Moto Guzzi V7 - Beginnersmotor?

@cvcaelen, je verhalen ga ik zeker lezen. Dank allemaal voor de reacties.
 
mooie motor en zeker geschikt voor beginners. ik heb zelf bewust gekozen voor een 4cylinder als beginnersmotor op basis van ervaring met wat ritjes voor ik mn eerste motor kocht. 4cylinders rijden veel soepeler (makkelijker kwa gasrespons) en je leert er goed van schakelen. wil je per se een nieuwe motor kopen? Bij een eerste motor ijs het misschien geen gek idee om een apparaat te kopen waar je niet te zinnig op bent, anders ga je misschien wat bang en verkrampt rijden, terwijl je juist als beginner moet gaan leren sturen.
 
mooie motor en zeker geschikt voor beginners. ik heb zelf bewust gekozen voor een 4cylinder als beginnersmotor op basis van ervaring met wat ritjes voor ik mn eerste motor kocht. 4cylinders rijden veel soepeler (makkelijker kwa gasrespons) en je leert er goed van schakelen. wil je per se een nieuwe motor kopen? Bij een eerste motor ijs het misschien geen gek idee om een apparaat te kopen waar je niet te zinnig op bent, anders ga je misschien wat bang en verkrampt rijden, terwijl je juist als beginner moet gaan leren sturen.

Dat heb ik altijd een onzinnig excuus gevonden persoonlijk. Dat heeft niks te maken met de motor maar met vertrouwen in je eigen rijeigenschappen.

Als je een nieuwe motor wilt kopen dan! Als je nu een andere gaat kopen dan blijft de eerste keuze toch lonken en kan je een jaar later weer naar de dealer voor de motor die je wel wilt.
 
Of het een nieuwe- of een nette occassion wordt moet ik nog bekijken. Wel overweeg ik van die valbeugels erop te monteren zodat bij een 'foutje' de motor niet direkt gehaverd is. Wordt dit trouwens nog wel gedaan? Zie eigenlijk alleen lesmotoren met die beugels rijden.
 
Onlangs mijn trouwe 1200 Sport (2007) ingeruild op een V7 II (model 2015) Racer! Meer klassieke look (o.a. draadspaakwielen), lichter (60 kg), veiliger (ABS + TC), 6-bak, sportiever uitstraling, voordeliger in gebruik, verbruik en onderhoud, enz. Voor liefhebbers van Guzzi en snelle bullebakken: De tiptop 1200 Sport staat inmiddels te koop bij Motor Service Twente te Rijssen !

De V7 II (model 2015) is nu nog te bestellën, tot half December, voor de oude (2014) prijs: € 10.700,00

Doeoeoen!

en wordt meteen lid van de MGCN, bezoek de site!
 
Laatst bewerkt:
Supermooi ding! Gelijk doen :)

Of je moet nog even wachten op de Ducati Scrambler 2015?
 
De Guzzi V7 II Racer is al besteld. Die Ducati Scrambler, is dat een 1-pitter of een twin met hoogliggende uitlaat?
 
Hoef je niet op te wachten, de mooiste scrambler is al jaren
2014%2F02%2Fmoto-morini-scrambler.jpg
 
Aha, zo'n offroad geval! Neen, ik ben echt een asfalt-rocker en Guzzist. Moto Morini? De 9 1/2 en Grandpasso vind ik dan wel weer fraaie fietsen!
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met de Moto Guzzi Nevada 750?

Ik had een florida 650 tijd terug, mijne was van 92. Elektrisch is het een zootje, zeker die oude guzzis met mechanische ontsteking(platinekes),kan ik een boek over elektrische storingen schrijven. Uiteindelijk is hij dan gewoon afgebrandt omdat de kabelboom rot was.Ook de onderhoudsintervallen zijn erg kort (in vergelijking). Maar wel erg leuk karakter, reed er graag mee als er niks afbrak of hij het vertikte.
 
Laatst bewerkt:
Er is in Mandello wel het een en ander verandert sinds 1992 hoor......

Toch schrik ik als ik anno 2014 bij onze oosterburen na een test van de V7 Stone door het blad Motorrad dit soort berichten lees van 2 berijders:

Mit Stolz in die Werkstatt
Ich habe im Januar eine neue V7 Stone bestellt. Mitte März wurde sie dann ausgeliefert und sie ist, wie auch der Autor festgestellt hat, eine irritierend schöne Maschine. Das mir mittlerweile die Lust an ihr vergangen ist, hat mit der Verwaltung in Mandello zu tun.
Bei 860 km dreht sie plötzlich auf 6000 Rpm beim Kaltstart. Im Fahrbetrieb ist sie immer kurz davor auszugehen und durch unvollständige Verbrennung läuft der linke Endtopf im Bereich des Kat blau an. Die Guzzi zum Händler geschleppt und dieser spielt ein neues Mapping auf. Danach kein Hochdrehen mehr nach dem Start, aber nach wie vor verfärbt sich der Endtopf. Die erste Inspektion wurde in diesem Rahmen auch erledigt.
Dann fängt bei KM 3600 fängt die Kupplung im vierten Gang an zu rutschen. Das bestätigt auch der Händler nach einer Probefahrt. Zu den bereits gestellten Garantieanträgen gesellt sich dieser mit der Kupplung. Bei km 5500 rutscht die Kupplung in allen Gängen und das Krad ist nicht mehr fahrbereit.
Die Garantieanträge werden in Mandello immer wieder abgelehnt mit der Begründung das noch weitere Informationen fehlen. Oder das sich das Krad nicht in der Werkstatt befindet. Oder das die erste Inspektion nicht dokumentiert wurde. Die Nummer der "Service"-Hotline kann ich mittlerweile auswendig. Von dort ist keine Hilfe zu erwarten.
Jetzt steht das Moped seit drei Wochen in der Werkstatt und schlußendlich hat der Händler auf eigene Kosten eine Kupplung eingebaut, da der Garantieantrag immer noch nicht bearbeitet ist.
Am Rande sei nur erwähnt, das ich von dem Zubehör das ich im Januar mit der Maschine bestellt habe noch nichts ausgeliefert bekommen habe.
Ich habe jetzt alles meinem Anwalt übergeben anstatt entspannt Kurven zu räubern...


Kai Allenberger:
Ich habe momentan auch eine V7 Stone mit mittlerweile 1400 km. Die Maschine dreht beim Kaltstart bis auf ca. 5000 hoch und geht danach schlagartig aus. Wenn sie dann mal warm ist, kommt es immer mal wieder vor, dass die Motordrehzahl ständig von alleine steigt und wieder abfällt hinzu kommt, dass sich der erste Gang oftmals nur sehr schwer einlegen lässt. Ein normaler Fahrbetrieb ist fast nicht möglich. Ich werde nun mal meinen Händler kontaktieren und bin sehr gespannt wie er auf meine Schilderung reagieren wird.
 
Maar het blijft een plaatje :P
[afbeelding]

Ik vind het ook een plaatje . :P
En ik heb echt overwogen om zo'n V7 te kopen en ik begrijp dat een Italiaanse motorfiets wat storingsgevoeliger zal zijn dan de gemiddelde Japanse fiets. Maar met zo weinig Guzzi dealers in Nederland (in Zuid Holland geen enkele) en een fabrikant die ook niet echt welwillend is om problemen op te lossen krijg ik toch een beetje de kriebels. :X
 
De laatste bmw r1200gs is veel slechter getest (heeft het einde van de langeduurtest niet gehaald), die koopt iedereen omdat ie zo degelijk zou zijn. Als je geen v7 aandurft ivm betrouwbaarheid dan blijft er weinig anders over dan een jap of een bmw uit het jaar kruik.

Toch schrik ik als ik anno 2014 bij onze oosterburen na een test van de V7 Stone door het blad Motorrad dit soort berichten lees van 2 berijders:

Mit Stolz in die Werkstatt
Ich habe im Januar eine neue V7 Stone bestellt. Mitte März wurde sie dann ausgeliefert und sie ist, wie auch der Autor festgestellt hat, eine irritierend schöne Maschine. Das mir mittlerweile die Lust an ihr vergangen ist, hat mit der Verwaltung in Mandello zu tun.
Bei 860 km dreht sie plötzlich auf 6000 Rpm beim Kaltstart. Im Fahrbetrieb ist sie immer kurz davor auszugehen und durch unvollständige Verbrennung läuft der linke Endtopf im Bereich des Kat blau an. Die Guzzi zum Händler geschleppt und dieser spielt ein neues Mapping auf. Danach kein Hochdrehen mehr nach dem Start, aber nach wie vor verfärbt sich der Endtopf. Die erste Inspektion wurde in diesem Rahmen auch erledigt.
Dann fängt bei KM 3600 fängt die Kupplung im vierten Gang an zu rutschen. Das bestätigt auch der Händler nach einer Probefahrt. Zu den bereits gestellten Garantieanträgen gesellt sich dieser mit der Kupplung. Bei km 5500 rutscht die Kupplung in allen Gängen und das Krad ist nicht mehr fahrbereit.
Die Garantieanträge werden in Mandello immer wieder abgelehnt mit der Begründung das noch weitere Informationen fehlen. Oder das sich das Krad nicht in der Werkstatt befindet. Oder das die erste Inspektion nicht dokumentiert wurde. Die Nummer der "Service"-Hotline kann ich mittlerweile auswendig. Von dort ist keine Hilfe zu erwarten.
Jetzt steht das Moped seit drei Wochen in der Werkstatt und schlußendlich hat der Händler auf eigene Kosten eine Kupplung eingebaut, da der Garantieantrag immer noch nicht bearbeitet ist.
Am Rande sei nur erwähnt, das ich von dem Zubehör das ich im Januar mit der Maschine bestellt habe noch nichts ausgeliefert bekommen habe.
Ich habe jetzt alles meinem Anwalt übergeben anstatt entspannt Kurven zu räubern...


Kai Allenberger:
Ich habe momentan auch eine V7 Stone mit mittlerweile 1400 km. Die Maschine dreht beim Kaltstart bis auf ca. 5000 hoch und geht danach schlagartig aus. Wenn sie dann mal warm ist, kommt es immer mal wieder vor, dass die Motordrehzahl ständig von alleine steigt und wieder abfällt hinzu kommt, dass sich der erste Gang oftmals nur sehr schwer einlegen lässt. Ein normaler Fahrbetrieb ist fast nicht möglich. Ich werde nun mal meinen Händler kontaktieren und bin sehr gespannt wie er auf meine Schilderung reagieren wird.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan