Moto Guzzi V7 Classic

Heb er nu trouwens een 1000 kilometer op zitten, en wat rijdt dit gaaf zeg!!!
De bak wordt steeds losser, dus dat valt me mee.
Stuurgedrag is goed; diverse tests spraken over zachte vering, maar dat is echt verkeerd begrepen. Achter zou ik zelfs ietsje soepeler willen, omdat deze nu iets wil stuiteren af en toe (vooral uitgaande slag). Maar ik ga deze nog afstellen.

Alleen de banden OE......Wow....rij liever geblindoekt op een ijsbaan dan op de OE Pirelli's... Vooral achter, de band is al helemaal blauw uitgeslagen, terwijl er nog geen 1 mm profiel vanaf is...ik ga driftend door alle bochten...met droog weer leuk, maar met regen....
Even ter illustratie; motor heeft 49 pk, en beetje koppel. Maar met nat weer in z'n 2 het gas vol open resulteert dus gewoon in een rollende burn-out...Dat moet echt niet kunnen.

Compound van de banden is echt niet toerijkend.

Maar ik ga nog even een uitgebreide test plaatsen van de motor op de homepage hier, met foto's of video. maar voor mij iig echt geen andere motor meer; ik ben helemaal verkocht!!!
 
De mijne kwam met metzlers lasertec. Achter zit er inmiddels een bridgestone op en bij de voorband gaat hetzelfde gebeuren.

veel rijplezier toegewenst!
 
Ben benieuwd naar foto's en/of video... Wij hebben toen test gereden met een stone op metzler laser...gaf gen krimp verkeerd en al had hij nog maar 50km op de teller , bij terug komst was het randje al bijna bereikt...moet niet snel rijden om plat te gaan hé...dus meer pk's heeft vrouwtje lief zeker niet nodig want de guzzi gaat aardig vooruit. Hebben jullie misschien leuke adressen voor optie's? van guzzi zelf pokke duur... valbaren,kofferrek en windscherm....
 
Ik ben dit draadje even kwijt geraakt geloof ik. Mijn vriend heeft de Racer inmiddels meer dan een jaar. Ook Pirelli's eronder en met big bore kit geen enkel probleem met de banden. Inmiddels is na 2000km de toerenteller vervangen want die lekte (garantie). Naast de big bore kit is er ook de overbrenging aangepast (verkleind). Ik ben niet technisch, dus kan er eigelijk weinig over zeggen, behalve dan dat de eigenaar zeer tevreden is :-D. Meer kan de koppeling niet aan, dus meer dan voldoende! Snelheid is zeker 185km/u, maar of dat een pretje is.... Tussen 120-160 km/u is ideaal, lekker snel, "vet koppel". Inmiddels ruim 3000km gereden en hij zit er telkens met een big smile op. Dat zijn allemaal de woorden van het mannetje en nu die van mij: er is erg veel bekijks. Mijn GSje ziet niemand meer want iedereen kijk naar die stoere kerel die voor of achter mij rijdt. En als ik er eens op rijd mis ik mijn comfort en een uurtje rijden vind ik lang. Het geluid is geweldig met een Mistral uitlaat en andere balanspijp. En als ik als vrouw erop rijd heb ik meteen alle blikken van de mannen.....
Ik zal toch eens gaan graven of ik foto's heb.
 
Ik heb ook van anderen al begrepen dat ik wel erg kritisch ben wat betreft de banden, maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik bij Michelin werk.
Als je tot het uiterste gaat met de Pirelli's blijken ze echt allround banden en geen sportbanden. Ik had ze liever ietsje sportiever eerste montage. Dat ik zelf de meest sportieve band eronder wil is meer mijn persoonlijke ervaring.
En de koppeling, kan bij jullie niet meer aan? Hmmm, hij kan de standaard 49 pk al niet aan bij mij; hij kleeft, reageert traag, slipt zelfs een enkele keer... (maar ook dat allemaal wel heeeel beperkt hoor, bij normaal rijgedrag merk je er niks van).

Kan echt niet wachten tot ik de bigbore erop heb.
Wil dan ook gaan kijken welke capaciteit injectors ik kan vinden ipv de originele en gelijk k&n filters monteren en de boel opnieuw afstellen.

Overigens, voor diegene die denken dat 49pk te weinig is; heb het vorige week een oude (model 1992 vloeistof koeling) GSXR het leven heel zuur gemaakt, voornamelijk op bochtensnelheid, bocht uit en het krappere bochtenwerk, dit alles in de stad, maar hij trok er echt vol aan.
En wheelies gaan ook, vermits je in z'n 1 begint. Wat trouwens ook echt geweldig is, is als je net een drempel raakt gas dicht, en meteen weer open... 2 wielen in de lucht!!! Echt super!!
Tis net een supermotard eigenlijk, maar dan met classic looks, driftend door de bochten.

Ik wil echt, ondanks z'n flaws, nooit meer iets anders! Dit is echt een leuke ervaring; een motor vol met karakter, en tsja, niet iedereen is perfect, zo ook een V7 niet.
 
Laatst bewerkt:
En hier mijn bevindingen van mijn V7 classic voor wie interesse zou hebben :-)
En zoals collega cv caelen hier ook al eerder zei fijne motor :] denk dat hij er ondertussen alm 35.000 km mee gedaan heeft

Heb een 2009 model gekocht,met een 4800km (ongeveer op de teller)
En heb er nu op een 6 maand tijd bijna 11.000km.
Heb ook altijd op japanners gereden 15 stuks in totaal (en nog altijd tevreden over) en dit is mijn 1e Italiaan.Was wat bang in het begin,je kent de vooroordelen he...maar ze waren ongegrond.
Is een fijne motor en 50pk is inderdaad genoeg.Wie snel wilt rijden,moet maar een racemachine kopen of een potente naked bike zeg ik maar.
Maar met 50 pk (en minder!)geraak je ook snel je rijbewijs kwijt,dat kan ik beamen na 2 forse boetes en dat was maar met een 250cc tje met 30pk!)
De versnellingen hebben wel een lange slag,dus geen korte versnellingen zoals bij een jap.
Dit kan dus wel eens dat je tussen 2 versnellingen "inzit" hierdoor,maar is niks ergs,gebeurd zelden.Remmen zijn voldoende zolang je niet gaat racen,maar daar is hij dan ook niet voor gemaakt.Standaard Metzeler Lasertec banden voldoen absoluut niet voor mij,enkele malen het kontje opzijgezet(droog wegdek,lichte bocht,zeker geen overdreven snelheid of vettigheid op de baan...)Sommigen zijn er tevreden over,ik persoonlijk niet.één dezer dagen komt er een Bridgestone oid op...

Bouwkwaliteit niet over te klagen.Niets mis mee.Enkel pelt op sommige plaatsen de chroom af van het voorwiel(achterwiel helemaal niets),niet mee in de pekel gereden ofzo...maar denk dat ik pech heb,op ons guzzi forum rondgehoord is geen gekend probleem denk dat ik gewoon pech heb en het exemplarisch is.

Heb er op 4 dagen een 1300km mee gedaan (vogezen frankrijk,duitsland de moezel,en dan via nederland zo belgie terug binnen,de guzzi heeft geen klap verkeerd gegeven.De laatste 2 dagen bergen regen op ons gehad,en van aan de duitse grens tot in belgie continue gietende regen over ons,wel geen enkel probleem.Electronika een probleem bij italianen?Denk als de elektronica niet deugd,deze allang de brui had gegeven.
Enkel de achter stereovering is wat stug,dat zou wel iets beter kunnen.

Motor:ZALIG!Lekker ronkend,schuddebuikend (kantelmoment hé...)
Een karakterfiets. :]
Ik heb de originele uitlaten erafgegooid,en er Mistral's opgezet,man wat een sound!
lekker ronkend,mooie ploffen mooi mooi!

En met een V7 en zeker de witte,als je daarmee ergens toekomt aan een motorzaak of een terrasje / treffen gaat doen,heb je altijd bekijks of komen er altijd mensen af die zeggen dat hij zo mooi "gerestaureerd" is haha...het is echt een publiekstrekker,zelfs aan de stoplichten zie je de mensen gapen....en dat met 50pk! :-)
Ik ben nu stillaan iets meer enduro gericht aan het uitkijken naar een andere motor (guzzi stelvio,of een ander merk...) maar de V7 zal me altijd bijblijven als iets speciaals...
Wie lak heeft aan veel pk en met stijl iets betrouwbaar wilt kopen ga gerust voor een V7 en twijfel niet langer. *O* en het guzzi forum waar ik opzit is het allervriendelijkste der lage landen,toffe lui,en snel hulp als er wat is...sommige forums van andere merken zijn net kleuterscholen al dat gescheld... :+
full
 
Laatst bewerkt:
ff die oma aan de kant rollen.

Vraagje, heeft er iemand al woon werk/winterweer mee gereden? Zo ja, wat was de pekelschade?
 
ff die oma aan de kant rollen.

Vraagje, heeft er iemand al woon werk/winterweer mee gereden? Zo ja, wat was de pekelschade?

Ik heb een duitse V7 gezien waar in de winter mee is gereden. De velgranden, spaken, wielhubs waren volledig aangetast. Uitlaten, handrails achter, stuur ook onder de vliegroest. Eigenlijk al het blote metaal roest als een malle. Niet geschikt voor de pekel :N

Ik denk dat als je de motor goed im het vet zet (siliconen spray en dikke vaseline) dat je er een heel end me kunt komen. Persoonlijk lijkt me dat zonde. Liever een oude Diversion 900 o.i.d. erbij (ook cardan volgens mij) en de V7 sparen voor het mooie weer.

Succes
 
mijn kleine V7 is van Juni 2008 en heeft er dus al 7 winters opzitten.
Als je goed zoekt zul je wel ergens een imbus vinden met wat roest op,
maar absoluut niet op de velgen of zo.
Voor de winter inspuiten met WD40
tijdens de winter herhalen
na de winter met gewoon sopje wassen



vorig jaar in de Jura (Alpen op de achtergrond)



(bijna 70.000Km op de klok)
 
Laatst bewerkt:
En hier mijn bevindingen van mijn V7 classic.
Bj:2011 gereden 36.153 km.
Defekten: 1-spiegel door eigenschuld.
versnellingpook afgebroken,vernieuwd ( garantie )
Olieverbruik nihil.
Benzine verbruik 1 op 20
Banden: Bt BT-45
Fijne karakterfiets zoals door 303 beschreven,aanrader!
 
Heb de V7 onlangs bij de dealer zien staan. Eens proefgezeten, en man man man, wat zit dat heerlijk. Zeker als je weet dat ik al lang sakker op de zithouding van mijn Integra, ik mijn zadel al heb laten aanpassen bij de stoffeerder maar nog steeds niet lekker zit en lage rugpijn krijg bij ritten langer dan een uur. En dan zit ik eens gewoon voor de grap op een motor waar ik nooit zou aan denken om hem te kopen, en ik zit meteen van de eerste seconde heerlijk. Heeft zelfs een cardan, terwijl ik op mijn motorscooter zelfs nog de ketting moet smeren,... en prachtig dat ik de Guzzi vind, helemaal mijn ding. Ik durf er geen testrit mee te maken want dan blijft de Integra niet lang meer vrees ik, en dat is financieel momenteel geen goed idee. Dus ik blijf nog wat dromen, en misschien later.
 
Heb heden m'n goede oude (?) Guzzi 1200 Sport ingeruild op een flitsende (?!) V7 II Racer 2015. Op de nieuwe V7 zitten van die mooie / byzondre details en onderdelen o.a. ABS, TC, 6-Bak en draadspaakwieln! Verder 45 pekaatjes en 60 kilootjes minder. Is dus wat makkelijker in de omgang en eenvoudig aan te passen of te veranderen. Meer voor te krijgen, zeg maar. Heb de adoptiepapieren al ingevuld en haal haar in het vroege voorjaar op!
 
Zie verder (ook) het nieuwe Topic: Moto Guzzi V7 II ABS 2015

Voor als je wilt vernieuwen!

Mijn nieuwe Racer wordt volgende week afgeleverd, joepie!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan