Beste motorliefhebbers
Na het behalen van mijn theorie- en het AVB examen rest mij nu nog een aantal lessen voor het AVD en dan kan het rijden beginnen. Ik ben mij aan het orienteren op mijn start motor en heb al veel gelezen op het internet wat je - als beginner- nou juist niet moet kopen.
Dus niet te zwaar, geen gigantische hoeveelheden CC, geen 'geknepen versie', liever geen viercylinder die hun max. koppel bij hoge toeren afgeven, liever geen 1 cylinder die bij lage toeren al veel CC produceren, beter een bescheiden 2 cylinder met een geleidelijke vermogensafgifte bij redelijk lage toeren etc. etc.
Of het allemaal waar is wat je leest.... ik ben een beginner, dus weet ik veel....
Wat ik wel weet is dat ik deze Moto Guzzi V7 prachtig vind en deze graag eens (proef) zou willen rijden. Ook lijken me de spec's (zie hieronder) redelijk overeen te komen met een 'kalme beginnersmotor'
Wat vinden jullie van deze motor en is hij geschikt voor de beginner?
Ben erg benieuwd wat de 'gevorderden' onder jullie er van vinden. Bedankt alvast voor de adviezen
Spec's Moto Guzzi V7
ENGINE
Type 90° V-twin 4-stroke
Capacity 744 cc
Maximum power 37 kW (50HP) at 6,200 rpm
Maximum torque 42.7 ft lbs. / 58Nm at 5,000 rpm
Fuel system Weber-Marelli electronic fuel injection.
Exhaust system Three-way catalytic converter with double lambda probe
TRANSMISSION
Gearbox 5 speeds with cardan final drive
Lubrication forced circulation with lobe pump - circuit capacity: 1.78 Kg
Final drive CA.R.C. Compact Reactive Shaft Drive
Clutch Dry single plate with flexible couplings
CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
Frame Double cradle tubular frame in ALS steel with detachable rear subframe
Front suspension Telescopic hydraulic fork with 40 mm stanchions
Rear suspension Light alloy swing arm with 2 fully adjustable Bitubo shock absorbers
Brake system Brembo
Front brake 320 mm Ø stainless steel disc, Brembo caliper with 4 differentiated pistons
Rear brake 260 mm stainless steel disc, brembo double piston floating caliper
Wheels Aluminium spoked black anodised rims
Front wheel 18", 100/90
Rear wheel 17", 130/80
DIMENSIONS
Length 86 inches - 2184mm
Max width 31.5 inches - 800mm
Height 43.8 inches - 1112mm
Saddle height 31.6 in. (30.7 in. opt.) - 805 mm (780 mm opt.)
Curb weight 395 pounds - 179 kg
Fuel tank capacity 5.8 gallons - 22 liters
Reserve 1 gallon - 4 liters
Na het behalen van mijn theorie- en het AVB examen rest mij nu nog een aantal lessen voor het AVD en dan kan het rijden beginnen. Ik ben mij aan het orienteren op mijn start motor en heb al veel gelezen op het internet wat je - als beginner- nou juist niet moet kopen.
Dus niet te zwaar, geen gigantische hoeveelheden CC, geen 'geknepen versie', liever geen viercylinder die hun max. koppel bij hoge toeren afgeven, liever geen 1 cylinder die bij lage toeren al veel CC produceren, beter een bescheiden 2 cylinder met een geleidelijke vermogensafgifte bij redelijk lage toeren etc. etc.
Of het allemaal waar is wat je leest.... ik ben een beginner, dus weet ik veel....
Wat ik wel weet is dat ik deze Moto Guzzi V7 prachtig vind en deze graag eens (proef) zou willen rijden. Ook lijken me de spec's (zie hieronder) redelijk overeen te komen met een 'kalme beginnersmotor'
Wat vinden jullie van deze motor en is hij geschikt voor de beginner?
Ben erg benieuwd wat de 'gevorderden' onder jullie er van vinden. Bedankt alvast voor de adviezen
Spec's Moto Guzzi V7
ENGINE
Type 90° V-twin 4-stroke
Capacity 744 cc
Maximum power 37 kW (50HP) at 6,200 rpm
Maximum torque 42.7 ft lbs. / 58Nm at 5,000 rpm
Fuel system Weber-Marelli electronic fuel injection.
Exhaust system Three-way catalytic converter with double lambda probe
TRANSMISSION
Gearbox 5 speeds with cardan final drive
Lubrication forced circulation with lobe pump - circuit capacity: 1.78 Kg
Final drive CA.R.C. Compact Reactive Shaft Drive
Clutch Dry single plate with flexible couplings
CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
Frame Double cradle tubular frame in ALS steel with detachable rear subframe
Front suspension Telescopic hydraulic fork with 40 mm stanchions
Rear suspension Light alloy swing arm with 2 fully adjustable Bitubo shock absorbers
Brake system Brembo
Front brake 320 mm Ø stainless steel disc, Brembo caliper with 4 differentiated pistons
Rear brake 260 mm stainless steel disc, brembo double piston floating caliper
Wheels Aluminium spoked black anodised rims
Front wheel 18", 100/90
Rear wheel 17", 130/80
DIMENSIONS
Length 86 inches - 2184mm
Max width 31.5 inches - 800mm
Height 43.8 inches - 1112mm
Saddle height 31.6 in. (30.7 in. opt.) - 805 mm (780 mm opt.)
Curb weight 395 pounds - 179 kg
Fuel tank capacity 5.8 gallons - 22 liters
Reserve 1 gallon - 4 liters
Laatst bewerkt: