onderzoek, dat er een tonnetje op de kabel mist.
Geen idee waar hij is gebleven maar ik kan hem niet vinden.
Een nieuwe kabel en een afstelbeurt was genoeg.
Binnenkort even goed proef rijden. :Y
 
Tonnetje mist?
Dit kost je punten..

Hahah, hij is gewoon zonder uit de verpakking gekomen. 8)7
Er zal op het uiteinde van de kabel wel een tonnetje. en die kom je prima achter de hefboom haken, maar er moest dus nog een ander tonnetje op zitten.
 
Dat klinkt als wat BMW in het handvat heeft. een paddestoeltje aan het eind van de kabel waar je in ontspannen toestand een cilindertje overheen schuift.
 
Dat klinkt als wat BMW in het handvat heeft. een paddestoeltje aan het eind van de kabel waar je in ontspannen toestand een cilindertje overheen schuift.

Ja, zo'n soort dingetje was het ja!
Heel vreemd dat ik hem heb gemist.
Maar ben blij dat hij nu weer doet wat hij moet doen. :Y
 
yep, alles is nagemeten op waar nodig opnieuw opgebouwd.
Uiteindelijk heb ik de motor op de aanhanger gezet en ben naar borne gereden.
Daar bleek, na minitieus onderzoek, dat er een tonnetje op de kabel mist.
Geen idee waar hij is gebleven maar ik kan hem niet vinden.
Een nieuwe kabel en een afstelbeurt was genoeg.
Binnenkort even goed proef rijden. :Y
Dat tonnetje is dus bij productie fout gegaan daar je geen losse tonnetjes hebt op de kabel van Guzzi .
Maar goed het probleem is opgelost en daar gaat het om .
 
Terug
Bovenaan Onderaan