Sinds kort heb ik een caferacer project van iemand overgenomen als zijnde een Moto Guzzi V50 type III van 1982. Diverse dingen klopten niet ,het blok zou oo uit elkaar geweest zijn en div. dingen vervangen/gereviseerd.Hij draaide ook niet fatsoenlijk.Dus ik een bekende garagist van mij die aardig specialist in carburatoren is gevraagd om hem eens netjes af te stellen.Aldus geschiedde en hij heeft de kleppen gesteld,ontsteking goed gezet en de vlotters en gasschuiven carburators enz. enz.Nu ben ik er verder mee aan het hobbyen maar er blijven 2 problemen de kop opsteken.
Als je de koppeling ontkoppelt vat hij gewoon stil.Hij draait gewoon netjes stationair maar zodra je de koppeling in knijpt valt hij stil zo ook onder het rijden/schakelen.Nu zat die koppelingskabel ook helemaal niet lekker en ik dacht dat zullen we eens proberen afstellen........2x aan kabel gedraaid en hij was gebroken Dus nieuwe kabel gekocht en gelijk ook een veer voor tussen de koppelingshevel want die ontbrak ook.Nu de nieuwe kabel af proberen te stellen tot dat ik enigszins koppeling had.......
Maar het euvel bij ontkoppelen blijft,hij valt gewoon stil.Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ook heeft hij er last van dat als je een stukje gereden hebt en daarna geeft je meer gas dat hij bij 3500 a 4000 rpm enorm inhoudt net alsof er een cilinder mee stopt of dat hij geen benzine meer krijgt. Carburatoren heb ik er toen afgehaald en nog eens schoongemaakt omdat ik dacht dat er misschien nog wel wat vuil in zou kunnen zitten omdat het brommertje iets van 10 jaar uit elkaar heeft gelegen....
Iemand enige ideeën of suggesties?
Als je de koppeling ontkoppelt vat hij gewoon stil.Hij draait gewoon netjes stationair maar zodra je de koppeling in knijpt valt hij stil zo ook onder het rijden/schakelen.Nu zat die koppelingskabel ook helemaal niet lekker en ik dacht dat zullen we eens proberen afstellen........2x aan kabel gedraaid en hij was gebroken Dus nieuwe kabel gekocht en gelijk ook een veer voor tussen de koppelingshevel want die ontbrak ook.Nu de nieuwe kabel af proberen te stellen tot dat ik enigszins koppeling had.......
Maar het euvel bij ontkoppelen blijft,hij valt gewoon stil.Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ook heeft hij er last van dat als je een stukje gereden hebt en daarna geeft je meer gas dat hij bij 3500 a 4000 rpm enorm inhoudt net alsof er een cilinder mee stopt of dat hij geen benzine meer krijgt. Carburatoren heb ik er toen afgehaald en nog eens schoongemaakt omdat ik dacht dat er misschien nog wel wat vuil in zou kunnen zitten omdat het brommertje iets van 10 jaar uit elkaar heeft gelegen....
Iemand enige ideeën of suggesties?