Moto Guzzi V7 - Beginnersmotor?

Hans van Zon belde. M'n nieuwe brommert is gearriveerd! Hoideboi! De italianen hadden gezegd half Maart maar het is dus eind Januari geworden. Hans heeft er nu totaal 3 (waaronder dus 1 Racer) verkocht. Er is er al een "gewone" V7 II naar Raalte, voor ene heer Kemper, kent iemand die? De 1200 Sport is nog niet verkocht... Ik zag dat TLM er ook nog paar heeft staan.
 
hey allemaal,
Zelf ben ik geen V7 bezitter maar mijn vrouwtje wel en met haar 1.74cm zit ze heel aangenaam in het zadel en heeft ze niets dan lof over HAAR guzzi. Eerste drie jaar op een aprilia pegaso strada en nu dus de V7.De V7 doe tripjes en vakanties (reeds 2 maal naar Kroatië gestuurd, allemaal over leuke stuurwegen en het enige stukje snelweg waren steeds de laatste 70km naar huis op de laatste dag. Om en bij de 3600km per vakantie en geen enkele maal heeft hij ons in de steek gelaten. 50pk, ruimschots voldoende om je uit te leven in en over de bergen, laag of hoog ;-). Uitgerust met een drie koffers van hepco & becker zuinig en cardan....meer heb je eigenlijk niet nodig. Beginner fiets ja waarom niet....voor de ervaren rijders, zeker ook een heel fijne Guzzi. Heb hem zelf enkele malen mee gesmokkeld naar Eifel en Ardennen, en ik vind hem geweldig sturen en leven dat het blok doet, zalig gewoon en je rijdt de bandjes er evenzeer mooi rond mee. Dus vrouwtje blij en ik met mijn TDM ook....maar zo'n sport1200....dromen mag...maar TDM rijdt en is ook veel te fijn.
 
Vooral van de importeur moet je het niet hebben bij Guzzi. Geeft niet als je zo'n motor bij een gerenommeerd adres koopt. Ik ken een Guzzi met meerdere garantiezaken, die door TLM netjes zijn opgelost. Maar goed, ieder z'n ervaringen, happy op een Honda kan ook.

net het bericht van de Duitse rijder gelezen...wat mijn vrouw met de V7 heeft gehad komt me bekend voor....dit was ongeveer na 8000km, oranje controle lampje dat op lichte van motor systeem. Bij straten ploffen naft geur hogere toerentallen enz...vooral bij warme motor.
Naar dealer Verdeyen in België Tielt, even aan pc en hup was gevonden.... sensor van de automatische choke, deze was stuk en gaf dus steeds min. motortemperatuur aan waardoor de choke continu aan in actie trad. Klein "koper busje" ter hoogte van de rechtse (dacht ik toch) cilinder op die zwarte aanvoer buis naar cilinderkop. 5min en vervangen en klaar is kees...voor de rest nooit last gehad. Wel op tijd de schroeven eens nakijken van uitlaatbochten (op cilinder)en uitlaat aan frame. Het is een Italiaan hé en het bokje leeft zalig, neem ik er graag bij.
 
Nou, die blokjes leven gelukkig nog steeds:
De Italiaanse schone is vandaag afgeleverd door Motorservice Twente!
Wat een beauty! Heel mooi gemaakt en een lekkere roffel, hoe die door de controle keuring is gekomen!? Ben er erg blij mee en nu maar afwachten wanneer ik weer mag sturen van CBR.
De diverse foto's van mijn brommers zijn te zien op www.facebook.com/gertepiet
Ik zal nog eens kijken of mijn photobucket no werkt.....
Even on topic: inderdaad ook voor beginners met smaak!
 
Ook een Breva 750 gehad. De fijnst motor die ik ooit gehad heb. De volgende motor word zeker weer een Guzzi
 
Terug
Bovenaan Onderaan