Moto Guzzi V50 type III

Marcosc28

Rookie
29 feb 2020
7
1
Axel
Sinds kort heb ik een caferacer project van iemand overgenomen als zijnde een Moto Guzzi V50 type III van 1982. Diverse dingen klopten niet ,het blok zou oo uit elkaar geweest zijn en div. dingen vervangen/gereviseerd.Hij draaide ook niet fatsoenlijk.Dus ik een bekende garagist van mij die aardig specialist in carburatoren is gevraagd om hem eens netjes af te stellen.Aldus geschiedde en hij heeft de kleppen gesteld,ontsteking goed gezet en de vlotters en gasschuiven carburators enz. enz.Nu ben ik er verder mee aan het hobbyen maar er blijven 2 problemen de kop opsteken.
Als je de koppeling ontkoppelt vat hij gewoon stil.Hij draait gewoon netjes stationair maar zodra je de koppeling in knijpt valt hij stil zo ook onder het rijden/schakelen.Nu zat die koppelingskabel ook helemaal niet lekker en ik dacht dat zullen we eens proberen afstellen........2x aan kabel gedraaid en hij was gebroken '( Dus nieuwe kabel gekocht en gelijk ook een veer voor tussen de koppelingshevel want die ontbrak ook.Nu de nieuwe kabel af proberen te stellen tot dat ik enigszins koppeling had.......
Maar het euvel bij ontkoppelen blijft,hij valt gewoon stil.Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Ook heeft hij er last van dat als je een stukje gereden hebt en daarna geeft je meer gas dat hij bij 3500 a 4000 rpm enorm inhoudt net alsof er een cilinder mee stopt of dat hij geen benzine meer krijgt. Carburatoren heb ik er toen afgehaald en nog eens schoongemaakt omdat ik dacht dat er misschien nog wel wat vuil in zou kunnen zitten omdat het brommertje iets van 10 jaar uit elkaar heeft gelegen....*D

Iemand enige ideeën of suggesties?
 
Bougies slecht?
Kleptiming/ afstelling niet goed?
Vervroeging blijft hangen?
Bougies lijken me vrij nieuw en als je ze er gelijk na een rit uitdraait zijn ze mooi droog en bruin gekleurd.
Kleptiming is afgesteld volgens werkpaatshandboek en iemand die weet wat hij doet,dus lijkt me onwaarschijnlijk?
Vervroeging nog eens checken.
 
Dat inhouden na een stukje rijden zou dat ook een temperatuursensor kunnen zijn? De kabelboom is helaas ook bijna volledig gestript dus ik kan me voorstellen dat er best eens wat teveel gestript zou kunnen zijn...
 
Volgens mij zit er geen koppelingsschakekaar op. Valt de motor uit omdat ie zwaarder gaat draaien wanneer je de koppeling inknijpt?
 
Zoals Texoot al schrijft er is geen koppelings schakelaar standaard aanwezig .
Ook geen temperatuursensor zou me god niet weten waar die op aangesloten zou zijn daar je normaal gesproken een contactpunt ontsteking hebt .
Eerste wat me opkomt is wat is je stationair toerental als dat onder de 1000 t/m is dat te laag zou tussen de 1000 1200 moeten liggen .
Koppelingskabel moet op je stuur een kleine speling hebben van een mm of drie ( tussen het draaiendedeel en het vaste deel van je koppelingshendel) meer betekend dat je koppeling niet geheel vrijkomt als deze volledig inknijpt en minder dat je de kans loopt dat die kan gaan slippen .
De diafragma koppeling werkt over een vrij klein gebied kan nu best zijn dat die bij het inknijpen nog niet vrij is waardoor je motor afslaat bij het inknijpen
 
Stilvallen tijdens ontkoppelen lijkt me een aardig eind opgelost......Nieuwe koppelingskabel nog eens afgesteld en een 3mm speling bij de koppelingshendel en mijn stationair wat verhoogd. As het later beter weer is nog eens proberen i.v.m. regen en geen voorspatbord;)
Een paar keer proberen in mijn loodsje leek het aardig,valt wel terug in toeren maar niet stil....
 
Terug
Bovenaan Onderaan