Robinjo
MF veteraan
Ik haal meestal niet eens een blokdeksel los of draai niet eens aan het achterwiel om de krukas om de krukas rond te draaien maar geef korte tikjes op de startknop tot de nokken goed staan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja......Ik haal meestal niet eens een blokdeksel los of draai niet eens aan het achterwiel om de krukas om de krukas rond te draaien maar geef korte tikjes op de startknop tot de nokken goed staan.
Dat kan ook maar ik zet hem in de hoogte versnelling en draai het achterwiel. Het duurt nooit lang.Ik haal meestal niet eens een blokdeksel los of draai niet eens aan het achterwiel om de krukas om de krukas rond te draaien maar geef korte tikjes op de startknop tot de nokken goed staan.
Dan weet je niet of je de compressieslag hebt.Kan je niet gewoon met een lampje naar binnen schijnen ipv zo moeilijk doen met je tape
Als het goed is, heb je op een tdc wel speling op de tuimelaars en op de andere niet, tochDan weet je niet of je de compressieslag hebt.
Met een van je andere vingers het dieperliggende gat dicht drukken een optie??? Uiteindelijk wordt die vinger weggedrukt door de compressie.
grtz,
Cees
Jij zoet beren denk.Mooi dat het gelukt is, weer wat geleerd dus.
Wel nog even een kanttekening: je schrijft dat je soms het wiel iets achteruit beweegt als je voorbij het hoogste punt bent geschoten. Ik weet niet hoe het bij een Guzzi zit, wellicht is het geen enkel probleem wat je doet, maar sommige motoren houden er niet van om geforceerd tegengesteld gedraaid te worden. Krukas, nokkenas, ontsteking, keerringen, spanners, geleiders en andere distributiedelen draaien dan tegengesteld.
Persoonlijk zou ik liever (net als bij een klok) weer twee omwentelingen doordraaien in plaats van achteruit. Maar goed, misschien zie ik beren op de weg...